Elçi-1

479 23 18
                                    

Yıl 1043  Roma Cermen İmparatorluğu Steinsberg
Hızlı adımlarla salona girdim. En yakın arkadaşım Albert ve iki derebeyim olan vikont  kendilerini ilgilendirmeyen bir mevzuyu konuşuyorlardı. Derebeylerim beni görünce şok oldular. Ama Albert en ufak bir şaşırma tepkisi göstermedi. Albert'e öfkeyle
-Sen ne yaptığını sanıyorsun !?
Dedim, Albert son derece sakin bir sesle
-Ne yapmışım Grimm ?
Dedi, Bu laf beni dahada öfkelendirdi. -Bu sefer salak ayağına yatamayacaksın! Sen ne hakla benim adımı kullanarak İmparator Konrad'a kızıyla nişanlanmak istediğimi yazarsın!?
Dedim, derebeylerim  Albert'e sok olmuş bir ifadeyle bakıyordu. Albert yine sınır bozucu sakin sesini kullanarak
-Hoşlandığın başka bir kız mı var ?
Dedi, Dişlerimi sıktım en yakın arkadaşım olmasa onu idam etirirdim.
- Ne hakla bana böyle birşey yapabilirsin! 3 yıldır uğrastığım şeyi nasıl mahvedersin !?
Dedim, Albert öfkeyle
-Ne mahvetmesinden bahsediyorsun !? Sadece bir mektupla 3 yıldır uğrastığın şeyi nasıl yıkabilirim !?
Dedi, Tüm öfkemle
-Böyle bir teklifin beni ne kadar çok kişiye düşman edeceğinin farkında mısın !? İmparator'un bu kararı red etmesi sonucunda Tüm İmparatorluğa nasıl rezil olacağımın farkında mısın !? Daha çevremdeki kontlarla bile anlaşamamışken hele birde başımda Lisa denen bir kaltak varken beni nasıl bir işe soktuğunun farkında mısın !? Babamdan kalan bu şehiri bile kaybedebileceğimin farkında mısın !? FARKINDA MISIN !?
Albert'in gözleri şokla açıldı. Daha nasıl bir işle uğrastığının bile farkında değildi. İç çektim ve tüm hızımla çalışma odama ilerledim. Muhafızlara
Kimseyi içeri almayın. Kimseyi !
Dedim, muhafızlar
-peki efendim.
Dedi. Kütüphanemden bi parşömen aldım. Ve çalışma masama oturdum. Tüy kalemimi çıkardım ve yazmaya başladım:
Yüce Efendim İmparator Konrad ( adi piç kurusu) hizmetkarım ufak bir hata yapıp-
Parşömeni top haline getirip çöpe attım. Eğer bu mektubu gönderirsem Albert'in kellesi tehlikeye girerdi. "Salak" diye mırıldandım. Birden kapım çalındı bağırarak
-Beni kimse rahatsız etmesin demiştim.
Dedim. Muhafız
-Başkentten bir elçi geldi. Size haberleri varmış lordum.
Dedi. Ne ! Bu kadar çabuk mu !?
-Girsin.
Dedim. Kapı açıldı mavi ipekten bir pelerini ve mavi bir asıl kıyafeti giyen sarışın elçi Nassau aksanıyla
-Saygı değer kont hazretleri teklifinize İmparatordan cevap getirdim.
Dedi, Bu kadar çabuk olması garipti. Kesin bir iş vardı.
-Bu kadar çabuk cevap gelmesi beni şaşırttı.
Dedim. Elçi
-Sarayınızda İmparatora bağlı bir çok vatansever var.
Dedi. Hainler ! Neden hain dediğimi size bir anlatayım. Roma Cermen İmparatorluğu bir çok kontluk ve düklüğün birleşmiş hali başımızda bir imparator var ama neredeyse kimse imparatora bağlı değil. Yanı bu bir sözde imparatorluk. Ki 5 yılda bir imparatorluk seçimleri olur. Ama bu seçimler İmparator'un İmparator seçmenlerini öldürdüğü zamandan beri yapılmıyor. Hem imparatorda nefret etmek için çok sebebim var.
-Bu vatanseverler size ufak bir yanlış anlasılma olduğundan bahsetmedi mi ?
Dedim. Vatansever kısmını özellikle vurgulamıştım. Elçi
-Bir yanlışlık mı var ?
Dedi, o sinsi yüz ifadesi olmasaydı gerçekten birşey bilmediğine inanabilirdim. Çenemi kapalı tutsam iyi olurdu. Yoksa Albert'in kellesi gidebilirdi.
-Ufak tefek bir yanlış anlaşılmaydı. Neyse önemli değil. Cevabı söyleyin.
Dedim. Harika tüm ülkeye rezil olmuştum. Elçi
-İmparator teklifinizi kabul etti.
Ne ! Hayır kesin yanlış duymuşumdur.
-Affedersiniz ama ben teklifin kabul edildiğini mi duydum ?
Dedim,Elçi
-Evet,sizin gibi taşralı bir kontun İmparatorluğun sn güzel kızıyla nişanlanması, bende sizin yerinizde olsam aynı tepkiyi verirdim.
Dedi,şoktan dolayı söylediği hakaretleri umursamadım.
-Başka söyleyeceğin haber var mı ?
Dedim,Elçi
-İmparator gelecek cumartesi günü Nassau'ya gelmenizi emrediyor.
Dedi. Harika (!) Muhteşem (!) İmparator'la konuşmak zorundaydım. -Cıkabilirsin Elçi ama bir daha topraklarımda bana hakaret etme. Burada seni koruyacak bir imparatorun yok.
Dedim, Elçi
-Beni tehdit mi ediyorsunuz Kont Grimm ?
Dedi. Sakin bir sesle
-Sizi sadece uyarıyorum. Vikont Ronly dedim. Elçi öfkeyle çıktı Elçinin adı Ronly Von Sred'di. Hollanda kontunun vassalarındandı. Hollanda kontu Sakson Düküne bağlıydı. Sakson Dükünü tanırdım kendisi yakın bir arkadaşım olurdu. Hay lanet bu evllik işi de nereden çıkmıştı !?

Grimm De Madcount Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin