Bab 33

59 4 0
                                    

Tengku Sarah Fatihah P.O.V

Aq terjaga daripada mimpi ngeri.Berpeluh mukaku.Hampir sesak nafas dibuatnya.Berkali2 beristigfar sambil mengelap peluh.

"Awk ok ke,syg?"Tanya Rafif yg sedang memandu.

Rafif memberhentikan kereta di lorong kecemasan.Dye memandangku.

"Awk ok ke,syg?"Tanya Rafif lagi.

Aq tak menjawab soalannya sebaliknya aq tarik hembus nafas.

"Astagfirullah Ala'zim"Ucapku.

"Teha,kenapa ni?"Tanya Rafif dgn wajah risau.

Tiada respon dariku.

"Teha,please jawab soalan sye.Awk ok ke?"Katanya.

"Sye..sye ok"Akhirnya aq bersuara jua.

"Cuba awk bagitahu sye,ape yg awk mimpikan tu?"

"Sye mimpi Kamal nk balas dendam pada kita berdua"Kataku.

Berubah riak muka Rafif.

"Sye takut,wak"Kataku hampir2 mahu menangis.Aq bkn mengadanye tapi aq takut mimpi tu jadi kenyataan.

"Hye...jgn nangis,syg.Shh..."Pujuk Rafif.

"Sye janji yg sye takkan biarkan mimpi tu berlaku.Awk milik sye seorg je selama-lamanya"Kata Rafif.

"Sebelum ni sye x pernah pun mimpikan Kamal"Kataku.

"Dh,awk jgn fikirkan sgt mimpi tu.Mimpi kan mainan syaitan.Awk jgn risau.Lagi 3 minggu sye akan jadi imam awk selamanya.Sye akan jaga awk seikhlasnya,syg"Pujuk Rafif.

"Senyum lah cikit.Tak lama lagi kan awk akan jadi pengantin.Senyum sikit,biar bertambah seri nanti"Katanya.

Aq tersenyum.

"Hah...kan manis tu"Kata Rafif.

Aq tersengih.Sepanjang perjalanan,aq diam je.Sampai je kt rumah,aq turun dari kereta.Rihah berlari mendapatkanku.Lantas dye mengucup kedua pipiku.Aq tersenyum.

"Teha.....Along,meh makan jemput-jemput"Pelawa ayah.

Kami pun ke halaman rumah dan duduk di kerusi.

"Eh Teha,nape muka Teha pucat?"Tanya ibu.

Aq terkaku.Aq memandang Rafif yg sedang teguk air teh.Halkumnya naik turun apabila meneguk air teh.Dye turut memandangku.

"Along ada buat benda yg x senonoh ke dekat Teha?"Tanya ibu.

"Manada,bu"Kata Rafif setelah habis meneguk air teh.

"Rafif x buat apa2 pun.Mungkin sbb Teha penat kot"Kataku dgn lemah.

Rihah menarik tanganku.

"Ye syg nk ape?"Tanyaku.

"Jom lh main,mama.Jom main"Kata Rihah.

Sejujurnya aq mmg penat tapi disebabkan aq syg Rihah,aq ikutkan aje ape dye nk.

"Ok2.Jom"Kataku dan berlari meninggalkan Rihah.Nasib baik aq pakai seluar.Handbag aq di tinggalkanndu

Rihah berlari sambil menjerit.Apabila sampai di halaman rumah yg ada rumput palsu,aq berhenti berlari.

"Kt belakang mama tu ada ape?"Kata Rihah sambil mahu mengintai apa yg aq sorokan.

Aq mengelak.Rihah tetap nk tengok benda tu.

"Rihah nk tengok"Rengek Rihah.

"Boleh tapi satu syarat"Kataku sambil duduk cangkung agar aq setinggi dgnnya.

"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)Where stories live. Discover now