"Sye perhatikan..........awk"
Aq terdiam.
"Ye,Teha.Sye memang dh lama perhatikan awk"Katanya lagi.
Aq x tau nk cakap ape.
"Errkkkk........."Itu sahaja yg keluar dr mulutku.
"Sebenarnya sye..............cintakan awk.Sye dh lama nk luahkan tapi sye x berani.Sekarang ni sye luahkan jugak walaupun sye rasa masih x berani"Katanya lagi.Aq hanya diam......
"Aaa...."Aq tergagap.
Rafif tersenyum.
"Sejak awk dtg ke rumah ibu sye,sye dh jatuh cinta pada awk"Katanya.
Aq terus bangun.Zamin & yg lain dh nk pergi dr sini.
"Maaf ye.Sye kena pergi dlu.Assalamualaikum"Kataku berlalu pergi.
"Waalaikaumsalam"Kata Rafif.Aq & yg lain pergi ke surau utk menunaikan solat zohor di stesen minyak.Beberapa minit kemudian,aq keluar dr surau.Zamin pun ade di luar surau.
"Awk dh siap solat ke?"Tanyaku.
"Dh,Cik Muda.Yg lain bru nk solat"Kata Zamin.Banyak perkara yg kami bualkan.Kami bergelak ketawa n bergurau senda.Tiba2 tiga org lelaki lari ke arah kami.Dua org drpd mereka polis dan sorg lagi mungkin perompak.Perompak itu lari ke arah aq dan menolak aq hingga hampir terjatuh.Dua org polis tu terus mengejar perompak tu hingga terlanggar aq.Aq memejamkan mata kerana aq bakal mencium lantai.Aq terasa ada tangan yg memeluk pinggangku.Aq membuka mataku.Aq terkejut sekarang ni aq ad di dlm dakapan Zamin.Di situ bukan hanya ada kami berdua tpi Alif,Arif dan Sarina menjadi saksi.Tiba2 susuk badan seseorg lama memerhatikan aq.Aq tergaman lalu membetulkan posisi aq.
"Rafif, I can explain what happens actually. What you see all this is incorrect"Kataku.
"Wow!What do you want to explain? All-to my eyes already proven yourself! You know not that you're degrading your own! You know not that actually I was annoyed to see the condition of the crew just now!. And you make me jealous!"Katanya dengan mukanya yg bengang.Mukanya kemerahan menahan merah.
"What?! Do you want to says I drop my dignity?! What you said it was not true. Useless talking to you! Crew is the same with other men. I hate talking with men of the crew!"Kataku dan berlalu pergi.
Muka Rafif yg tadi menahan marah sekarang mukanya jadi mcm sedih.Aq terus pergi ke kereta bodyguard ku.
Sepanjang dlm perjalanan aq diam.Aq rasa stres.Aq tidur.Aq terjaga kerana rasa diperhatikan.Alif memerhatikanku sambil memandu.Arif juga memerhatikanku dr tempat duduknya.Aq mula rasa x selesa.Alif dan Arif tersedar dr pandangan.
"Errkkkk......Cik Muda,tidurlah"Alif memulakan perbualan.
"Hmm...."Kataku sambil memandang ke luar tingkap.Air mataku mengalir laju.Arif dan Alif hanya memerhatikanku.
Tiba di rumah Aunty Raihana,barang2 yg aq beli diangkat oleh Arif dan Alif.Semua dh balik kecuali aq.Rafif,Raif,Rayyan dan Raiman berada di depan pintu.Aq x endah.Baru saja aq nk buka pintu kereta,Aunty Raihana menanggilku."Teha"Kata Aunty Raihana.
"Ye,auntie"Kataku sambil mengesat air mataku.
"Kenapa ni?"Katanya lalu mendekatiku.Aunty Raihana mengelap air mataku dengan tangannya.
"Nape nangis ni?"Katanya.
Aq memandang Rafif yg masih tenungku.
"Sape yg buat Teha nangis ni?Bagitau auntie"Katanya lagi.
Aq memandang Rafif lagi.
"X....x de pe,auntie.Sebenarnya klu Teha penat,Teha jadi mcm ni.Auntie x payah lh risau ye"Kataku.
"Betul ni?"Katanya.Aq mengangguk.
"Klu mcm tu.Auntie mintak salah sorg anak auntie utk hantar Teha balik"Katanya.
"Ibu,biar Aiman yg hantar!"Kata Raiman
"X ibu.Biar Ray yg hantar"Kata Rayyan.
