Bab 32

64 4 0
                                    

Aq mengiring ke kiri,x boleh tidur.Mengiring ke kanan pun sana.Akhirnya aq memandang ke siling.Rihah dh lama tidur.Aq melihat jam di telefonku.Bulat mataku.2 a.m.?

'Kalau awk belum bersedia utk kita bawa hubungan ni ke hubungan yg lebih serius,sye sanggup tunggu sehingga awk bersedia.Sye benar2 cintakan awk dan sygkan Rihah seikhlasnya.Sejak aq jejak kaki ke rumah ni,sye dh mula jatuh cinta pada awak.Sye nk sgt awk jadi isteri sye dan Rihah anak sye.Sye janji yg sye x kan sia-siakan awk.Awk ambillah berapa lama pun,sye tetap akan tunggu awk,Teha.Kalau awk dh bersedia,awk beritahu pada sye.Sye akan buat persiapan perkahwinan kita.Sye syg Rihah.I love u so much,Tengku Sarah Fatihah bt Tengku Farhan'Kata2 Rafif bergema di telinga.

Aq berfikir sejenak.

"Patut ke aq buka pintu hati aq utk terima Rafif"Kataku sendiri.

Aq memandang lama ke arah Rihah yg sedang nyenyak tidur.

"Baiklah.Aq akan buka pintu hati aq ni"Kataku setelah berfikir lama.

Aq bangun daripada katil dan mencapai tudung.Aq haus.Aq tutup pintu perlahan agar Rihah tidak terjaga.Setelah minum air,aq lihat bilik Rafif masih terang.Aq pergi ke hadapan pintu biliknya.Aq mahu ketuk tapi terhenti seketika.

'Betul ke keputusan aq ni?'Bisik hatiku.

Dgn lafaz Bismillah,aq mengetuk pintu biliknya.Beberapa saat kemudian,Rafif membuka pintu dlm keadaan mamai.Setelah melihat aq berdiri di hadapannya,dye membetulkan rambutnya.

"Ye,Teha.Ada masalah ke?"Tanya Rafif.

"Errkk...awak tengah tidur ke tadi?"Tanyaku balik.

"Baru nk tidur.Kenapa,ye?"

"Errk...kalau mcm tu,esoklah sye bagitahu awk.Sye xnk ganggu awk nk tidur"Kataku dan berlalu pergi.

Baru selangkah,Rafif halang perjalananku dgn tangannya.

"Eh...X apa.X ganggu pun sebenarnya.Cakap je lh"

Aq memandangnya.

"Errk...yg pasal ptg tadi tu...sye dh fikirkannya masak2"Kataku.

Muka Rafif yg tadi mamai,sekarang segar semula.

"A...Apa keputusan awk?"Tanyanya dgn teruja.

"Sye dh bersedia utk buka pintu hati sye.Dan sye dh bersedia utk terima awk dlm hidup sye"Kataku.

Rafif tersenyum suka.

"Betul ke? Sye bukan ape cuma sye x nk awk terpaksa dan terdesak utk terima sye"Katanya.

"X...sye x rasa terdesak atau terpaksa pun.Sye ikhlas.Sye nk tutup buku lama dan buka buku baru"Kataku.

Senyuman Rafif bertambah lebar.

"So maksudnya,sye lelaki pertama yg masuk dlm buku baru tu?"Katanya dgn teruja sambil tersenyum.

Perlahan-lahan aq mengangguk.

"So awk nk lah ni kahwin dgn sye?"Tanya Rafif.

Mukaku berona merah.Aq memandang ke tempat lain.Aq terdengar ada org gelak.Rupanya Rafif tergelak melihat muka merahku.

"Awk jgn malu lagi mulai sekarang tau.X perlu malu dgn sye lagi.Sye ni bkn siapa,sye bakal suami awk juga.X sabarnya nk bagitahu kt ibu dan ayah pasal ni"

Aq hanya senyum.

"Oklah.Esok sebelum kita pergi kerja,kita bagitahu ye"

Aq mengangguk sambil tersenyum.

"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)Where stories live. Discover now