Bab 1~ Pemergian

532 26 1
                                    

Mamaaaaaaa!!!! Raung seorang budak kecil. Menangis teresak-esak di kuburan mamanya.

"Mama, jangan tinggal Helena. Maaa!! Balik please... Mamaaaa. 😢😢😢😢😢😢😢😢. Raung Helena sambil tangisannya dikuatkan.

"Elena, jom balik. Mama dah tak de. Lena nangis pun mama tak akan datang dan peluk Lena balik. Jom sayang." Pujuk En. Rodger.

Tangisan dihentikan. "Jom papa. Bai mama, I Love you💋💋."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Papa, bila kita nak jumpa mama lagi?" Tanya Helena

"Mama dah tak ada. Kita tak akan jumpa dia lagi. Dan papa dah buat keputusan yang kita akan pergi ke Thailand untuk pembelajaran kamu seterusnya. Self-defence."

"Okay papa." Jawab Ryan dan Helena serentak. Tanpa bantahan

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Setelah 3 tahun menjalani latihan seni mempertahankan diri di Thailand, En. Rodger membawa keluarganya pulang ke Malaysia. Itupun setelah anak-anaknya meraih black belt dalam Muay Thai, Karate, Taekwondo, Silambam dan Boxing. Helena dan Ryan, abangnya juga seringkali memenangi pertandingan seni mempertahanka diri ini sehingga ke peringkat antarabangsa. Semua mereka sapu. Lesen menembak? Dah ada. Lesen senjata api? Dah ada. Lesen memandu? Dah ada. Pakage lengkap.
  
   Setelah semua urusan selesai, Helena dipindahkan disebuah sekolah persendirian iaitu. Global International School di Ibu Kota. Dan dibiarkan tinggal sendirian di Golden Penthouse miliknya yang telah dihadiahkan oleh papanya untuk kegunaan Helena dan adiknya Ray. Abangnya Ryan... dipisahkan daripada adik2nya dan keberadaannya tidak diketahui oleh sesiapa kecuali En. Rodger

Maka bermulalah segala perubahan di dalam hidup Helena setelah berjumpa dengan.....

*huhu okay tak bab 1? Saya akan update lagi bila dah siap next chapter. Thanks guys. Muaaah💋.

B612 CREWWhere stories live. Discover now