Bab 25

95 4 0
                                    

Sambil makan sambil berbual kosong.Pintu wadku dibuka dari luar.

"Assalamualaikum"Kata org tu.

Aq dan Rafif terkaku melihat org tu.Riak muka Rafif berubah muram...

'Npe dye dtg awal sgt?Bukan ke waktu melawat lambat pukul 9.Ni baru pukul 7.Selalunya pelawat yg boleh dtg awal daripada masanya adalah aq,arwah mama,arwah papa dan.......Kamal aje'Omelku dlm hati.

Banyak tanda tanya dlm otak aq ni.

'Mcm mne dye boleh dibenarkan masuk melawat sebelum waktunya?'Omelku lagi.

Orgnya ialah Khairul.

"Awalnya awak dtg"Kataku sambil menoreh sedikit rahsianya.

"Biasa aje"Kata Khairul.

"Mcm mne awak boleh masuk melawat awal?"Kataku.

"Sye minta kebenaran nk melawat Cik Muda awal sbb lepas ni sye nk gi keje"Jelasnya.

Tiba2 satu tangan kecil memegang tanganku.Aq terkejut sedikit lantas menoleh.Rihah rupanya.

"Mama"

"Iye,syg.Nk makan ke?"Tanyaku pada Rihah.

Rihah mengangguk dan jarinya menunjuk ke arah donat.Aq suapnya.Dia mengunyah sambil memejamkan matanya.Aq dan Rafif tergelak.Lantas aq ambil Iphoneku lalu mengambil gambarnya.Comel.Khairul hanya terdiam.

Skip

Beberapa hari kemudian,aq dan Rihah mula tinggal di rumah aunty Raihana.

"Teha,Sabtu ni u free tak?"Tanya Fauzan.

"Sabtu ni?Free.Npe ye?"Jawabku.

"I dengan Lisa plan nk gi Sunway Pyramid"Kata Fauzan.

"I on je"

"Bagus.Korg berempat nk join tak?"

"NK!"Tiba2 diaorg berempat jerit serentak.

Mcm nk gugur jantung aq akibat terkejut.Aq terus mengurut dada.Aq jeling diaorg.Diaorg tersengih.

Skip(HARI SABTU)

Aq,Lisa,Fauzan dan empat beradik tu mulakan perjalanan ke Subway Pyramid.Aq naik kereta Rafif.Aq duduk di tempat penumpang sebelah pemandu.Adik-adiknya duduk di  tempat penumpang belakang.Setiba di sana,Rafif mencari pakir kereta.Setelah mendapat pakir,aq terus memakai cermin mata hitam.Jgn tanya kenapa ye,guys.

"So,nk pergi mne dulu?"Tanya Lisa.

"Apa lagi...."Kataku sambil mengunkitkan kening beberapa kali.

"U know what I talking about...hmmm?"Sambungku lagi sambil tersenyum.

"Ya,I know what do u mean"Kata Lisa sambil memandang suaminya,Fauzan.

Sekumpulan org lelaki dlm 20 an dtg ke arahku.

"Hai,awak.Nk selfie sekali boleh tak?"Kata seorg drpd mereka.

Aq x tau nk ckp mcm ape.Peminat aq mmg aq layan je tpi...ada batasnya juga kan..

"Bolehlah.....awak"

Aq terasa ada tangan melingkar pinggangku.Ada seseorg menarik tangan itu drpd menyentuhku.Org tu adalah Rafif.Aq terkejut sampai cermin mata hitamku terjatuh.Terbongkar identiti aq.Sekumpulan lelaki tu bagai tak percaya melihat identiti aq sebenarnya.Kecut perutku pabila melihat wajah Rafif yg merah akibat menahan marah.Dia ni kalau mcm tu maknanya panas baan dia dh mai...Fauzan,Lisa dan adik2 Rafif hanya diam.

"DON'T TOUCH MY SISTER"Kata Rafif sambil mengambil cermin mata hitamku yg terjatuh.Amaran terakhir dia dh keluar dh.

"Rileklah,bro"Kata salah seorg drpd mereka sambil tangannya diletakkan di bahuku.

Rafif terus menumbuk perut org tu.Terus terjatuh org tu.Kwn2 dia terus bantu kwnnya yg kena tumbuk tu.Rafif ingin menumbuk lagi tapi dihalang oleh adik-adiknya.Aq terkaku disitu.

"Along dh,Long"Pujuk Raiman.

Rafif berdengus geram lalu menyerahkan cermin mata hitamku.Aq memakainya.Lantas Rafif menarik lengan bajuku supaya pergi dari situ.Berlapik ok.Lisa,Fauzan dan adik-adiknya hanya mengikut.Sampai di pintu masuk,Rafif terus lepaskan pegangan.Mukanya masih kelihatan merah.Lisa,Fauzan dan adik-adiknya termengah-mengah.

"Lajunye ko jalan,Long"Kata Raif.

Rafif hanya diam tiada sebarang respon.Aq tengok dadanya turun naik laju.Aq kena tenangkan dia.

"Rafif"Panggilku.

Rafif memandangku.

"Are u ok right now?"Tanyaku.

"Sye ok.Jomlah kita pergi main memanah"Ajak Rafif.

Memanah?My fav game.Yg lain mengangguk.Kami menuju ke tempat nk yg dituju.Akhirnya mood Rafif kembali normal.

.................................

BERSAMBUNG

Sorry sbb lama x update n sorry klo ada typo...Hope u guys terhibur dgn part..












"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)Where stories live. Discover now