Den sidste dag.

728 10 3
                                    

*Maja's synsvinkel*

Jeg vågner op og opdager at jeg stadig er i det gamle hus i Odense. Jeg vil virkelig ikke til Køge! jeg har det fint her i Odense, men et eller andet sted forstår jeg godt min mor. Hun har ikke haft det nemt efter min fars død for et par uger siden, det har været en svær tid for os alle og især for min mor. Jeg står op, tager tøj på, ligger lige lidt makeup inden jeg tager min skole taske og den sidste flyttekasse der står i hjørnet af værelset. De andre er smuttet i skole og på arbejde den sidste dag inden vi flytter i morgen, jeg sætter flyttekassen i gangen, går ud og børster tænder , går tilbage i gangen og tager overtøj på. Jeg siger lige farvel til min hund Luke inden jeg går ud af døren og låser efter mig. Lige da jeg låser kan jeg godt mærke tårerne presse sig på, det bliver virkelig svært at skulle sige farvel til dem i min klasse på Odense gymnasium de vil virkelig blive savnet og det bliver nok ikke let og starte på gladsaxe gymnasium. Da jeg kommer om i skolen og ser mine veninder bryder jeg ud i gråd! de mennesker vil virkelig blive savnet, men det bliver nu også ret at komme væk. Jeg glæder mig faktisk til at få nye venner og starte forfra for efter min fars død har min familie og jeg været fanget i det samme sorte hul...

*Stefan's synsvinkel*

Jeg sidder omme på skolen og vores lærer snakker om vores kommende uge hun fortæller blandt andet at vi får en ny pige i klassen, jeg glæder mig til at lære den nye at kende, jeg er nok ikke den eneste?. "På mandag får vi en nye pige i klassen, hun hedder Maja og er flyttet til Køge fra Odense hun kommer lidt over 8 så tag godt imod hende når hun kommer men vi skal lige have en frivillig til at vise hende rundt når hun kommer" siger vores lærer, jeg kigger rundt i klassen og kan ikke se nogle melde sig så jeg tænker bare "fint så tar jeg den" jeg rækker fingeren op og min lærer ser mig så jeg ved at hun har set mig. Ved at vise den nye pige rundt på skolen er en god måde kan jeg også lære hende at kende på en anden måde, jeg kan ligesom spørge lidt ind til hende osv så det skal nok blive fedt.

Da jeg kommer hjem begynder jeg og tænke over hvad at jeg skal spørger den nye pige om og bare forberede mig til på mandag men det der nok bliver sværest er hvis hun er fan af page four og hvordan at man skal behandle mig i skolen. For jeg er jo bare en almindelig 17 årig dreng når jeg er sammen med mine venner mens at når jeg er ude og spille er jeg en "popstjerne" jeg elsker begge sider af mig for jeg kan være mig selv og være ham "sangstjernen fra page four". Men jeg glæder mig til at møde hende og lære hende at kende. 

Stefan og JegWhere stories live. Discover now