Bab16- Take Scene 123

217 9 0
                                    

Fiuuuu uuuuuuu fiuuuu uuuuu
Bunyi siren rumah mengejutkan 2Diamomd a.k.a B612 Crew.

Siapa ceroboh rumah aku ni? Tanya Helena sambil turun dari tidur dengan sepantas mungkin. Tunduk sedikit dan mengambil pistol Walther P99 dari sebuah briefcase yg diletakkan di bawah katilnya.
Dia segera membuka pintu dan

"B612 Crew... penceroboh. Siapkan diri korang.. reac(niaa),frame(miyao),Yi(Chong) ikut aku turun yang lain semua siap sedia dengan peralatan.

"Baik boss"

Turun dari tangga perlahan-lahan. Dan mereka terdengar bunyi pasu bunga pecah. Praaangggg!!!

"Wuiishhh siapa tu. Berani giler pecahkan pasu bunga taman kita. Bodoh betulah." Kata Reac dalam nada agak marah.

5 orang lelaki berbadan sasa memegang Ruger P90 45.

"Crew... keliling. Now." Tersentak memdengar suara Yura Helena yang kuat itu.

Semua bergerak mengelilingi 5 lelaki itu. Dan mengacukan pistol ke arah mereka.

"Guns up. And (memandang lelaki2 tersebut sambil tersenyum sinis) shoot." Yura Helena memberikan arahan

Blup, blup, blup...
Tersentak semua kerana pistol tersebut tidak mengeluarkan peluru tapi... buih.

Lelaki2 tersebut ketawa dengan gilanya dan mengikat mereka semua sebelum sempat mereka melarikan diri.

Bom dihidupkan. Diletakkan di tengah2 bulatan B612 Crew.

"Wey mamaa aku tak nak mati lagi. Huaaaa" Naz(nazirah) menangis.

"Mamaaa... tolong aku belum kawin. Jangan bunuh aku duh"- Reac(niaa).

"My cousin nak tunang minggu depan. Aku nak pergi. Dia handsome weeeii. Huaaaa" Frame(miyao) merapu...

"Woi diam la. Nak mati la belum kahwin la, cousin nak tunang la. Mendanya kome. Diam la. Orng dah nak mati gini sepatutnya berserah kepada tuhan. Ini tak macam2 korang mintak." Ambik sempat lagi Mirk berceramah.

Mereka semua terdiam dan Chloe turun dari atas menggunakan tiang yang mcm kat balai bomba tu.

"Cut"

"Pandai korang berlakon eh. Ada bakat ni. Hahahah"

"Tulah nice korang." Tiba2 Yura Helena berdiri.

"El? Macam mana kau lepas?" Tanya Crew serentak. Terkejut, terkasima plus rasa nak pengsan. 😂😂😂😂😂😂

"Aku test je korang. Berdiri je. Bodyguard aku tak ikat pun acah je tadi." Helena berkata sambil senyum.

Semua berdiri serentak. Rasa nak menangis. Terkejut dan takut.

"EL, jahat lah kau. Aku dah separuh mati ingat kita dah nak mampos." Reac(niaa) mengeluh.

"Aku saja nak test korang. First lesson iaitu, kepantasan dan mendengar arahan korang pass. Good job guys. Sekarang boleh mandi. Pistol mainan tu letak balik dalam beg dia tau. Nanti ada machine yang akan tukarkan." EL sekali lagi memberi arahan.

"Okay EL. Aku dah lena dah tadi. Esok sekolah duh. Hahahaha EL. Ada rakam? Kang send kat group."- Naz(nazirah)

"Eh mestilah ada. Nanti Chloe hantar. K ah semua tidur esok pergi sekolah... night B612 crew." - EL

"Night EL" - B612 Crew

*fuhh siap this chapter sorry kalau confusing tau. Lama sy tak update. Hari ni saya bagi. Have fun baca n good night. Muaaah💋

B612 CREWWhere stories live. Discover now