Yura Helena termenung di tepi kolam renang rumahnya. Sungguh rindukan classmates dia.
Dia juga terfikirkan kes malam semalam di mana abngnya menembak Joe dalam kata lain menyelamatkannya.
Laungan lagu Stiches daripada Iphone 6s+ menandakan ada panggilan.
UNKNOWN
+060123456789😕😕😕 "siapa ni?" Dia mengangkat panggilan
"Aku Mira Qira. Kau tak akan kenal aku. Aku bekas pelajar International Global School. Atau senang lah. Aku kakak Joebal Rish" suara lembut itu kedengaran agak sinis ditelinga Helena.
"Okay... jadi kau nak apa call aku"
"Kau dah humban adik aku masuk penjara then kau tanya aku nak apa? Aku nak kau mampos la bodoh. Aku Mira ketua Janam Crew jemput yang berhormat dan crew kau tu fight kami bawah jambatan malam esok"
"Kenapa aku perlu pergi? Hal aku dengan Joe dah selesai. Dan oh ya dia tak akan masuk penjara kalau dia tak cari pasal dan buat hal. So kau sepatutnya salahkan adik kau sendiri."
"Aku tak kisah aku nak hapuskan kau. Kalau kau tak datang malam esok jangan harap kau jumpa keluarga kau lagi. Aku ajak cara bagus. Kita lawan. Kau menang aku stop. Kau kalah aku nak kau lepaskan adik aku dan kau pergi jauh2. Deal Yura Helena?"
"Aku... aku..."
"Bagus kau setuju. Jumpa kau esok 10 malam."
"Tapi---- (tut tut tut) argghhh shit"
Dia buntu. Bagaimana hendak berlawan dengan Janam Crew kalau hanya tinggal dia dan Chloe? Tak kan nak bawa bodyguard? Mereka tak ada. Papa panggil pergi latihan tough. Hurrmmm.
👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀
Tanpa dia sedar Chloe si pengintip sesat terdengar perbualan dia tadi. Sepantas kilat dia masuk ke dalam bilik dan buka Itv dan membuat video call dengan Crew yang lain. Dia mengintai ke bawah dan nampak kakaknya sedang selfie. Cantik!! Perempuan selfie kan ambik masa.
Panggilan dijawap. Terpapar 16 muka di kaca tv itu.
Niaa: Asal ni Chloe? Weyh akak rindu lah dengan Chloe.
Miyao: Haah rindu sangat.
Chloe: samalah kak. Chloe pun rindu. Ha Chloe ada benda penting nak bagitau korang.
Denesh,Nazirah,Wanda: Apa dia?
Chloe: tadi ada orang call kakak. Chloe terdengar yang orang tu ajak kakak fight bawah jambatan malam esok. Nama crew dia apa ah tadi? Jana eh
Niaa: Jana Nick? Hahahaha
Chloe: bukan Jahan ke janap ke apa tah tadi
Nazirah: ohhhh Jahanam kot hyahahahaha belum lawan dah jahanam choo. Hahahah
Syaam: ehhh diam lah. Apa nama grup itu Chloe?
Afiq: tah bising lah hang Naz
Nazirah: ye aku jw salah semua salah ajw. Kome semua betul 😑😑
Mereka ketawa
Chloe: haaaaa Janam Crew
Foong: Janam crew?? Macam pernah dengar
Rajz,Mirk: haah lah.
Fabian: Cheah, Low search who is Janam Crew it sounds familiar.
Cheah,Low: okay.
Chloe: oh God kakak is coming okay guys gotta hang up. Tell me the result later. And if possible please balik sini. Chloe tak nak kakak lawan sorang.
B612 Crew: Okay Chloe kami cuba.
Tit. Video call tamat.
"Chloe lunch jom. Kita pergi Pavillion" kata Helena setelah terjah masuk bilik adiknya.
"Haar?? Emm okay. Jap adik nak tukar baju"
"Okay kalau dah turun bawah akak nak panaskan kereta. Lamboghini, Ferrari or Audi?"
"Ferrari lah cool. Pakai Chloe punya tak nak yang merah pakai yang Turquoise yang ada sticker nama Rae tu."
"Okay"
Hahaahhaah kaya pilih je kete.
YOU ARE READING
B612 CREW
Teen FictionYura Helena seorang anak jutawan Malaysia tetapi tidak dikenali umum. Telah berpindah ke Global International School dan mengubah 100% kehidupan kawan-kawannya dan dia. Menjadi GANGSTER!!!!. Apakah nasib mereka? Siapakah musuh mereka? Gangster? Tak...