Part 12

926 57 1
                                    

Wastern Love Cafe

Doo Joon dan jihyo memasuki Cafe tersebut. Dah janji, mestilah ditepati. Ye idok? Mereka mengambil tempat di tepi tingkap.

Beberapa minit kemudian, Waiter pun datang ke arah mereka.

Waiter: Makan?

Jihyo: Spaghetti, Dessert.

Doo Joon: Chicken Chop, dessert.

Waiter: Ok! Minum?

Jihyo: Orange juice

Doo Joon: Jus tembikai

Waiter itu menulis pesanan dj dan jihyo, selepas itu dia pun pergi. Doo Joon memandang jihyo. Jihyo berasa tidak selesa.

Jihyo: Erm. K.. Ken.. Kenapa Pa.. Pann.. Pa.. Pandang A.. Aku Mac.. Macam tu? *gagap*

Doo Joon ketawa. Comel juga bila dia gagap. Jihyo hanya melopong. Apa kejadah pandang dia sampai macam tu lepas tu tiba tiba gelak? Tak betul.

DJ: Comel kau?

Jihyo masih lagi mong. Serius dia tak faham. Apa sebenarnya jadi ni? Doo Joon mengeluh. Blur nya.

DJ: Dah lah mong nya?! Apalah kau ni?! Baru pandang sikit? Dah jadi macam ni? Belum lagi kahwin? *smirk*

Jihyo: Yah!! Pervert..

Muka jihyo merona merah! Seriuslah, dia sangat sangat malu dgn kata kata Doo joon itu. Boleh naik gila tahap gaban.

Jihyo teringat sesuatu.

Jihyo: Weii, minggu ni dah nak hujung bulan kan?

Doo joon mengangguk. Jihyo terkejut. Alamak!! Maksudnya tak lama lagi dia akan bergelar isteri pada Doo joon, enemynya.

Gulp★

DJ: Apahal, takut? Bukan kau nak ke?

Jihyo: Apa aku nak?

DJ: Yelah!! Bukan dalam kepala otak engkau tu, nak declare war dgn Aku?

Jihyo terkejut. Mata nya membuntang. Dia ni boleh baca fikiran aku ke?

Dj: Alah, tak payah terkejut sangatlah?! Riak muka kau pun ada jawapan?

Jihyo memegang mukanya. Muka dia ada jawapan. Ehh takde lakaran apa apa pun. Doo joon mengetuk kepalanya. Aigoo, apa lah nasib dapat isteri mong macam ni?

DJ: Isyy!! Tak payah fikir lah?!

Jihyo mengangguk sambil tersengih. Dia menggosok belakang leher nya. Comel.

***********
★sementara itu di tempat lain (Cafe)★

Seorang lelaki, melihat kearah jihyo dan Doo Joon. Hatinya bagai dihiris pisau yg amat tajam. Hatinya terluka. Terluka yg amat dalam!? L. Ya! Orang itu adalah L (kim myung soo)

L: Kalau kau bahagia, aku pun bahagia. Persahabatan kita takkan putus. Aku lagi sayangkan sahabat dari cinta. Jadi aku akan move on. Kau berbahagialah dgn Doo Joon itu.

Aku harap kau berbahagia. Kalau kau bahagia, aku pun bahagia. Kau lah kawan aku, yg paling aku sayang?!

L segera beredar dari situ. Moodnya untuk makan, tiada.

********
Doo Joon dan jihyo

Makanan mereka sudah pun sampai. Jihyo menjamah makanan nya dgn penuh berselera. Serius dia lapar.

Doo Joon hanya menggeleng.

DJ: Childish

Jihyo hanya memberi doo joon jelingan maut. Nasib baik dia yg belanja. Kalau tidak?! Kerat 23 lah jawabnya. Jihyo sambung menjamah makanan. Malas mahu layan?!

**********
•••Rumah jihyo •••

Jihyo: Gomawo sebab belanja aku makan dgn hantar aku?!

Doo Joon hanya mengangguk.

DJ: Nae~

Jihyo pun keluar dari perut kereta. Dia memasuki perkarangan rumah.

Jackson: Hah!! Baru balik?! Pergi mana?! Kamu tu dah nak kahwin, jaga perilaku kamu tu~

Jihyo: Yahh!! Oppa ni sejak bila jadi macam eommaa?!

??: Eomma dengarr hyo?!!! *jerit dari dapur*

Jihyo menekup mulutnya. Terlepas. Jackson hanya menggelakkan jihyo. Jihyo menjeling Jackson sekilas. Merajuk 2 hari.

Jihyo naik ke bilik. Dia perlu mendaki anak tangga.

******
Bilik jihyo

Jihyo menghempas kan dirinya di atas katil. Dia terfikir. Apakah rancangan nya untuk declare war nanti.

Syiling bilik dipandang lama. Tiba tiba jihyo pun terlelap.

*********
Bilik Doo Joon

Doo Joon menghempaskan dirinya di atas katil.

DJ: Apa jadi dekat aku, hah?! Apahal tetiba aku berdamai dgn dia, sejak kitaorang kena paksa. Jangan jangan... *tekup mulut* Oh no?! Aku takkan biarkan?!! *geleng kepala*

Doo joon pun menarik selimut. Dan dia pun lelap.

-TBC-
Maaf part ni tak best.. Maaf sangat sangat. Kalau ada typo maaf tau?!

My Enemy As My HusbandWhere stories live. Discover now