B612 Crew menyambut ulang tahun ketiga crew mereka. Masing2 sudah dewasa dan matang. Ermm bukan semua kot.
Spm baru je habis dan Helena nak buat mesyuarat sebab nak umumkan sesuatu katanya.
"Soo hi guys. Hahaha rindu korang lah. (Mengalirkan air mata) lepas SPM masing2 busy bercuti with family. Dan lepas ni korang dah tak tinggal sini. Sy pun nak tinggalkan rumah ni and back to London with papa. Jadi agak sedih sy nak cakap yang B612 Crew akan dibubarkan pada hari ni sempena 3 tahun crew ni ditubukan." 😔😔😔
Crew senyap. Diam tanpa bicara. Dalam keadaan itu. Tangisan kedengaran dari setiap orang. Helena sedih melihat semua itu. Dan dia juga menangis.
Tanpa sebarang bicara Miyao, Naz dan Niaa bangkit dari kerusi dan memeluk Helena sambil menangis.
"Sy akan rindu awak EL"- Niaa
"Jaga diri eh kat sana jangan lost contact. Kitorng sayang awaa" Naz sungguh comel berkata begitu dan mukanya sebijik mcm Emma Maembong dah.
"Helena, promise me that you will never forget me and also each and every of us okay?" -Miyao menangis lagi
"Okay guys sy janji. Janganlah nangis lagi hashtag aydahtakuad." Mereka berempat ketawa.
"Eii apa ni nak peluk EL jugak" kata Wanda tiba2 menyelit (aihh spoil betul budak ni)"Nak jugak" -Narmy.
Akhirnya mereka semua berpelukan sesama perempuan dan sesama lelaki.
Airport ✈✈✈✈✈✈
"EL, kami nak ucapkan terima kasih banyak-banyak. Sebab awk ajar kami banyak benda. Salah satu yang saya suka is erti kerjasama"-Niaa
"Keberanian" - Mirk
"Semangat Setia Kawan" -Fabian
"Dan paling penting menghargai" - Cheah
"Dulu saya ni penakut. Tapi sejak awk tampar sy time niaa hilang sy sedar yang sy tak seorang dalam dunia ni dan sy ada awk semua dalam hidup sy even family sy buat mcm sy ni tak wujud" Naz mengalirkan air mata lagi.
"Hahaha sy tau, sorry sebab hari tu" Helena menyeka air mata Naz.
"And EL. Thanks sebab ajar sy erti keberanian. Tanpa awak sy tak akan berani tembak orang, tanpa awak sy ni still nerd kot. Dan tanpa Chloe saya tak akan berani lompat dari jambatan macam tu je. (Cubit pipi Chloe) Hahah dan sy dapat merasa ada adik walaupun sementara." Mirk tersenyum dan menahan air mata *kenalah nampk macho*
"Thanks gak sebab bagi kitorng peluang pegang short gun, sniper, laser, bomb, ermm apa lagi eh. Haaa cool gadget hahahah. Thanks banyak2 lepasni tak dapat pegang dah tapi kenangan tu masih ada." Afiq ketawa walaupun hatinya sedih.
"Sama2 guys. Sy datang mungkin tiba2 dan tiba2 bawa korang dalam battle dan pergi meninggalkan kenangan untuk korang. Sorry sebab tak dapat nak stay dengan korang dan sorry sebab selalu bahayakan nyawa korang bila kita serang war. Sorry for everything. Anyway gadget tu semua korang boleh simpan lah okay?" Helena mempamerkan senyuman ikhlas dan manis buat kawan2nya.
"Okay EL." - Ex B612 Crew 😔
"Ryan!! Jaga lah adik ko ni elok2" Dhiro memberi amaran
"Hahaha don't worry korang aku jaga adik aku separuh nyawa" Ryan tersenyum bangga (ewww tetiba. Nasib baik handsome)
"Eww abang jap adik nak muntah" kata2 Helena disambut dengan tawa kawan2nya.
"Okay kids time to go." - En. Rodger
"Okay Papa wait a minute." Helena
"Guys, for the last time. Let us take a wifie." Helena memasang monopod pada Iphone 6plus nya.
"123 say Cheeseeee" click. Kenangan terakhir di bumi Malaysia. Buat Yura Helena a.k.a ex leader B612 Crew.
🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈
Helena tersenyum merenung gambar 3 tahun yang lalu. Kini kawan2nya masih sambung belajar dan mereka telah berumur 20 tahun. Wow. Tua dah.
"Hey Helena let's go. We're getting late for our next class. Come on!!!" Jerit Jaxon pada best friend dia.
"Yah I'm coming." Menyimpan kembali gamber tersebut ke dalam buku diarinya dan berlari mendapatkan Jaxon.
The End
YOU ARE READING
B612 CREW
Teen FictionYura Helena seorang anak jutawan Malaysia tetapi tidak dikenali umum. Telah berpindah ke Global International School dan mengubah 100% kehidupan kawan-kawannya dan dia. Menjadi GANGSTER!!!!. Apakah nasib mereka? Siapakah musuh mereka? Gangster? Tak...