Bab6- Rahsia Terbongkar

313 16 0
                                    

Kini, genap 1 bulan Yura Helena berpindah ke sekolah baru. Peperiksaan pertengahan tahun juga semakin hampir. Dia mengajak kawan-kawan yang rapat dengannya untuk membantu dia dalam pelajaran kerana banyak ketinggalan. Walaupun dia sebenarnya seorang yang bijak namun, dia merendah diri.

Miyao, Niaa, Nazirah, Narmy, Wanda, Chong, Fabian, Rajz, Veen, Cheah, Low, Foong, Mirk, Syaam, Denesh, Afiq dah Chepah adalah kawan2 yang akan datang ke rumah Yura Helena untuk group study.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sabtu- 8.00 pagi

Kawan-kawan Helena berkumpul di taman bersama parents masing2. Rata-rata mereka merupakan orang kaya... namun, mereka tak tahu Yura Helena lagi kaya😂😂😂.

"Guys selfie jom. Guna camera b612 I." Ajak Niaa sambil mengeluarkan Iphone 6s nya. Click click... sedang asik berselfie tiba-tiba...

Vroooom vroooom!!! Bunyi kereta Lamborghini Galardo mengalih perhatian murid2 2 Diamond. Mereka masuk ke dalam kereta masing2 setelah mengetahui empunya kereta.

"Woooow Lamborghini Gallardo la mama." Kata Wanda kepada mamanya di dalam kereta Audi itu.

"Sorry guys I'm late... soo bring your parents to my house la." Kata Helena kepada kawan2nya melalui walkie talkie.

"No lah. Kami je pergi rumah u. Parents hantar. Cepatlah tunjuk jalan." Kata Fabian pula.

"Yaaa!!!." Sokong kawan2 yang lain.

"Okay then. Jom!." 2 Diamond mengekori kereta sport Helena sampai lah di hadapan rumahnya.

Mereka tergamam melihat perkarangan rumah Helena.

"Woow besar gila bapak rumah dia..." puji Foong sambil ternganga.

Pagar dibuka... kereta masuk ke dalam dan kawan2nya keluar dari kereta masing-masing.

"Dah la tercegat kat situ buat apa? 😂😂😂😂😂" sempat Helena ketawa.

"Pecah rahsia dia. Sebenarnya dia ni kaya. Kat sekolah macam budak biasa tapi fuuuh rumah.. kalah rumah pengetua kita." Kata Narmy.

Mereka masuk ke dalam rumah dan memerhati rumah tersebut. Besar, cantik, elegant dan perfect. Reka bentu macam rumah di Dubai tapi ni in Malaysia. Dan semua ambil kesempatan selfie dalam rumah besar itu. 😂😂😂😂

*saya xde idea nak buat bab ni la. Terblank sebab tangguh lama sangat. Anyway hv fun baca. Muaaah💋

B612 CREWWhere stories live. Discover now