Bab7- BTS Gang

325 14 0
                                    

Ting-tong, ting-tong, ting ting ting ting ting-tong.

"Woihhh rosak lah lonceng rumah ni. Mak Jaaaaah buka pintu." Jerit Helena marah.

"Siapa Helena?" Tanya Foong. Si handsome boy dalam kelas. Korea mix Aussie. Fuhhh bergetar tulang rusuk😂r

"Entah."

"Wow what happen to this house? Rumah belajar dh ka?"

Suara itu menggegarkan seluruh rumah dan mengalihkan perhatian semua orang. Yura Helena, tersentak.

'Handsome gila' itulah kata2 yang keluar dari mulut murid2 perempuan 2 Diamond.

Yura Helena bangkit dari duduk "Abang buat apa kat sini?"

"Abang???" Jerit 2Diamond serentak dek terkejut.

"Alaa adik, abang datang melawat pun tak boleh ke har? Yup aku abang dia Ryan Rae. Nice to meet you all doggie. Hahahahahahhahahhahhahah." Kata Ryan sinis sambil ditemani gelak ketawa dari rakan2nya yg lain.

"Shut up Ryan and BTS."

Semua tersentak... fuhh power gila dia jerit.

"Okay shut up gang. I come to take Chloe for my next war with Swan Gang. Come Chloe." Kata Ryan sambil berura2 untuk mengambil Chloe yang sedang duduk bersama 2Diamond itu.

"No i don't want. Kakak help me." Suara sayu Chloe meminta bantuan dari Helena. Ryan menarik tangannya kuat.

Tiba-tiba, Helena mengeluarkan sesuatu. CRIIIK.

"Let him go Ryan."

2 Diamond terkejut beruk dengan benda yang dikeluarkan oleh Helena.

"Woow wow wow!! Gun har? BTS." Jerit Ryan

Serentak itu juga, kelima-lima gang yang berada di situ mengeluarkan Short Gun berwarna emas dan menghalakan kepada Helena.

2Diamond agak cuak namun, tiada siapa berani bersuara. Tangisan Chloe berhenti apabila nampak pistol2 itu diajukan kepada kakaknya.

"Huh, you're gonna shoot me ha? You better leave Ryan. Papa will arrive soon." Kata Helena tenang tanpa takut dengan pistol2 yang dihalakan kepadanya.

Pistol diturunkan. TAKUT. ya itulah yang BTS Gang dan Ryan takutkan. Papa Ryan. Kalau sampai papanya nampak, dan dapati adiknya tiada habislah dia. Penjara tempatnya, tiada duit belanja dan semuanya akan ditarik.

"Huh, scared huh? Pergilah abang sebelum terlambat." Helena menarik Chloe dan menyerahkannya kepada 2Diamond.

Cheah mengambil lalu memeluknya untuk menghentikan tangisan. Kesian, baru 9 tahun dah bawa pergi war.😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

"Okay i will go but i am just wondering sista, where is your crew? Hahahahaha no crew right? No ranking, it is just you alone. Maybe you're not suitable with this. You better pack your weaponssssss and pass it to me. Hahahahahaha i might win the war with other gangs. You are not helping. But once you have your own crew, i might scared of you, if you win. Well it will never happen. Hahahahah BTS chao." Ejekan Ryan mengundang kepanasan dalam hati Helena dan 2Diamond keheranan.

Ryan meninggalkan rumah itu. Pistol dibaling ke sofa. Dia duduk melihat kawan-kawannya. Nampaknya sudah tiba masanya untuk menceritakan hal sebenar dan meminta tolong rakan2nya.

"Helena are you alright?" Tanya Cheah sambil melepaskan Chloe dari pelukannya dan menyerahkan kepada Helena.

"Yeah I am fine. Give me time." Air mata mengalir, Chloe dipeluk erat.

"Okay. Anything for you sweety." Niaa memberi keizinan.

Mereka memandang sayu adik beradik ini sambil setia menanti cerita dari Helena.

*ooops!!! Nampaknya BTS Ganf buat hal lah? Rasa2nya apa yg dah berlaku sampai Ryan jadi mcm tu? Nak tau? Next chapter k. Bye have fun baca. Muaaah💋

B612 CREWWhere stories live. Discover now