Bab17- Bro Geng?

200 8 4
                                    

B612 crew berjalan beriringan ke kawasan sekolah dengan bangganya. Semua orang memandang mereka dengan perasaan teruja. Mereka tertanya-tanya mengapa mereka sangat hebat hari ini. *juling skit*

Beg sandang setiap masa bersama crew ini. Sewaktu guru 2 Diamond tidak masuk tiba tiba senior mereka yang sangat terkenal dengan sikap gangsternya muncul. Joe.

"B612 Crew!! Aku dengar ahli tu dari kelas ni. Tak payah sembunyi dah viral kat youtube yang korang crew baru. Siapa ketua? Bangun." Joe menjerit suka hati dia saja dalam kelas 2Diamond.

B612 Crew berpandangan. Namun Yura Helena masih diam dan still cool.

"Tak nak mengaku aku tembak semua." Joe hilang sabar dan mengeluarkan pistol dari poket seluarnya. Gila ke? Bawa pistol dalam pocket macam tu je.

Dia menarik classmate 2 Diamond iaitu Shame jadi mangsa.

Helena mula panas lalu bangkit.

"Lepaskan dia la bodoh"

"Wow!! Girl. I like. Hahahahahah.. dia ketua. Dah la pendek. Hahahahahaah" Joe ketawa macam orng bodoh.

"Crew up!" Yura Helena memberi arahan dan 15 lagi berdiri.

Wowdaaa!! 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 orang je? Haahahaha geng datang cepat.- joe menjerit.

B612 crew berdiri di belakang kelas. Chong pula tiba2 mengeluarkan Iphonenya.

"K guys before we start we take wefie first. Say cheese... (snap) beautiful."

"Hahahaha ambik selfie ke? Alololo comelnya dorng. Woi ingat ni apa? Tempat kau main2 ke har?"- Joe

"Diam la kau. Kau nak apa cari pasal ngan crew aku? Kitorng ada kacau kau ke? Ada kacau hidup kau?" EL tidak berlembut lagi.

"Eh mesti lah ada. Geng aku je boleh ada dalam sekolah ni kau tau? Kami 25 orang dan kau setakat 16. Muka nerd pun ada."

"Sikit tapi berkebolehan tak apa. Tak kisah ada nerd ke otaku ke. Tengok geng kau. Setakat baju selekeh rambut rupa penyapu. Pencungkil gigi tah berapa lama tak tukar dalam mulut tu. Ingat lawa ke har?" EL mula melawan. Dia menyiku Miyao dan Niaa di sebelahnya dan menyurh mereka menyambung.

Apa lagi... start la bertikam lidah.

"Entah!! Dah la muka rupa Bangla. Ada hati nak takutkan orang. Heh!! Aku tak takut ngan korang ni. Dan crew aku pun sama. Berambus lah korang." Niaa

"Jangan nk kuaja sangat eh minah. Kau ingat kau cantik?" Joe

"Eh mestilah. Kalau aku tak cantik takdenya aku kata kome rupa bangla. Guys aku cantik en?" Niaa

"Mestilah cantik"- B612 Crew

"Sekurang-kurangnya kami tak sebodoh korang nak bawa pistol pergi sekolah. Selamba je letak dalam pocket. Otak letak kat lutut sedangkan terang2 pengetua pernah kata bahawa..." Miyao berhenti dan menyuruh Cheah menyambung

"SETIAP KELAS ADA CCTV YANG DISAMBUNGKAN TERUS KE RUANG DISIPLIN DAN PENGETUA." Cheah

Bro Geng tergamam. Memerhati sekeliling dan menjumpai 4 cctv di setiap bucu kelas.

"Arghhh aku kisah apa. Aku tembak korang. Aku lari then tenang hidup aku." Joe mengacukan pistol ke arah Helena.

Helena berjalan menghampiri Joe. Merampas pistol tersebut dan mengacukan pula ke arah lelaki itu. Bro Geng kebelakang kecuali Joe.

"Jangan ingat aku bodoh Joe. Aku tau semua pistol yg ada kat dunia ni. Termasuk pistol buih ni! (Blup blup blup)" EL memulangkan paku buah keras.

Semua ketawa dan EL tersenyum menang. Joe dengan muka malunya keluar dengan sepantas mungkin bersama gengnya.

Mereka kembali ke tempat masing2.

"Chong come."- Yura Helena

"Yup?"- Chong

"Record everything?"- Yura Helena

"Ofc la. If not we will lost the best memories ever. Hahaha. Okay gotta go back to my place bye. Boss"- Chong

"Okay."

Belajar seperti biasa. Then balik rumah

B612 CREWWhere stories live. Discover now