Bab8- Kebenaran

304 14 3
                                    

Setelah sekian lama Yura Helena menangis, dia menarik nafas dan menenangkan diri.

"U dah ready nak citer ke Helena?" - Niaa

"Hurmm yaa.. kami dah tak sabar dah ni" - Miyao

"Okay... saya akan cerita tapi. Janji ni rahsia kita je." - Helena

"Janji" kata mereka serentak

Yura Helena memulakan ceritanya tentang bagaimana boleh wujud BTS Gang dan...

"Sebenarnya macam ni... Sejak mama saya meninggal, Ryan terus menjadi pendiam. Dia dah jadi anti sosial dan tak suka orang kacau dia. Lebih2 lagi bila papa busy uruskan kerja dia. Jadi kami macam dah abandon. Selepas kematian mama, papa pernah kata yang dia tak dapat nak jaga kami 24/7 jadi dia hantar kami ke Thailand selama 3 tahun untuk belajar seni mempertahankan diri. Saya dan Ryan dah ada lesen menembak lagi. Disebabkan papa busy dengan kerja dia, saya dan Ryan agak bebas di Thai so abang sy tercari gaduh dengan kumpulan Muay Thai."

*flashback*

"Woii apa tolak2 ni" jerit Ryan kepada lelaki Thai yang dalam lingkungan 20-an itu.

"You just shout to me? Hahaha this tiny little boy shout to me ohh. Hahahahaahaha poor poor. You are in trouble man." Kata lelaki itu.

"What did i do hah?" - Ryan

"Well well... I want to fight with you boy." Lelaki itu mula mengambil langkah utk berlawan dengan Ryan...

Namun pada masa itu, Ryan tidak cukup ilmu lalu dia pun kalah. Lelaki itu memaksanya untuk menyertai kumpulan gangster tersebut jika tidak keluarganya dalam bahaya.

"Okay i agree" jawab Ryan dalam keterpaksaan. 😢😢😢😢😢😢😢

*end of flashback*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Soo Ryan sertai kumpulan tu dan tahun lepas gang tu dah bubar kerana bos mereka ditangkap dan yang lain telah dibunuh oleh pihak polis. Ryan saja yang terselamat kerana menyerah diri tetapi dia tidak boleh dipenjarakan di atas faktor umur lalu dia pun dilepaskan. Ryan pula dah terpengaruh dan membuat gang sendiri. Gang tu baru lagi jadi pesaing sangat ramai. Papa sayang sangat kat Ryan. Setiap bulan duit belanja Ryan hampir 50 ribu. Ryan gunakan semua tu untuk beli senjata dan upah orang. Lagi pun semua ni berpunca daripada papa juga, tak pernah nak luangkan masa dengan Ryan. Dia berlawan dengan setiap gang yang cuba mengatasinya. Ahli BTS tak silap sya 25 orang. Ryan pernah kata kalau sy ada gang sendiri dia akan berlawan dengan saya dan kalau sy menang dia akan berhenti dari kerja itu. Namun sayangnya, saya tak mampu. Saya tak ada crew nak lawan. Hanya saya seorang. Saya tak tau nak buat apa guys." Cerita Helena dihabiskan dengan keluhan berat.

2 Diamond yang tadinya tekun mendengar mula bising.

"Hebat gila cerita silam u" -Fabian

"Haah tapi kesian awak" - Narmy

"Saya ada cadangan guys. Apa kata kita build satu team dan lawan gang BTS tu... bila dah menang mereka akan stop kan jadi kita pun stop lah" cadang Niaa

"Yaaa betuul. Nice idea Niaa." -Nazirah

"Ehhhh tengok kaki aah." -Niaa

"Sama je kaki hg ngan kaki orang lain" kata2 Miyao mengundang tawa yg lain.

"Kuaja... hahahahahaha" -Niaa

Keaadan kembali senyap dan semua terarah kepada Helena.

"So macam mana Helena? Setuju tak?" - Wanda

"Saya okay ja. Tapi you guys cam mana? Parents? Family? Your safety. Ni bukan perkara main2. Kita akan bermain dengan senjata api yang asli bukan mainan yg tembak2 melekat kat dinding tu" sekali lagi mereka ketawa. Helena buat lawak dooh.

"Hahahahaahah ye tau la. Takpe pasal family kami uruskan." - Chong

Semua mengangguk setuju. Mereka menyambung pelajaran dan setelah itu masing2 pulang ke rumah...

*fuh chapter paling panjang stakat ni😂😂😂😂😂. K bye. Muaaah💋

B612 CREWWhere stories live. Discover now