Bab 17

130 8 2
                                    

Dia memandangku dgn riak terkejut.Aq menamdangnya dgn riak terkejut juga.Muka aq dgn mukanya berubah jadi terkejut dan pucat.

"X....x mungkin dia suami Lisa"Bisik hatiku.

"Are you Sarah,my ex girlfriend?"Katanya.

"Wah!Fauzan,you masih ingat I lagi"Kataku dengan nada ceria.

"Of course lah I masih ingat you.You kan ex I"Kata Fauzan.

"Oh...x sangka suami Lisa ni ex boyfriend I rupanya"Kataku dengan nada bergurau.

Fauzan gelak manja.Aq pun turut gelak manja.

"Oh ye,Sarah.Betul ke yg you dh berhenti jadi model yg paling seksi kt Malaysia ni?"Tanya Fauzan.

"Iye..sekarang I dh jadi pereka fesyen yg terkenal"

"Tapi...kenapa you berhenti jadi model"Tanyanya.

"Sbbnya I nk berubah dan kembali ke jalan yg benar"Kataku.

"Tapikan isu yg model paling seksi,Farah tu masih ada sampai sekarang"Katanya.

"I tahu.Boss I tu x yg x bagi I nk berhenti.I terpaksa lah bersembunyi dgn I menutup aurat"Jelasku.

"Sarah,sampai bila you nk menyorok ni?"

Aq terdiam.

"I rasa sampai bile2.Sekarang I Sarah bkn lagi Farah"

"Sama ada Farah ataupun Sarah.Suatu hari nanti pasti akan terbongkar juga"Kata Fauzan.

"I...I'm not ready yet.If I was ready,I would have given know thing the real"Kataku.

"if you're ready,Lisa and I will help you.We will support you.You don't worry,I'm always by your side to provide support,my darling"Katanya.

Aq hanya tersenyum.Lisa pun tersenyum.Dia x kesah kalau suaminya ckp mcm tu kt aq.

"Thanks"Kataku.

"Sarah,ko nk x jumpa dgn kwn2 lain"Kata Lisa.

"Kwn2 lain?Maksud ko diaorg pun ada sekali ke?"Kataku dgn teruja.

Lisa mengangguk.

"Auntie,Teha nk jumpa kwn2 Teha boleh kan?"Kataku kepada Auntie Raihana.

"Boleh.Pergi lh"Kata auntie Raihana sambil senyum.

"Jom..."Kata Lisa dan Fauzan serentak.

Lisa menarikku ke arah meja yg dipenuhi ramai lelaki.

"Weyh....korg...korg kenal x dia ni?"Kata Fauzan.

"Sape?"Kata Mizan yg merupakan rakan sklh rendah.

"Ko x kenal dia ke,Zan?Dia kan pereka fesyen terkenal tu.Lisa,ko jemput pereka fesyen terkenal ni ke?"Kata Muaz yg merupakan abg kembar Mizan.

"Yup betul tekaan ko tu,Az.Kalau korg nk tau yg pereka fesyen terkenal ni adalah.....kwn kite sendiri.Dia Sarah lah"Kata Lisa.

"Sarah?!!"Kata kwn2ku serentak.

Aq tergelak.

"Sampai hati ye korg x kenal aq.Cedihnye aq"Kataku sambil buat muka sedih.

Johan terus mengambilkan kerusi untuk aq duduk.Aq hanya senyum.

"Sorry lah,Sarah.Kitaorg memang x cam ko.Ko dh banyak berubah"Kata Hariss (kwn sklh rendah)

"Betul..."Kata Wafiq.(kwn sklh jg)

"Hmm....ok"Kataku sambil tersenyum.

"La....ko dh kahwin rupanya.Dh ada anak dh.Melepas lah aq"Kata Rizzaq.

"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)Where stories live. Discover now