Tengku Sarah Fatihah P.O.V
Aq mengeluh sambil menunggu yg lain sedang solat di tempat menunggu. Rihah masih tidur di pangkuanku. Aq mencapai iPhone ku dan membuka Instagram.
"Sarah"
Aq menoleh ke arah suara tu. Fauzan yg panggil aq rupanya. Dia duduk di sebelahku.
"U ok ke, Sarah? "Tanya Fauzan.
"Nape u ckp mcm tu? "Tanyaku balik.
"I just tanya" Kata Fauzan.
"Hah Sarah. Dekat sana tadi I dengar ada bunyi muzik. Jom pergi tengok. Lisa pun ada kt sana" Ajak Fauzan.
Aq bangun dari duduk. Fauzan dgn suka relanya mendukung Rihah. Kami pergi ke sana. Sampai disana, ramai org ada kt sana termasuk keluarga. Kami berdua berdiri di bahagian depan sekali. Sseorg naik ke atas pentas. Org tu ialah Rafif.
'Nape dia ada kt atas tu? ' Bisik hati kecilku.
"Assalammualaikum" Ucap Rafif.
Kami semua menjawab ucapan salamnya."Sye ingin menyampaikan sebuah lagu utk buah hati sye, Tengku Sarah Fatihah" Kata Rafif sambil tersenyum manis kepadaku.
Rafif turun dari pentas dan menuju ke arahku. Dye menarik tanganku agar mengikutnya. Aq hanya mengikut tanpa membantah. Dia menarik aq naik ke atas pentas bersamanya. Muzik mula berkumandang. Rafif pun mula nyanyikan lirik lagu tu. Rafif memegang erat jari jemariku.
Seorang Gadis yang mencuri hatiku
Anggun Terpersona ku melihat wajahnya
Adakah Dia merasakan apa yang ku rasa
Degup Jantungku bergetar getarLirikan Matamu menusuk ke jiwaku
Sekali Ku pandang membaut ku terpaku
Selalu terbayang akan wajahmu
Adakah kau merasa seperti dirikuFatihah fatihah fatihah
Kaulah Gadis jelita
Bila ku berjalan sebelah
Terasa Rusuk bergetarFatihah fatihah fatihah
Kaulah Yang mempersona
Bilaku Terdengar suaranya
Hatiku Terpaut jadi gilaAdakah Dia sudah berpunya
Jika Belum ada
Ingin Ku berkenalan dengannyaFatihah fatihah fatihah
Kaulah Gadis jelita
Bila Ku berjalan sebelah
Terasa Rusuk bergetarFatihah fatihah fatihah
Kaulah Yang mempersona
Bilaku Terdengar suaranya
Hatiku Terpaut jadi gilaAdakah Dia sudah berpunya
Jika Belum ada
Ingin Ku berkenalan dengannyaRafif nyanyikan lagu Zalikha daripada floor88. Dia menukar lirik lagu tu sendiri. Aq terkedu.
"I love u " Ucap Rafif.
'Alahai... Sweet nya' Bisik hatiku.
"Sye minta maaf sbb tadi sye tengking awk tanpa sbb. Maafkan sye ye" Kata Rafif sambil menghulurkan coklat cadbury.
Aq tersenyum malu lalu mengambil coklat tu. Rafif tersenyum manis.
"Thanks, dear" Kata Rafif sambil mengucup tanganku.
Merah mukaku tatkala Rafif mengucup tanganku. Dhlah depan org ramai. Org ramai bersorak, bersiul dan menepuk tangan. Tiba2 Rafif memelukku. Aq terkaku. Aq x tahu sama ada nk balas ataupun biarkan. Akhirnya, aq membalas pelukan dia. Org ramai bertambah riuh dgn menepuk tangan bersiul dan bersorak. Timbul satu perasaan aneh ketika aq dlm pelukan Rafif. Bukan perasaan jatuh cinta. Satu perasaan yg aneh yg mengingatkan aq sesuatu perkara. Tapi aq x tahu apa bendanya.
YOU ARE READING
"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)
RomanceTengku Sarah Fatihah seorg pereka fesyen yg terkenal.Dia berumur 23 tahun.Teha mengambil seorg bayi dan dijadikan anak angkat iaitu Tengku Sarah Farihah.Dia belum berkahwin dan masih tiada calon suami.Dia mahu calon suami yg sanggup menerima anak an...