"X pe biar Raif hantar"Kata Raif.
"Biar Afif yg hantar,bu.Afif kan anak sulung"Kata Rafif.
"X pe.Sye boleh balik sendiri.Teha balik dulu ye,auntie.Assalamualaikum"Kataku sambil menyalam tangan Aunty Raihana dan berlalu pergi.Muka anak2 Aunty Raihana berubah.Bkn marah ye tpi sedih sbb melepas.Auntu Raihana melambai tangannya.
Mlmnya aq baring di atas katil.Phone ku berdering.Aq melihat pada skrin.Rafif yg menelefonku.Aq hanya membiarkannya."Malas ah aq nk layan dia.Sakit hati aq.Hari ni hari Rabu"Kataku.
Phone ku sudah berkali2 berdering tpi aq buat x tau ja.Malas nk layan ah.Dh lah aq tgh demam skrng ni.Aq terlena akhirnya.
Pada esoknya,aq terbangun lewat.
"Ya Allah,dh pukul 6:55 pagi?Aq belum solat subuh lagi"Kataku seorg diri.
Aq masih demam.Aq berlari ke bilik air utk berwuduk dlm keadaan yg demam dan mamai.Aq terlanggar bucu almari baju.Darah mengalir dari dahiku yg terkena bucu almari.Pandanganku menjadi semakin gelap.Dan aq memejamkan mataku.
Lama2 aq mula sedar.Mama dan papaku berada di birai katilku.
"Alhamdulillah,adik dh sedar"Kata mama.
"Teha dh berapa lama x sedar?"Kataku serak2 basah.
"Dh nk masuk 2 hari adik x sedar.Risau papa dengan mama"Kata papa.
"Sekarang ni adik sambung tidur balik ye"Kata mama.Aq lelapkan mata.Esoknya hari Sabtu, aq dh sembuh sepenuhnya cuma luka di dahiku masih perlu dibalut.Aq turun bawah utk sarapan.Selepas solat subuh aq terus bersiap nk pergi tapak pembinaan tu.
"Eh!Adik dh sembuh ke?"Tanya Papa.
"Dh,pa.Teha dh sihat dh"Kataku.
"Meh makan"Pelawa mama.Selepas makan aq ikut papa.
"Papa,boleh x klu Teha nk ikut?"Kataku sambil buat muka comel.
"X payah ye,dik.Adik duduk kt rumah.Rehat ye"Kata papa.
"Ala....nk ikut.Lagipun minggu depan Teha dh x boleh melawat tapak pembinaan tu.Please papa"Kataku sambil memujuk papa.
"Yelh....tpi kne duduk dkt papa je ye.Jgn pergi mana2 tau"Katanya.
"Yeah.....thanks papa.Syg papa"Kataku bersorak gembira.Tiba di tapak pembinaan,papa mulakan kerjanya.Aq hanya memerhatikan.Beberapa minit kemudian,Uncle Aiman menganggil papa dan aq utk sarapan di rumahnya.Aq d papa hanya menurut.
Di meja makan
"Teha dh sihat ke?"Tanya Uncle Aiman.
"Dh,uncle"Kataku.
"Semalam uncle dengan auntie pergi melawat Teha tpi masa tu Teha x sedar lagi"Kata Aunty Raihana.Aq hanya tersenyum.Dari tadi 4 beradik tu asyik pandang aq.
Selepas makan aq angkat semua pinggan mangkuk dan di basuh oleh maid auntie."Uncle Farhan"Kata Rafif.
"Ye,Rafif"Kata papa.
"Boleh x klu Afif nk berborak dengan Teha?"Katanya.Aq membulatkan mata.Amboi beraninya dia minta kebenaran dr papa aq ni.Papa memandang aq sambil tersenyum.
"Hmm...pergi lh.Jgn lama sgt"Kata papa.
"Thanks,uncle"Katanya dan berlalu pergi.Aq mengikutnya dr belakang.Sampai di kazebo di luar rumahnya.
"Sebenarnya sye...."Katanya yg terhenti di situ.
Bersambung..............
YOU ARE READING
"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)
RomanceTengku Sarah Fatihah seorg pereka fesyen yg terkenal.Dia berumur 23 tahun.Teha mengambil seorg bayi dan dijadikan anak angkat iaitu Tengku Sarah Farihah.Dia belum berkahwin dan masih tiada calon suami.Dia mahu calon suami yg sanggup menerima anak an...