Bab 18

183 7 0
                                    

"Adik,sebenarnya papa ada perkara nk cakap ni"Kata Tengku Farhan.

"Sebenarnya papa dgn mama nk........."Kata2 Papa terhenti.

"Abg,jgn buat adik suspen.Papa dgn mama nk pergi umrah sekali lagi"Kata Mama terus.

Papa tersengih.

"Ish...Papa ni buat suspen Teha je"Kataku dgn nada x puas hati.

Papa n mama tergelak.

"Tapi kan,papa.Bkn ke papa dgn mama dh pergi Haji ke dulu?"Kataku lagi.

"Mmg lh,syg.Tapi mama dan papa nk tambahkan pahala lagi"Kata Tengku Farhan.

"Hmmm.....ok.Papa,papa.Nanti boleh belikan jubah dgn jam kt sana?"Kataku.

"Boleh....utk anak tunggal kesayangan papa dan mama"Kata papa.

Aq tersenyum.

"Tapi,dik.Nanti adik bkn tinggal kt rumah tau"Kata Tengku Suria.

"Maksud mama?"

"Mama dh bincang dgn papa yg adik akan tinggal kt rumah uncle Aiman buat sementara kami pergi umrah"Jelas mama.

"Hah?"

"Adik,papa nk adik dan Rihah tinggal kt rumah uncle Aiman.Uncle Aiman tu kawan baik papa.Papa x nk adik tinggal sorg2 kt rumah.So,papa harap sgt adik tinggal kt rumah uncle Aiman tu"Pujuk papa.

"Hmmm......ok.Nanti belikan jubah dgn jam kt sana eh"Kataku dgn teruja.

Papa dan mama mengangguk sambil tersenyum.

"Bila papa dgn mama nk pergi sana?"

"Lusa,syg"Kata Tengku Farhan.

"Cepatnya.Bkn ke kena tunggu lama sikit"Kataku.

"Mmg lah,dik.Tapi dh rezeki mama dan papa pergi umrah awal"Kata Tengku Suria.

"Ooo...only 2 weeks mama and papa go there?"Kataku.

"Yes"Kata mama.

Skip

Lusa.Cepat masa sudah berlalu.Aq pergi menghantar mama dan papa ke airport.Keluarga Dato' Aiman turut ada.Sebelum papa dan mama bertolak,keluarga uncle Aiman berborak sebentar dgn mereka.

"Aiman,nnti tolong jaga anak dan cucu aq ye.Sorry susahkan ko untuk jaga anak dan cucu aq"Kata Tengku Farhan kpd Dato' Aiman.

"X ape lah,Han.X susah pun.Lagipun aq dah anggap Teha mcm anak aq sendiri dan Rihah mcm cucu aq.Kami akan jaga anak dan cucu ko dgn baik"Kata Dato' Aiman.

"Dik,dengar apa yg mama nk ckp ni"Kata Tengku Suria.

Aq memandang wajah mama.Auntie Raihana mendukung Rihah.Mama menggenggam tanganku dgn erat sekali.Mama tatap wajahku.Papa juga berbuat begitu seperti mama.Air mata mama mengalir.Air mata papa bertakung di kelopak matanya.

"You take care of yourself, yes.You follow the words of Uncle Aiman and Aunty Raihana,ye dear.We are afraid if we are not able to meet with you again.If we are called by God before back to Malaysia again,we hope you're able to keep the company of papa and boutique mama with the good of all.Don't ever give a company belonging to the papa and boutiques belonging to mama to others.We just want you take care of the place we work"Kata mama dlm esakan.

Air mataku mengalir makin deras.

"Please mama,don't say that.I don't want mama and papa leave me.I don't have anyone else besides you two.Please don't leave me"Kataku dlm tangisan.

"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)Where stories live. Discover now