•Chapter Three•

1.4K 52 6
                                    

Ik voel nog een paar armen om me heen. Ik keek achter me en zag Niall met gesloten ogen. Ik voel zijn adem in mijn nek.
'We houden nu al van je!' Fluistert Niall in mijn oor. Ik glimlachte en brak onze "groepsknuffel" Liam zit met een vervormt gezicht naar me te kijken.
"Oh baby baby ooooh... Oh baby baby OOOOOOH" Ik keek geschrokken Louis aan. Louis zijn wangen werden erg rood.
'Euhm... Iemand belt je.' Mompel Liam. Louis glimlachte zwakjes en nam op.

'Met Louis.' 'Ja... Daar spreekt u mee.' 'Wacht... WAT!? Is hij weer bezig. Heeft ze de letters in haar nek?' 'Ja? Oh nee!! Ik kom er zo snel mogelijk aan met mijn collega's.' 'Bedankt voor het bellen.' 'Ja.. Dag mevrouw.' We keken Louis nieuwsgierig aan... Behalve Liam. Hij kijkt een beetje verveeld.
'TBBB is weer bezig.' Ik keek Louis vragend aan.
'Dat waren toch die letters bij de vermoorde meisjes? Wat betekent het eigenlijk?' Vroeg ik.
'The Bradford Bad Boy.' Zei een scherpe stem. Liam.

'Uhm...' Ik had een vragende blik in mijn ogen en dat zag Liam.
'We zijn in Bradford en die jongen is een Bad Boy omdat hij een moordenaar is.' Mompelt hij. Ik keek hem scherp aan.
'Ja maar... Waarom heet hij niet The Bradford Killer? Dat past beter bij hem.' Siste ik tegen Liam. Louis sprong voor me met een vrolijke twinkel in zijn ogen.
'Wooww!! Jaaaahh!! The Bradford Killer is wel een vette naam!' Gilde Louis. Ik haalde trots mijn schouders op. Ik hoorde Liam woest snuiven en hij liep met gestrekte benen naar boven. Niall trok een wenkbrauw omhoog.
'Wat is er met HEM aan de hand?' Vroeg Niall. Ik haalde mijn schouders op.

'Sorry Hailey... Maar ik moet naar de melding! Wil je mee?' Vroeg Louis snel. Ik knikte heftig en trok snel mijn jas aan en rende achter Louis aan naar zijn BMW. Louis duwde me erin en stapte zelf ook in. Hij reed in een snelle snelheid naar de plek waar de moord is gepleegd.

Na een tijdje slipte Louis met zijn auto voor een steegje. Ik herken het ergens van... Wacht. De krant. Het steegje. "The Boy". Ik kreeg een rilling over mijn rug.
'Kom je?' Vroeg de heldere stem van Louis. Ik knikte en stapte uit. Louis liep naar een oudere vrouw toe en vroeg wat er allemaal aan de hand is. Overal waar je heen kijkt zie je politie agenten. Ik liep naar het vermoorde meisje toe. Een man hield me tegen.
'Sorry mevrouw. Maar we mogen u niet dichterbij laten gaan.' Ik kreeg een teleurgestelde blik.

'Ahw.. Johnson. Laat haar maar. Ze weet niet wat er echt aan de hand is.' Zei een andere agent. Die Johnsen gast zuchtte luid en duw me naar het dode meisje toe. Ik kniel neer bij het meisje en veeg met mijn mouw het boed bij haar nek weg. Die letters... Die griezelige letters. TBBB. Er sprongen tranen in mijn ogen. Ookal ken ik haar niet maar ik heb het gevoel dat ze een aardig kind was. Ik keek op en keek een beetje rond. Elke politie agent praat met een buurtbewoner of ze iets gezien hadden inclusief Louis. Niemand lette op de omgeving.

Mijn ogen vielen op een schim. Ik wilde opstaan maar bleef bij het meisje knielen. Ik voel mijn adem stokken. Mijn ogen keken recht in hazelnoot bruine ogen. Er stond in de schaduw een man naar ons te kijken. Ziet niemand die man ofzo. Die man liet een grote grijns zien. Hij ging met zijn vinger langs zijn keel. Mijn ogen werden groot.

Een "Ik ga je vermoorden" teken. De man tilde zijn hand op en legde zijn vinger op zijn lip. Zijn ogen keken me nog steeds priemend aan. Een "Wees stil" teken. Hij liep snel weg toen echt niemand onze kant op keek. Ik hoorde hem nog vaag zeggen. 'De dood kom dichterbij. En dichterbij.' Er sprongen tranen in mijn ogen. Zag niemand die man ofzo?! Waarom zag niemand hem?

Ik voel iemand een hand op me rug leggen. Ik keek geschrokken in het gezicht van Louis.
'Hailey? Waarom huil je?' Ik kreeg het "Wees stil" gezicht van de man voor mijn ogen. Ik schudde mijn hoofd.
'Ik dacht aan iets.' Mompel ik. Louis knikte en trok me van het meisje vandaan.

'Het is erg hè? Hoe die Bad Boy de meisjes dood?' Zei Louis. Ik knikte.
'Ik wil hier weg.' Mompel ik. Louis knikte en liep even snel naar zijn collega's om gedag te zeggen. Even later voel ik een grote mannelijke hand op mijn rug.
'Goed zo... Je zegt niks tegen je politie vriend. Helemaal niks. Hoor je dat?' Lispelt een schorre stem. Ik verstijfde.
'De dood komt dichterbij en dichterbij, Meis...' Grinnikte de man. Hij drukte nog een natte kus in mijn nek en zijn warmte verdween. Ik draaide me nog snel om en de man is weg...

Ik sta nog steeds te trillen van angst. De woorden herhalen zich. "De dood komt dichterbij en dichterbij."
'Hailey? Kom je mee? Je ziet er moe uit.' Zei Louis. Ik knikte verwart en stap de auto in.
'Hoe laat is het?' Vroeg ik met een trillende stem. Louis trok even zijn wenkbrauw omhoog maar beantwoord.
'Uhm... Het is 23.41.' Mompelt Louis. Ik knikte en zuchtte zachtjes. Ik liep naar de auto en stap in. Louis stapte ook in gaapte even en scheur weg naar huis.

Na een tijdje kwamen we bij Louis' huis aan en we liepen naar binnen.
'Jongens! We zijn thuis!!' Riep Louis. Ik hoorde een vaag gemompel vanuit de keuken en een gemompel boven. Ik slaakte een korte gaap.
'Ben je moe?' Vroeg Louis. Ik knikte. Louis trok me mee naar boven.
'Je kan uhm... Wel slapen in de kamer van Harry. Hij komt zeker vanavond niet thuis... Dat weet ik zeker.' Ik knikte weer en Louis liep naar een deur met allemaal half naakte posters van vrouwen.

Louis werd een beetje rood en deed de deur open. Mijn mond viel nog net niet open. Het is echt een kamer voor een sex verslaafde... Het ruikt er naar sex... De muren waren een beetje blauw achtig. Het bed is helemaal gefrommelt. Een stapel tijdschriften dat over sex gaan. Louis kuchte zachtjes.
'Je... Kan hier slapen.' Ik knikte zachtjes. Louis deed de deur achter me dicht. Ik ben hier nu alleen.

Ik doe mijn kleren uit en ga in het bed liggen. Een of een andere manier voelt het niet veilig in deze kamer. Ik voel mijn oogleden zwaar worden.

Ik snap nog steeds niet waarom Liam zo doet tegen me. En is die schaduw man de TBBB? Zijn woorden blijven in mijn hoofd. De dood komt dichterbij en dichterbij...
------

En? Hoe vinden jullie hfst 3? Laten jullie reacties achter? Of euhm... Votes? :D Of kritiek. Het maak niks uit. Als je maar niet zo vraagt van kan het alleen Nederlands ofzo. Ik doe soms Engelse stukjes. Dat doe ik altijd dusse... Kom maar op met de votes/reacties en de kritiek :))

Xx MoMo

The Dangerous Boy|| Ft. Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu