Tieen baru keluar dari tandas belakang sekolah. "Fuh melepas jugak aku. Sakit perut gila nak mati." Dia berjalan menuju ke kelasnya. Namun, dia berhenti di hadapan bilik stor kerana merasakan sesuatu yang ganjil."Kenapa sekolah senyap? Tak kan dah balik, baru 11.40 p.m balik 12.40 a.m. emm lantak lah."
"Aaaaahhhhhhh"
"Eh mak kau! Bunyi apa tu?"
Dia mendapati bunyi itu datang daripada bilik stor lalu dia pun mengintai pada lubang yang besar penutup botol mineral itu.Baaaang!!! Tembakkan dilepaskan.
"Ehhh babi. Baik aku lari." Melatah teruk dak nih.
Sewaktu dia berlari, dia ternampak B612 Crew yang sedang berlari-lari itu. Dia berhenti lalu mendepakan tangannya.
B612 Crew berhenti mengejut.
"Tieen!!!!"
"Korang... jangan pergi sana. Aku nampak ada orang dalam bilik stor tu kena ikat patu aku nampak dia tembak"
Mereka terkejut.
"Niaaaaaaaaaa!!!! Kenapa kau pergi cepat sangat?? Kenapaa"- Naz jatuh terjelopok ke tanah kerana tidak dapat menahan sedih yang amat.
Yang lain semua terduduk kesedihan meratapi pemergian kawan baik mereka.
"Ehhh kome dah kenapa ni? Niaa kenapa dengan Niaa? Dia ada kat kelas en?"
"Tak Tieen. Dia kena tangkap sekarang kami sedang mencari dia. Tapi bila kau kata kau nampak orang tembak dalam bilik stor, aku suspek yang Niaa yang kena."- El
Tieen pusingkan badan lalu berlari semula ke bilik stor itu diikuti EL dan yang lain.
"Jangan percaya apa yang kita dengar. Bilik ni gelap mungkin dia tak tembak Niaa. Kome buka pintu ni cepat." Tieen tiba memberi arahan.
EL mengangguk kepada Chong dan dia mengeluarkan lazer daripada beg galasnya.
Pinti terbuka dan Chong menolaknya. Semua sudah bersedia mengacukan pistol ke arah sesiapa sahaja yang ada di sebalik pintu.
Namun, alangkah terkejutnya EL bila mendapati kata2 yang terkeluar daripada mulut orang yang telah menangkap Niaa itu.
"Hai Adik."
Ryan tersenyum sinis.Lutut EL bagaikan tidak dapat menahan tubuhnya. Dia terkasima dan terkejut.
"Hahahhahahahah adik-beradik pun jadi choo? Apa lah. Weyh Helena. Kau ialah adik kepada ketua gangster kumpulan BTS? Kumpulan gangster remaja yang paling hot duh. Kau adik dia? Hahahahahahaahahahahahahaah tak sangka gila." Joe dan Bro Geng berterusan ketawa.
"Bawa dia" Ryan hanya tenang walaupun mukanya kelihatan agak tidak senang terhadap kutukan Joe tadi.
B612 Crew terkejut melihat Niaa diseret-seret menghampiri mereka.
"Chloe, please datang ke sekolah kakak sekarang." EL menggunakan Bluethooth untuk memberitakan hal ini kepada Chloe.
"Apa motif abang buat semua ni?"
"Tak ada apa. Hanya menerima tawaran daripada kawan lama untuk melaksanakan dendam je."
"Pleaselah abang. Lepaskan dia dan semua cikgu. Then korang akan selamat."
"Kau tak payah nak dengar cakap adik engko tu Ryan. Dah la aku nak kau bunuh kawan baik mereka ni. Dulu bukan main dia ni kenakan aku kan."- Joe.
Dia menarik Niaa ke hadapan Ryan yang berada di hadapan pintu serta dia berada di tengah-tengah kumpulan B612 dan Bro.
Ryan menarik cekah senjata api Walther P99 45 nya.
"Abang tak akan mampu buat. Itu adalah salah satu kelemahan abang sejak dengan kumpulan Muay Thai lagi"
Nia basah lecun dengan air mata.
"Nooooowwwwww Chloe"
"Hiyaaaaaaaa!!! Rasakan tembakan sos pasta."
Chloe membaling packet2 penuh dengan sos pasta ke dalam bilik stor itu melalui syiling. Terdengar bunyi siren dan mereka ketakutan. Semua berlari lintang pukang walaupun tak nampak kerana sos pasta tadi pedas dan duhhh seksanya.
EL menarik Niaa dan menyerahkan kepada Tieen dan Miyao. Dia mula menembak orang2 di dalam.
Joe berada di belakang EL dan ingin melepaskan tembakkan. Belum sempat dia berbuat demikian, seseorang menembaknya dari sisi. EL terkejut. Dan tidak menyangka.
'Abang.'
Ryan berlari sepantas mungkin dan menuju ke kereta Ferrari berwarna Hitam miliknya.
Kelihatan polis meredakan keadaan. EL termenung jauh memikirkan apa yang dilihatnya tadi. 'Abang selamatkan aku' dia bermonolog.
Polis menangkap kumpulan Bro tadi dan tidak mensyaki B612 Crew kerana mereka mempunyai kesemua suratmenyurata asli mengenai spy dan senjata api. Mereka terselamat.
Guru2 juga berjaya diselamatkan. Jadi selesailah kes pertama mereka. 😊😊
YOU ARE READING
B612 CREW
Teen FictionYura Helena seorang anak jutawan Malaysia tetapi tidak dikenali umum. Telah berpindah ke Global International School dan mengubah 100% kehidupan kawan-kawannya dan dia. Menjadi GANGSTER!!!!. Apakah nasib mereka? Siapakah musuh mereka? Gangster? Tak...