"Hello"
"Ni Ryan?"
"Yes. Siapa ni?"
"Aku Mira, ingat aku lagi?"
"Mira mana? Oh wait2 Mira Janam Crew?"
"Yup"
"Yang adik dia masuk penjara tu? Kakak Joe? Hahahahah apahal kau call aku?"
"Aku nak minta tolong kau lawan satu crew ni."
"Okay aku dengar"
"Budak bawahan. Umur lingkungan 14-15 tu ah. Tapi dorang cool gila dan gadget dorang sumpah aku tak boleh lawan. Gaya macam mereka kaya. Eh bukan gaya tapi hakikatnya mereka memang kaya. So aku nak kau tolong aku fight untuk aku dan Joe. Aku bayar half million okay?"
"Hahahahah half million? Untuk geng tu? Worth it. Apa nama crew?"
"B612 Crew" - Mira tersenyum sinis
Ryan terkaku dan terdiam seribu bahasa. 'Kenapa macam semua orang nak aku berlawan sangat dengan adik aku?' Pertanyaan itu dibiarkan sepi tanpa jawapan.
"Hellloooooo Ryaaaannn? Kau ada lagi ke?"
"Kat mana? Setkan masa untuk aku. Tapi aku nak bagitau kau 1 benda. Aku akan lawan tapi aku nak kau tahu. Aku tak akan sakiti adik aku." - talian diputuskan
'Huh, aku akan buat kau bunuh adik kau sendiri Ryan.' Mira ketawa bagaikan tidak siuman lagi."Apa kakak nak buat lagi ni" kehadiran Jimie menghentikan tawa Mira.
"Menegakkan keadilan"
"Ingat ni apa har nak tegakkan keadilan? Dah lah kak. Cukuplah Joe je kena tangkap jangan biar kakak pulak. Lagipun B612 bukannya jahat."
"Tak jahat kauu kata? Jimie!!! Joe masuk penjara sebab dorang tau tak? Kau apa tau? Kau tau sembang dengan kau punya apa benda tah beruang."
"Teddy bear lah bodoh" -Jimie menjeling.
"Hahahaha diam 😤. Akak just nak sengsarakan budak tu. Aku akan buat Ryan sakiti adik dia. Huahahahahahahah"
"Jangan buat kerja gila lah kak. Ingat kita ni manusia mesti ada sikap berperikemanusiaan. Kenapa kita nak lukakan orang lain? Kita kena selalu ingat apa balasan yang kita akan dapat atas perbuatan yang kita dah buat dan..."
"Tak payah nak ajar aku Jimie. Kalau kau masih nak aku jadi kakak kau. Kau kena ikut semua yang aku suruh. Belah aku nak pi jumpa geng aku." - Mira berlalu pergi
Jimie duduk di tepi kolam renang itu dan dia merasakan kolam air matanya semakin panas. Setitis demi setitis air mata lelakinya gugur kerana sikap kakaknya.
'Sejak mummy dan daddy tinggalkan kami,semua dah tak sama macam dulu. Bila mummy daddy nak balik? Jimie rindu'
Tangisan semakin kuat. Mengapakah sanggup ibu bapanya meninggalkan anak2 yang tidak cukup kasih sayang begitu sahaja? Begitu kejam dunia kini.➡➡➡Blue Paradise ⬅⬅⬅
Ryan tidak dapat menyiapkan kerja sekolahnya. Fikirannya jauh melayang. Memikirkan keadaan perlawanan bersama adiknya.
"Woii Ryan!! Fikir apa tu?" - terjah Mack. Kawan rapat Ryan
"Kau tau kita akan lawan geng mana hujung minggu ni"?
"Emmn B612 Crew en? Kita gabung ngan Jahanam Crew tu? Hahahahahaha lawak ah nama geng dorng"
"Emm betullah tu"
"Asal ni bro? Sedih semacam je. Biasanya time ni ko duk bilik study. Terkejut jugak aku tengok kau kat taman ni." Had pula datang menyebok.
Hanya mereka bertiga menetap dia rumah besar ini. Jika ada apa2 hal baru BTS akan berkumpul di sini. Maklumlah geng dia semua pandai2.
*roll eyes*"Hello?? Guys. It's B612 crew. Wake uuupp" - dia melambai tangannya di hadapan muka Mack dan Had.
"Waittt... adik ko? -mereka terjerit serentak
Ryan hanya mengangguk.
"Oh Shit. Apa ni? Haishhh"
"Mira mesti ada plan supaya aku lukakan adik aku. Aku tak akan biarkan perkara ni berlaku. Ingat, apa pun yang kita buat. Ahli B612 terutamanya adik aku tak boleh terluka walau 1cm pun. Faham?"
"Okay boss. So apa plan kita?"
"Kumpulkan geng kat office room pukul 8 malam. Kul 10 dah habis perbincangan. Then tidur. Dah ah aku nak siapkan Bio."
"Ha? Okay aku call geng lu" -Mack
"Aku nak buat apa? Tak kan study? Eiiii boleh demam awek aku kalau dia tau. Emmm main game ah" - Had bercakap seorang diri lalu dia menuju ke biliknya.
*sorry lambat update jadi idea dah melayang entah kemana. Hahaha terlupa. K bye💋*
YOU ARE READING
B612 CREW
Teen FictionYura Helena seorang anak jutawan Malaysia tetapi tidak dikenali umum. Telah berpindah ke Global International School dan mengubah 100% kehidupan kawan-kawannya dan dia. Menjadi GANGSTER!!!!. Apakah nasib mereka? Siapakah musuh mereka? Gangster? Tak...