Bab 23

80 7 3
                                    

"Teha"Panggilan Doktor Haykal menyedarkan aku dari lamunan.

Aq menoleh.

"Meh makan,Teha"Ajak Doktor Haykal.

Aq menggelengkan kepalaku.

"La...nape x nk makan ni?"

'Prihatin btl dia ni'

"Tadi Teha nk ckp dengan abg yg Teha x nk makan tapi belum sempat nk ckp,abg dh pergi dh"Kataku.

"Kalau mcm tu,Teha kena makan juga"

Aq menggeleng.

"Makan lh sikit.Klo x makan,nanti Teha sakit.Ni kan makanan kegemaran Teha time sakit.Meh abg suap Teha"Kata Doktor Haykal sambil menyuap aq.

Aq tetap geleng.

"Makan lah.Abg x nk Teha sakit lepas ni.Please....Bagi abg suap Teha"Pujuknya lagi.

Akhirnya aq mengalah.Aq membuka mulut.Doktor Haykal menyuapkan bubur nasi ke dalam mulutku.Doktor Haykal senyum suka.Aq tilik muka dia.

'Hensem gak abg angkat aq ni mcm Lee Jong Suk.Hehe..'Omelku dlm hati.

"Puas tilik muka abg?"Kata Doktor Haykal dgn selambanya.

Muka aq jadi merah akibat menahan malu.Pantas aq memandang tempat lain.Nasib baik pekerja2 aq,arwah mama dan arwah papa dh balik kecuali Khairul.Aq perasan Khairul asyik pandang aq.4 beradik tu pun sama.Doktor Haykal tergelak melihat telatahku.

"Alololo....malu pula dia tu"Kata Doktor Haykal dgn nada mengusik.

Lantas aq menarik selimut menutup muka.

"Jgn lah malu,adik syg"Usiknya lagi.

"Abg usik Teha lagi,x nk kwn dgn"Kataku sambil berpura2 merajuk.

"Alalala.....ok2.Abg x usik Teha lagi.Meh sambung makan"Kata Doktor Haykal sambil memujuk.

Aq sambung makan lagi.Dia suap aq.Hehehe.Selesai saja makan,aq terpandang sebuah paper bag yg agak besar.Lisa menghulurkannya.Aq menyambut lalu melihat isinya.Terdapat 2 Iphone dan beberapa lagi barang.Aq tahu tu Iphone arwah papa dan mama.2 Iphone tu retak sedikit.Tangan aq menggigil memegang Iphone tersebut.Iphone arwah papa warna hitam manakala Iphone arwah mama warna putih.Aq on kan Iphone arwah papa lalu membuka video.Aq jawab salamnya👇

(Video)

"Assalamualaikum,adik"Kata papa dan mama.

"Papa dgn mama kt sini sihat.Adik dgn Rihah sihat x?"Tanya papa.

"Sekarang kami di hotel di Madinah"Kata mama.

"Mama dgn papa ada benda nk ckp"Kata mama lagi.

Papa mengangguk.Mata mama dan papa mula jadi merah akibat tahan menangis.

"Sebenarnya papa dgn mama nk ckp yg kami sygkan adik dan Rihah.Kalau...kalau kami dh x ada nanti,kami harap adik x lupakan tanggungjawab adik sebagai seorg ibu kpd Rihah walaupun Rihah tu cuma anak angkat adik.Kalau kami dh x ada nanti,kami x nk adik ckp yg adik dh x ada sape2 lagi.Sebenarnya adik masih ada Rihah dan Mimi.Walaupun Mimi tu cuma haiwan peliharaan dia tetap keluarga kita.Jagalah Rihah dan Mimi sepertimana adik jaga diri sendiri.You don't worry.We are always close to you.If we have none,we will always appear in your dreams.If we're no,we'll always be watching you wherever you are.We do not want you to grieve if we had already died"Jelas papa panjang lebar sambil mengesat air matanya.

"Mama dan papa ada tinggalkan wasiat utk adik.X banyak pun wasiat kami.Kami harap adik dapat laksanakan.Wasiat kami sama sahaja"Kata mama dan turut mengesat air matanya.

"Papa tahu yg adik boleh laksanakannya dgn baik sekali.Pertama:papa dan mama mahu adik handle syarikat papa dan butik mama sekali.Kedua:jangan pernah SESEKALI serahkan syarikat papa dan butik mama pada org lain.Ketiga:papa nk adik jaga Rihah dan Mimi tu baik2.Jangan abaikan mereka.Mereka tu keluarga kita juga.And the last.Kalau adik nk kahwin,carilah lelaki yg cintakan adik dan sygkan Rihah.Cari yg sanggup terima Rihah sebagai anaknya juga"Kata papa sambil teresak-esak.

"Rihah syg.Nenek nk Rihah ikut ckp mama ye,syg.Rihah jgn nakal2,jgn susahkan mama.Atok dgn nenek sygkan Rihah dan mama"Kata mama.

"Rihah jadi budak baik ye.Jgn buat mama sedih.Atok pun sygkan Rihah dan mama.Man,kalau ko tgk video ni.Aq nk minta tolong daripada ko.Tolong jagakan anak dan cucu aq termasuk haiwan peliharaan anak aq tu juga.Permintaan aq melampau sgt ke,Man?Memanglah Teha tu dh besar boleh jaga diri sendiri termasuk jaga Rihah dan Mimi tu tapi aq masti x harap sgt dia tinggal dan jaga sendiri.Aq harap sgt ko boleh ambil Teha dan Rihah sebagai anak dan cucu kandung ko sendiri"Mohon papa.

"Kami harap jika kami sudah tiada,adik boleh terima seikhlasnya permergian kami.Ok lah.Papa dan mama pergi dulu.Assalamualaikum"Kata papa dan mama serentak.

(End video)

Aq menjawab salamnya.Aq masih mengalirkan air mata.Aq baring bertentangan agar tidak ada sesiapa melihat keadaan aq nangis.Aq melayan perasaan tanpa gangguan.

...................

BERSAMBUNG

Sorry kalau ada typo n sorry lambat update........
Thanks utk yg menunggu story ni diupdate😘😘😘😘😘😘

"Jangan tinggalkan Teha.Papa Mama!" (Slow Update)Where stories live. Discover now