Esoknya(Selepas sarapan)
Aq duduk termenung di sebuah gazebo berhampiran dgn kolam di rumah Dato' Aiman.Agak lama aq termenung.
"Sarah,boleh I duduk?"Tanya Fauzan.
Aq hanya mengangguk.Dye pun duduk.
"Sarah,I nk minta maaf pasal smlm.I x bermaksud nk sakitkan hati u.U tahu yg u x belum bersedia utk terima mana2 lelaki masuk dlm hati u.But I understand about your situation"Kata Fauzan dgn ikhlas.
"I forgive you"Kataku sambil tersenyum.
"Thank you"Katanya.
Kami diam seketika.
"Errkkk...Fauzan"
"Ye"
"Patut ke I buka hati I utk lelaki yg cintakan I dan sygkan Rihah?"Tanyaku.
Fauzan memandangku sambil tersenyum.
"I think it is not wrong if you want to open your heart to accept men who love you and love Rihah.But that's your desire. I don't force you to decide.But you have to find a man who really loves you and cared about Rihah.The decision is in your hands. But you have to think that Rihah need a father.You need to think about what your best results"Kata Fauzan.
"Betul apa yg u cakapkan tu.I will try my best"Kataku sambil tersenyum.
Fauzan tersenyum.Kami kembali senyap.Tiba2 Fauzan mengangkatku dan terjun bersama ke dlm kolam.Aq menjerit.
"FAUZAN DANIAL!!!!!!"Jeritku.
Bussss......Semuanya dh terlambat.Aq dan Fauzan kini berada di dlm kolam dgn basah kuyup.Abah,Lisa,ibu dan 4 beradik serta Rihah berlari ke arah kami apabila mendengar jeritanku.Aq menjeling Fauzan.Dia tersengih.
"Lisa,ko tgk husband ko ni.Suka suki nk angkat aq dan masukkan aq dlm kolam"Aduku kpd Lisa.
Lisa memandang suaminya.Suaminya hanya tersengih macam kerang busuk.Lisa mengelengkan kepalanya.
"Ala,Sarah.Dulu boleh je"Kata Fauzan.
"Dulu I jahil.Sekarang I dh x macam tu"Kataku.
"Yelah maafkan I"Katanya.
"Korang,meh lah masuk sekali"Ajak Fauzan kpd sepupu isterinya.
Mereka berempat pun terjun bersama.Ibu,abah dan Lisa mengelengkan kepala mereka.Rihah tergelak sambil menepuk tangannya.
"Lisa,can u help me?"Tanyaku.
"Yes"
"Would you please get me a towel in my room"Kataku.
"Ok.Jap"Katanya dan berlalu pergi.
Aq terpandang Rafif dan adik-adiknya.Mereka senyum padaku.Aq membalasnya balik.
"Assalamualaikum.."Kata seseorg.
Aq,Fauzan,ibu,abah,Rafif dan adik2nya memandang org tu sambil menjawab salamnya.Terpancar riak terkejut di wajahku.Org yg datang tu ialah Khairul.Khairul bersalam dgn abah,Fauzan dan 4 beradik tu.Kemudian abah yg sedang mendukung Rihah menjemput Khairul duduk di gazebo.Ibu masuk dlm rumah utk buatkan air.Mungkin.Lisa dtg semula dgn sehelai tuala.Aq naik dan mengambil tuala tuserta mengucapkan teriima kasih kpd Lisa.Khairul memandang tubuhku yg agak mengikut bentuk badan akibat basah kuyup.X berkelip matanya memandang aq dlm keadaan mcm tu.Fauzan,Rafif,Raif,Rayyan dan Raiman menjeling Khairul.Lantas aq menutup tubuhku yg basah dgn tuala mandi.Khairul bagai tersedar daripada khayalannya.Aq duduk di hadapan Khairul.Ibu datang dgn menatang dulang yg berisi makanan dan minuman.Khairul mengucapkan terima kasih.
"Maaf kalau sye menganggu Cik Muda tengah berehat"Kata Khairul.
"X..x ape"Kataku.
"Sebenarnya sye dtg ni nk serahkan kontrak pembinaan tu"
"Kontrak pembinaan?Yg mana satu?"Tanyaku.
"Yg pembinaan tapak projek kt Petaling Jaya tu.Tan Sri Akmal yg bagi pada sye"Jelasnya.
"Aik??? Bukan ke projek tu 2 bukan akan dtg? Awalnya dye bagi"Kataku.
"Katanya dye nk buat persediaan awal2 sebelum tu.Dan dye tahu yg Cik Muda terlalu busy dgn menguruskan 3 tempat kerja sekali gus"Katanya.
Aq mengangguk faham.Khairul mnghulurkan kontrak tu.Aq mengambil kuih lalu makan.Rafif serta adik2nya dtg dan aq mengesot ke tepi utk beri mereka duduk.Rihah duduk di ribaku.
"Hai Rihah"Sapa Khairul.
"Hai Uncle Khairul"Balas Rihah.
"Oh ye,Khairul.Mana awak dapat alamat rumah ni?"Tanyaku.
'Seingat aq hanya staf aq je yg tau alamat rumah keluarga angkat aq.Staf arwah papa dan staf arwah mama hanya tahu alamat rumah arwah papa'Bisik hatiku.
"Oh tu...sye tanya pada Zamin"Katanya.
Aq mengangguk.
"Mama,esok boleh x kalau Rihah nk ikut mama pergi office? Rihah rindu kt Uncle Zamin.Boleh x?I promise that I will not bother you work"Kata Rihah sambil buat muka comel.
"Mama x kesah kalau nk bawa Rihah tapi Rihah kena tanya pada opah dan tok wan"Kataku.
"Boleh x kalau Rihah nk ikut mama pergi office,opah?"Tanya Rihah kpd ibu.
Ibu mengangguk setuju.
"Yeah....Nanti Rihah boleh main sorok2 dgn Uncle Zamin"Bersorak Rihah dgn gembira.
"Selalu main apa dgn Uncle Zamin?"Tanya Rayyan.
"Selalu main sorok2,pak ngah.Kadang2 Uncle Zamin dgn mama bawa Rihah pergi taman permainan atau zoo"Kata Rihah.
"Uncle Zamin baik ye?"Tanya Raiman.
"Baik sgt,pak su.Uncle Zamin baik.Dye selalu belikan Rihah hadiah.X macam Uncle Kamal.Uncle Kamal jahat.Dye sanggup pukul Rihah walaupun Rihah x buat salah.Rihah benci Uncle Kamal.Rihah x nk friend dgn Uncle Kamal.Rihah nk friend dgn mama,Uncle Zamin dan semua org kecuali Uncle Kamal"Jelas Rihah panjang lebar.
Aq terkejut dgn pengakuan dye.Khairul yg diam dari tadi,meminta diri utk pulang.Tanpa salam,dye terus melolos masuk dlm keretanya dan pergi dari sini.
'Macam ada yg x kena'Bisik hatiku.
Bersambung.................
.....................................................................
Jgn lupa vote.Jgn lupa tinggalkan komen.Salam ramadhan,guys.Sis ingin meminta maaf jika ada kesilapan atau kesalahan.Kita 0-0 eh.Terima kasih kpd yg menunggu citer ni.
YOU ARE READING
"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)
RomanceTengku Sarah Fatihah seorg pereka fesyen yg terkenal.Dia berumur 23 tahun.Teha mengambil seorg bayi dan dijadikan anak angkat iaitu Tengku Sarah Farihah.Dia belum berkahwin dan masih tiada calon suami.Dia mahu calon suami yg sanggup menerima anak an...