Ametisztes fehér

42 4 1
                                    

Egyenesen belenéztem a ragyogó szempárba. Megfogtam sokkot kapott barátnőm karját, és olyan lendülettel rántottam ki őt a koromsötét folyosóról, hogy szinte lebegett mögöttem.

A sárkány sem gondolkozott, rögtön elkezdett futni – már amennyire tudott a szűk folyosón. Már kiértünk a halványan fénybe vont „nappaliba", ahol Kiessa eléggé összeszedte magát, hogy futni tudjon. A barlang szájánál lebaktattunk a kötélhez, elöl Kiessa, hátul én. A sárkány kiugrott, és miközben szárnyra kapott, a bal oldalára fordult, hogy a farkával le tudjon taszítani a lábaimról.

Az erős mozdulat feldobott a levegőbe, aztán úgy leestem, hogy csattantam a kövön. Kiessa felkiáltott, majd kivett egy kötelet a táskájából, és egy nagy hurkot kötött rá, kihasználva, hogy a sárkány éppen engem figyel. Kiessa kiegyenesedett, és felkiáltott, de ez inkább hallatszott csatakiáltásnak, mint ami félelemből, vagy fájdalomból születik. Lengetni kezdte a kötelet fölöttem, mint egy zászlót, hogy távol tartsa a sárkányt. Amaz hátrébb szárnyalt, hogy ne gabalyodjon bele a hurokba. Vöröses, lilásfekete, vékony szárnyán átütött a tompa fény, így kiemelve gyönyörű színeit, hatalmas méretét. Kecsesen csapkodott felettünk. Vagyis, a sárkány, nem Kiessa. Ő inkább csak vadul kalimpált. A lény még távolabb repült, így esélyt adva nekünk, hogy meglóghassunk.

Kiessa odarohant a kirögzített kötélhez, utána én is mentem volna, de a sárkány eldöntött, így hanyatt estem. Két oldalamon helyezte el négy erős, kecses lábát, úgy tornyosult fölém. Velem volt valami célja. Már rég rátámadhatott volna barátnőmre, de nem tette.

- Kiessa, menj!

- És veled m...

- Menj, és hívj segítséget! - ordítottam.

Megpróbáltam a torony alatt hátrakúszni, de rossz karom kibicsaklott, ami iszonyúan fájt. Levágtam a fejem a földre, felszisszentem, és néma sikolyra nyitottam a számat, a fájó végtagot magamhoz szorítva. Hallottam, hogy Kiessa erősen kapkodva a levegőt nagyon siet lecsúszni a kötélen. A sárkány megragadta a jó lábamat, és bevonszolt a körterembe.

- Mit akarsz tőlem? - kiáltottam zihálva, miközben a bal karomat magamhoz öleltem. A sárkány odament egy sötét falhoz, ahová a kis láng nem ért el, és felmászott a tetejéig, majd bebújt egy alagútba. Azt nem vettük észre Kiessával. Lesimítottam a hajam.

Nem tudom, mit éreztem. Fájdalmat, szomorúságot, rettegést. Ez így összegezve elárulja, hogy egy balek vagyok.

Amikor a sárkány újból megjelent, akkor volt valami a szájában.

Letette elém tisztességes, óvatos távolságban. Érdekesen nézett ki, mintha nagy pikkelyek borítanák. Tojás alakja volt. Akkora, mint a hasam. Lassan megközelítettem jobb kezemmel, mire „vendéglátóm" kissé felmordult. Visszahúztam, és megint abban a lassúságban megközelítettem. Még egy kicsit ezt eljátszottuk, de végül rátapasztottam a kezem. Lüktetett. Mint a fám. Ez egy nőstény sárkány, és van egy tojása. Vagy több?

- Értesz?

Gyengéden rám morgott. Ráharapott a tojásra, majd óvatosan az ölembe helyezte. Megilletődve pillantottam a sárkányra. Olyan kicsinek éreztem magam mellette. A tojásra tettem a kezeimet. A hátammal nekidőltem az ametisztet tartalmazó ládának. Nem hiszem el, hogy itt vagyok. Azt meg végképp nem, hogy élek. Még csak a második napom, de már bajba keveredek. Csak remélni tudtam, hogy Kiessával minden rendben. Elnehezült a szemhéjam.

...

Valami megégette az ujjamat. Sikítva kaptam el. Felülve láttam, hogy a sárkány a trónszék előtt fekszik, és vergődésemre morogva felkapta a fejét. A tojás a karomban volt. A táskám ellentétben sehol. Odatoltak volna a tűzhöz? A tojással a karomban, térden elcsoszogtam a folyosó bejáratához. Ránézve a sárkányra, láttam, hogy alvást színlel, de fél szemét rajtam tartja. Besétáltam a koromsötét folyosóra, ahol a jobb karommal tapogatózva igyekeztem eligazodni. Valamivel később kiértem a „nappaliba", ahol láttam, hogy dél körül lehetett. Lekuporodtam, és elkezdtem halkan sírdogálni. A szívemhez emeltem a tojást. Vajon kisfiú? Netán kislány? És most, tisztábban látva a dolgokat, rájöttem, hogy valahol a közelben lehet egy hím is. Mikor születik meg a kicsi? A bal karom, és lábam iszonyatosan fájt. A nadrágszáram eredetileg terepszínét most ragadós, büdös vér borította. Azt felhajtva kissé elámultam. Ki kell cserélnem a kötést. Nem éreztem, hogy teljesen kivéresedett a balom. Majdnemhogy csöpögött az anyagból a vér. A tojást letettem magam mellé, majd rögtön fel is álltam. Kiléptem a barlang szájának pereméhez, majd lenézve elgondolkodtam. Ha kell, megint leugrok. Ha kell, megint megteszem. Nem akart bántani, de én attól még szökni akartam.

SárkánykrónikákNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