Bab 16

131 9 1
                                    

"Cik Muda"

Aq menoleh.

"Hah?Ye"Kataku.

"Cik Muda dh lama sampai ke?"Kata Doktor Sufi.

"Oh...baru je sampai.Macam mana keadaan dye?"

"Dye masih demam tapi Cik Muda boleh bawa dye balik.Nanti sye bagi ubat .Sepanjang dye demam ni,dye kena diberikan perhatian yang lebih.Cik Muda pun tau kan yg bayi kalau demam,dye jadi manja.x nk kt org lain"Katanya.

Aq menganguk.

Skip

"Assalamualaikum..."

"Waalaikumsalam.Eh?cucu nenek!"Kata Mama sambil berlari ke arah aq yg sedang mendukung Rihah.

"Cucu atok!"Papa pun sama..

Rihah bangun tapi dye x larat.

"Teha....Rihah mcm mana?"Tanya Papa.

"Dye demam lagi tapi Doktor Sufi bagi bawa balik"

"Ooo....Esok biar mama yg jaga Rihah ye"

"Ok boss"Kataku sambil tabik hormat.

Papa n mama mengeleng kepala.

......................

Esoknya,sebelum aq nk pergi kerja.Rihah menangis nk ikut aq.Terpaksa aq bwk sekali pergi ofis.

"Selamat pagi,Cik Muda"

"Selamat pagi ^_^"

"Eh!Rihah pun ade"Kata Zamin sambil menghulurkan tangannya.

"Tak mau"kata Rihah

"Sorry Zamin.Dye x berapa sihat"Kataku.

"Oh...yeke.Umur dye brape?"

"Umur dye dh nk masuk setahun"

"Dh besar dh dye ye.Ni Uncle Min ade coklat.Rihah nk x?"Katanya.

"Nk!Nk!Mama!Mama!I want the chocolate"Kata Rihah sambil menghulurkan tangannya ke Zamin.

"Alala.....nk.Cian ank ayah ni"Kata Zamin sambil menghulurkan coklat kpd Rihah.

Aq terkejut dgn ayat Zamin.Aq pandang dia dgn reaksi terkejut.

"Errrr........ma...maksud sye....ank Cik Muda.Sa...saya pergi dulu ye"Katanya sambil berlalu pergi.

Aq mengangkat bahu dan masuk ke dlm pejabatku bersama Rihah.

Skip

Knok!Knok!

"Masuk!"

"Err....Cik Muda free x skrg ni?"Kata Zamin.

"Hmm......free.Npe ye?"Kataku.

"Err...sye ingat nk ajak lunch.Sye belanja"

"Hmmm.......ok lh.Rezeki depan mata,x kan nk tolak pulak"Kata Tengku Sarah Fatihah sambil tersengih.

Wajah handsome Zamin bersinar2.Zamin tersenyum suka.Aq terus mengambil beg tanganku.Zamin terus mendukung Rihah.
Rihah hanya diam.Sepasang kaca mata hitam ditinggalkan oleh seseorg yg memerhati kami ketika kami keluar utk ke lunch.

Skip

Esoknya,aq bawak Rihah ke rumah auntie Raihana.Bodygourd aq pun kena ikut sekali.Bodyguard aq tolong bawakan baju2 yg auntie Raihana tempah.Aq dukung Rihah.

"Assalamualaikum!"Panggilku.

Tiada respon daripada aunty Raihana sekeluarga.

"Assalamualaikum!"

"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)Where stories live. Discover now