Bab26-Freez

208 8 1
                                    

B612 Crew sedang berjalan-jalan di taman berdekatan rumah mereka. Menikmati malam yang indah dan tenang. Hanya mereka di taman itu jiran tetangga pula nampaknya tiada di rumah mungkin keluar ataupun dah tidur.

"Weyh tengok saya menari"-Fabian

Semua ketawa melihat tarian tah apa2 Fabian itu. Boooom!! Fabian rebah sambil menjerit "arghhh God my leg."
Semua terpaku. Janam crew bersama BTS datang dan Helena mula panas. Dia mengarahkan Denesh membawa Fabian ke dalam kereta...

"Hey again Yura Helena" Mira tersenyum sinis.

"Kau nak apa lagi har? Berani kau tembak member aku bodoh" Helena sangat marah. Mukanya merah dan tangannya digenggam kuat sampai menampakkan urat di pergelangan tangannya itu.

"Wuuu garang. Hahahahah"- ahli Janam Crew

Bts Geng dia belakang hanya memerhati permainan Janam Crew terhadap B612 Crew. Well bukan time mereka sekarang ni.

B612 Crew berbaris membentuk V di sebelah belakang Helena. Bersedia mengeluarkan Walther P99 😏.

"Crew!! AP (attention please) MGI (magazine in), TC (tarik cekah) and Shoot." -EL

B612 mensasarkan hanya lengan dan kaki. Banyak yang terkena dan hanya tinggal Mira dan BTS.

"Woii BTS apa lagi tembak lah anjenk ni bodoh" Mira menengking mereka.

Dengan selamba geng BTS mengundur 3 langkah ke belakang dan berpaling untuk meninggalkan Mira sendirian.

'Tak guna berani korang tipu aku. Babi betul' katanya di dalam hati. Dia membaling pistol dart itu lalu mengeluarkan ShortGun 9mm. Dia memasukkan peluru lalu menembak Ryan yang sedang membelakanginya.

Helena yang melihat perkara itu sepantas mungkin berlari mendapati abangnya.

"EL jangaaaan" jeritan Miyao dan Niaa diendahkan

"Abaaaaaaannngggg watchhh ooouuuttttt" dia melompat membelakangi peluru yang sedang mengarah ke arah Ryan. Ryan pusing ke belakang dan terkejut melihat adiknya yang sedang terbang di udara (lah sangat) lalu dengan pantas menyambut Helena daripada jatuh ke tanah.

Mira lari. B612 Crew berlari ke arah Bts dan Helena.

Ryan merasakan ada sesuatu mengalir di tangannya. "Darah?" Dengan pantas dia melihat adiknya. Oh damn perut Helena terkena tembakkan Mira tadi. Ryan panik. Helena sudah tidak menyedarkan diri. "Arghhhhh Helena wake up. Don't leave me please." Buat kali pertama BTS dan B612 menyaksikan air mata Ryan Rae jatuh untuk adiknya.

*hospital*

"Pesakit kehilangan banyak darah dan pada ketika ini dia memerlukan penderma darah." Kata Dr. Sofea itu.

B612 buntu. Chloe yang mendengar berita itu menangis lagi dan Ryan memeluk Chloe. Sungguh dia merindukan adik bongsunya. "Sy akan dermakan darah saya" - Ryan

"Baiklah mari ikut sy" -Dr. Sofea

Helena koma selama 2 minggu dan dalam pada itu, Bts dan B612 bergabung menewaskan Janam Crew dan diketuai oleh Ryan Rae dan Chloe Ray.

B612 CREWWhere stories live. Discover now