Bab 37

66 4 0
                                    

Tiba2 ada seseorg memberi salam.Kami menjawab salamnya.Org tu bersalam tangan dgn semua ahli lelaki yg ada di situ.Selepas dia menyalam tangan Rafif,dia menoleh org disebelah Rafif iaitu aq.Terbeliak mata aq dgn mata si dia.

"Sarah??!!!"

"Zarul??!!"

Kataku dgn dia serentak.Lantas aq menoleh ke tempat lain.Matanya masih merenungku.Apa dia buat kt sini?

"Sarah,sye na.."kata2 Zarul dipotong oleh aq.

"Awk nk apa?Awk nk sye jadi 'barang' taruhan cinta awk antara kawan2 awk lagi ke?Maaf.Sye x berminat utk jadi 'barang' tu"Sindirku sambil menyelak rambutku yg menutupi mataku ke belakang.

Zarul terdiam.Aq bingkas bangun sambil mendukung Rihah dan melangkah pergi.Baru beberapa aq melangkah,Zarul memanggil nama penuhku.

"Tengku Sarah Fatihah Tengku Farhan!"

Langkahku terhenti.Aq masih tidak memandang wajahnya.Aq hanya mendengar.

"Sye tahu sye salah masa tu.Sye tahu yg sye dh jadikan awk sebagai 'barang' taruhan cinta antara sye dgn kwn2 sye.Sye dh kecewakan dan sakitkan hati awk.Sye minta maaf sgt.I'm so sorry.Boleh awk maafkan sye?"Kata Zarul.

Aq pula yg terdiam kemudian mengeluh.

" *mengeluh lagi* Sye boleh maafkan awk cuma....sye nk hubungan kita ni hanya sekadar kwn je"Kataku.

"Tapi...."Kata2nya terhenti.

Aq memandangnya lalu mengangkat sebelah kening.Aq tahu yg dia nk hubungan aq dgn dia ni menjadi serius.

"Ok baiklah...Kita kwn kan?"Ucap Zarul akhirnya.

Aq mengangguk.Dia mendekati aq lalu menghulurkan tangan kanannya.Aq menyambut sambutan tangannya.

"Ye,kita kwn"Kataku sambil tersenyum.

Ada sepasang mata memandang kami dgn riak cemburu.Siapakah org tu?Hah jawab soalan sis ni.Hehehehehe.......

Rafif P.O.V

"Ok.Semua barang yg nk bawa ke sana dh kemas"Kataku sendiri tatkala masuk ke dlm bilik setelah azan Maghrib berkumandang.

Aq teringat kisah Teha yg Fauzan ceritakan pada aq tadi ketika Teha di dlm biliknya.

Flashback

"Fauzan,blh aq tanya something dekat ko tak?"Tanyaku.

"Apa?Ni mesti ko nk tanya pada Sarah kan?"Teka Fauzan.

Aq mengangguk.

"Apa beza perwatakan Teha dgn perwatakan Farah?"Tanyaku.

"Hmm...Ko suruh Lisa jawab.Lisa kan bff Sarah.Mestilah dia lebih tahu tentang Sarah"Kata Fauzan

Aq memandang Lisa.

"Ko nk aq cerita yg mana satu?"Tanya Lisa.

"Mana2 jer"Jawabku.

"Ok.Antara perwatakan Teha atau Sarah dgn perwatakan Farah,dua2 perwatakan tu sama je.Dua2 baik,sociable,suka bersedekah dan mcm2 yg ko nampak yg ada persamaan antara dua perwatakan tu.Kalau perwatakan Farah,free hair.Perwatakan Teha atau Sarah pun berhijab.Cuma ada beberapa berbezaan je.Pertama,kalau Teha atau Sarah nasihatkan kita,dia mesti kaitkan tentang Allah,pahala,dosa,hari Kiamat dan semua yg berkaitan dgn Islam.Tapi kalau Farah,dye nasihatkan kita dgn baik cuma dia x kaitkan tentang semua yg berkaitan dgn Islam.Kedua,Farah lebih kepada pergaulan bebas tapi  dia x pernah pergi kelab malam dan x pernah buat benda yg  jijik.Teha atau Sarah pula pergaulannya ada batasannya.Dia tahu halal haram.Seterusnya,perwatakan Farah agak ganas dan dia panas baran walaupun nampak mcm lemah lembut.Perwatakan Teha atau Sarah pula,dia lemah lembut.X panas baran dan x ganas.Yg terakhir ni...betul2 berbeza sgt iaitu kekuatan.Perwatakan Teha lebih kuat daripada perwatakan Farah.Perwatakan Farah lemah.Ada pernah satu peristiwa dulu,peristiwa tu dh buat Farah jadi seorg yg agak lemah dan x mampu utk jadi kuat"Jelas Lisa kemudian Lisa memandang ke arah suaminya.

"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)Where stories live. Discover now