Keesokan harinya..
TING! TONG! TING! TONG! - Bunyi loceng rumah.
"Ne ne, Chamkammanyo!", jerit appa Hyuna dari dapur.
Appa Hyuna membuka pintu. Ternampak sosok tubuh seorang namja yang amat dikenalinya.
"Yoongi? Yoongi kan?", tanya appa Hyuna.
"Ne majayo.", kata Yoongi.
Appa Hyuna terus memeluk erat Yoongi.
"Lama tak jumpa!", kata appa Hyuna.
"Ahak! Ohok! Ne!", sakit dada Yoongi.
"Kamu ni, wae tangan kaki berbalut ni?", tanya appa Hyuna.
"Ah er.. accident.", tipu Yoongi.
"Aigoo, hati-hatilah lain kali...", appa Hyuna menepuk bahu Yoongi.
"Haha... ne.", balas Yoongi.
"Ah, tiba-tiba je kamu datang sini. Wae?", tanya appa Hyuna.
"Ah, ne. Hyuna eodini?", tanya Yoongi.
"Oh? Kat dalam. Chamkamman.", appa Hyuna meminta Yoongi untuk tunggu sebentar.
Terdengar suara appa Hyuna memanggil Hyuna.
"Ne, mworagoyo... Yoongi?", Hyuna yang sedang menjamah sekeping roti di mulutnya, terjatuh di atas lantai.
Pantas Hyuna mengambil roti itu balik.
"Ah.. wae kau datang sini?", tanya Hyuna.
"Jom pergi sekolah sama-sama.", ajak Yoongi.
"Ahh... tapi...", Hyuna berfikir.
Selalunya dia pergi sekolah bersama dengan Namjoon. Tapi, Hyuna dah siap dari pukul 5 dah, Namjoon tetap tak datang-datang. Mungkin... Namjoon... tak nak jumpa Hyuna kot.
"Ah... ah.. apanya kaki aku...", Yoongi pura-pura sakit.
"Er.. yelah.", Hyuna mengambil begnya lalu menyarungkan kasut sekolahnya.
Hyuna sudah berjalan satu meter, tapi Yoongi tetap tidak bergerak.
"Wae? Palliwa!", kata Hyuna.
"Tolong la titew.. sakit tau kaki titew.. nak dukung...", Yoongi membuat aegyo.
"Eh.. jalanlah sendiri!", kata Hyuna.
"Shireo! Kalau tak.. aku tak nak pergi sekolah! Nak dukung!", gedik Yoongi.
"Hish... ne ne!", kata Hyuna.
Yoongi tersengih.
Hyuna menarik tangan Yoongi supaya berpaut kepadanya. Terhenjut-henjut Yoongi cuba mengejar langkah Hyuna.
*****
Sampai di pintu kelas..
Jimin membuka pintu. Terjatuh cermin "konon ajaib" nye.
"Oh maii gad!! Wae ni?!", tanya Jimin.
"Accident.", balas Yoongi pendek.
"Hei, eotteohke aku boleh tak tau ni?! Semua berita aku patut tau! Aku kena ketatkan kawalan! Aku akan explore satu Korea! Takde berita yang aku tak tau!! Muahahaha!", Jimin ketawa sampai nak terkeluar anak tekak.
Semua memandang Jimin.
"Ohok ohok!", Jimin berpura-pura batuk.
"Oh, my precious mirror~", Jimin mengambil cerminnya.
Hyuna terpandang Namjoon yang sedang membaca buku. Hyuna terasa nak tegur Namjoon, tetapi Yoongi menarik tangannya.
"Hajima. Jangan bercakap dengan dia lagi!", kata Yoongi.
"Tapi..", kata Hyuna.
"Kalau kau nak tengok aku pulak menggila, tegurlah dia!", Yoongi memberi amaran.
Hyuna terpaksa mengakur. Yoongi kalau menggila.. lagi teruk dari Namjoon. Lagi2 Yoongi ada duit. Duit adalah Tuhan bagi manusia.
Lagipun, Yoongi nampak macam serious. Yoongi memang tak main-main.
"Erm.. ne.", kata Hyuna.
"Bagus.", kata Yoongi sambil menepuk kepala Hyuna sikit.
Hyuna melangkah kaki ke tempat duduknya. Namjoon yang duduk di sebelah Hyuna menyebabkan Hyuna rasa aneh sebab dia tak dibenarkan bercakap.
"Hyuna.. erm.. aku..mianhae.", Namjoon memulakan bicara.
Hyuna memandang Namjoon.
"Aku tau aku ni.. aku ni tak sepatutnya datang jumpa Yoongi hari tu.. Aku.. pun.. kalau kau rasa.. aku ni..", tersekat-sekat Namjoon berkata.
Hyuna rasa serba salah bila melihat muka bersalah Namjoon.
"Nam..", baru Hyuna nak memulakan bicara.
"Haishhhep!", Yoongi membulatkan matanya dan meletakkan satu jari di bibirnya menandakan 'SENYAP'.
Hyuna terkeruk kepalanya yang tidak gatal. Hyuna terfikir sesuatu.
Hyuna mengeluarkan note pad nya. Ditulis sesuatu di atas sekeping kertas comel itu lalu di tolak kertas itu di meja Namjoon.
Namjoon mengambilnya lalu baca.
"Mian, aku tak dapat cakap dengan kau hari ni. Sebab sesuatu hal.. aku kena ZIP mulut aku. Nanti jumpa kau kat taman." -Kim Hyuna-
Namjoon tersenyum sikit. Rasa lega. Nampaknya Hyuna tetap mau bercakap dengannya.
Yoongi hanya melihat Hyuna dan Namjoon yang buat kerja sendiri-sendiri. Lansung tak perasan yang Hyuna menggunakan kertas untuk berkomunikasi.
~To Be Continue~
YOU ARE READING
RAPPER MONSTER | ✔
FanfictionKim Namjoon, seorang lelaki yang berwajah garang kerana pandangan matanya tajam. Tetapi dia sebenarnya agak innocent dan comel. Disebalik mukanya yang kelihatan suci, rupanya dia mempunyai 2 personaliti yang sangat berbeza. Jika dia melihat darah/ d...