Part 14

870 54 0
                                    

Jihyo menuruni anak tangga dgn berhati hati. Kelihatan Pn. Song, En. Wang, Jackson, dan Doo Joon sudah menunggu nya di meja makan. Jihyo mengambil tempat di sebelah Jackson. Nasib ada tempat. Dibiarkan Doo Joon duduk seorang diri.

Pn. Song: Awal, Hyo bangun hari ni?!

Yehh! Awal ke? Yuhuu.. Tq Doo Joon, kalau kau tak kejut aku tadi jawabnya tengah hari nanti lah aku bangun. Jihyo tersenyum.

Perut jihyo sudah pun berkeroncong. Dia mahu mengambil nasi goreng kimchi itu untuknya namun apakan daya?! Tangan nya diketuk. Jihyo memegang tangannya.

Jihyo: Auu!! Appo?!

Jackson dipandang sekilas. Kuangjoq punya abang. Salah ke aku nak ambil nasi tu. Perut aku dah lapar?! Nak buat macam mana!

Jackson: Suami diutamakan?!

Jihyo memandang doo joon. Kelihatan lelaki itu menahan gelak daripada terhambur. Jihyo mengetap bibir. Serius dia geram?!

Dengan tidak relanya, jihyo mengambil pinggan dan mencedok nasi itu untuk doo joon. Kemudian, pinggan yg berisi nasi goreng kimchi itu segera diserahkan pada doo joon.

Tambah lagi?! Merajuk lagi 2 hari. Dah 3 hari dah merajuk.

Lepas menyerahkan nasi itu pada doo joon, dia mencedokkan nasi itu untuk nya sendiri. Hisy! Spoil mood makan aku?! Jihyo mengambil nasi goreng itu sedikit sahaja.

Jackson: Sikit nya ambil?! Tadi bukan main?!

Jihyo hanya membiarkan soalan Jackson itu sepi. Malas nak jawab. Pepandai lah cari jawapan sendiri. Pn. Song dan En. Wang hanya menggeleng. Doo Joon pun asyik makan aje, dibiar kan mereka. Sedapnya?!

DJ: Waa.. Sedapnya nasi goreng kimchi eomma masak ni?! *thumbs up*

'Eiii, tak tahu malu betul?!'

Jihyo menjeling doo joon sekilas. Eii, geram nya aku?! Doo Joon yg sedar jihyo menjeling nya hanya membuat muka seposen.

Pn. Song: Kalau sedap tambah lah lagi?!

Doo Joon mengangguk. Baru aje jihyo nak suapkan nasi dalam mulutnya, Pn. Song tegur.

Pn. Song: Hyo?! Tambahkan nasi tu untuk suami kamu tu?!

Ternganga jihyo dibuat nya. Kau memang nak kenakan aku ke hah?! Gila lah. Nak tak nak kenalah akur. Taknak lah tengok muka singa eommanya itu. Jackson menahan gelak, begitu juga dgn Doo Joon. Sah!! Korang berdua memang sepakatkan? Isy! Nak aje aku sumbat cili dalam mulut korang berdua ni?!

******

Mereka semua berkumpul diruang tamu. Kebetulan, eomma, appa, Unnie doo joon ada dirumah keluarga Song-Wang.

Pn. Song: Jihyo, Doo Joon.. Eomma dgn appa dah rancang?!

Jihyo: Rancang apa eomma? Appa?

Pn. Yoon: Kami nak kamu berdua tinggal di rumah sendiri.

Sekali lagi jihyo ternganga. Serius lah~ Doo Joon memandang jihyo. Serius lah?! Hidup dgn jihyo ni penuh dgn gelak tawa. Lawak kot?! Childish nya?! Tak sangka?!

DJ: Dj ok je?!

Doo Joon biasa memanggil dirinya dj. Begitu juga dgn keluarga Yoon. Cuma keluarga jihyo sahaja yg panggil nya Doo Joon. Harap dia tukar panggilan.

Pn. Song: Hyo??

Jihyo: Hyo ikut je?!

Mereka pun berbual bual. Hubungan antara Bomi dan juga Jackson makin erat. Tapi mereka tidak lebih pun. Jackson dah ada yeojachingu dah. Jeles author?!

******

Sorry sebab banyak skip?! Serius author takde idea!

Doo Joon dan jihyo memasuki perkarangan rumah agam yg dibeli oleh keluarga mereka. Pehh! Cantik.

Jihyo: Cantik kan rumah ni?

Doo Joon hanya mengangguk. Kemudian, mereka pun keluar. Jihyo membawa beg nya sendiri, sama juga dgn Doo Joon.

Doo Joon membuka pintu rumah. Masing masing jakun. Hehe sorry. Jihyo ternganga. Jakun 5 minit. Doo Joon pun sama.

Jihyo: Cantik nya~ pandai mak kau pilih rumah?!

DJ: Biasa lah~ mak siapa?! Aku kan! Ofcoz pandai..

Jihyo mengetap bibir. Baru kena puji sikit dah kembang hidung. Bukan hidung je, seluruh badan kembang.

Jihyo: Kat rumah ni?! Kena ada peraturan. Kau dan aku!

DJ: Ok! Apa peraturannya~

Jihyo: Erm!! Biar aku fikir dulu?! Oklah! Aku masuk dalam bilik jap!

Doo Joon hanya mengangguk. Jihyo pula membawa begnya dan naik ke bilik nya.

-TBC-

My Enemy As My HusbandWhere stories live. Discover now