2 Diamond turun serentak... semua terdiam ketika berada di hadapan papa EL. En. Rodger.
"Hai my girl how are you" kata En. Rodger sambil memeluk Helena dan Helena membalas pelukkan papanya.
"Emm I'm good papa!"- Yura Helena
"Okay!! So who is this? Your friends haa?" - En. Rodger.
"Emm yah"- Yura Helena
"Hello uncle I am Niaa"
Semua diam... "krik krik xde sape sambut salam"- Fabian
Semua orang ketawa... En. Rodger hanya tersenyum sambil menggeleng melihat telatah classmates Yura Helena.
Semua orang dah balik dan Yura Helena, Chloe serta papa mereka duduk di meja makan sambil menjamu selera. Aummm sedap
"Kenapa Ena tak ajak kawan2 tinggal sini je? Boleh teman Ena and Chloe kat rumah ni kan. Ada jugak kawan nak sembang." - En. Rodger
Yura Helena tersedak. Dengan pantas Chloe menyuakan air.
"Papa serious ke? Kalau papa bagi Ena lagi suka." - Yura Helena
"Kakak ni!!! Kalau papa tak bagi tak ada lah papa tanya kakak. Haihh" - Chloe. Comel je suara budak ni dengan muka mengejek kakanya.
"Eeeeiii budak ni... (tenyeh pala Chloe guna tangan) diam lah" - Yura Helena
"Huaaaa papaaaa tengok kakak ni. Rosak lah rambut adik." Rengek Chloe sambil membetulkan rambutnya yang macam Justin Bieber tuuu😂😂😂😂
"Dah dah tak payah nak gaduh kat sini kakak, adik." - En. Rodger
"Abang."- Yura Helena tiba2 teringatkan abangnya dan kenangan dulu.
Keadaan sunyi. Melayan perasaan sendiri.
*flashback*
"Mamaaa!!! Abang buli. Huaaaa" jerit Yura Helena yang berumur 9 tahun itu sambil berlari-lari
"Hahahahaah adik stop la. Then abang tak kejar"- Ryan
Tiba2 Yura Helena berhenti mengejut menyebabkan Ryan yang memhampirinyq di belakang tidak sempat berhenti.
Buuuk!! Yura Helena terjatuh menyembah bumi. Tangisan mula didengari.
Ryan terkejut dengan tangisan Helena lalu dengan pantas mendapatkan adiknya itu. Mama dan papa hanya memerhati.
"Adik, sorry!! Adik okay tak ni?" - Ryan
"Abang jahat. Tak nak kawan. Huaaaaa mamaaa papaaa"- Yura Helena
"Alaaa sorry la. Meh abang dukung masuk dalam. piggy back la. Suruh mama bersih luka jom." Ryan membongkokkan badannya sedikit.
"Yeaaay sayang abang. Hiyaaa" Yura Helena tersenyum lalu melompat di atas badan abangnya.
*end of flashback*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Yura Helena mematikan lamunan. Kolam matanya mula panas lalu, air mengalir perlahan2 melalui pipi putih gebunya.
"Kakak please don't cry." Pujuk Chloe. Dia bangkit dari kerusinya lalu memeluk Yura Helena.
"Kakak rindu abang sangat2. Abang yang dulunya baik, lembut dengan kita, selalu ceriakan kita. Tapi sekarang abang dah lain 100% kakak macam dah tak kenal siapa Ryan Rae. Teringat bila dia pujuk kakak, main dengan kakak, buli kakak dan share story dengan kakak. Dulu, sebelum tidur abang selalu masuk bilik kakak selepas mama keluar bacakan bed time story. Dia akan nyanyi untuk kakak then kiss me on the forehead. I really miss him Chloe, papa. Kalau la mama hidup lagi, semua ni tak akan jadi. Abang tak akan berpisah dengan kita dan dia mungkin masih abang yang sama. Tapi semua tu hanya sia2 dah tak ada Ryan Rae yang dulu." Yura Helena melepaskan apa yang terbuku dalam dirinya.
Sungguh dia merindukan abangnya yang telah lama hilang. Hilangkan diri? Bukan. Namun hilang arah tentang siapa dirinya dahulu. Ryan bagaikan tidak mengenal siapa dirinya setelah beberapa bulam menyertai kumpulan Muay Thai itu. Ia mengubah hidup serta personaliti Ryan.
"Semua salah papa. Sepatutnya papa jaga dan didik dia. Bagi dia kasih sayang tapi papa abaikan tamggungjawab papa. I am so sorry Helena. Bring your friends here and build the crew. Defeat BTS and bring back your brother can you?"
Yura Helena mengangguk lalu bangkit untuk ke bilik tidur. Dia perlukan rehat.
'Abang i miss you. Adik janji yang adik akan bawa balik abang yang dulu. Mama, kakak akan kembalikan abang.'
Air mata mengalir dan dia tidur dalam tangisan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rumah Ryan (Blue Paradise)"Weyh Ryan, ko dah siap ke kerja sekolah ko tu?" - Mack
"Dah la. Sejahat jahat aku, kerja sekolah aku tak pernah lupa buat."- Ryan
Ya. Dia tidak mencampur adukkan hal peribadi dengan hal sekolahnya.
"Dah la baik korang buat. Esok pegi sekolah. Kalau korang tak pergi aku bagitau teacher suruh masukkan korang dalam asrama. K chao aku nak tidur... penat" - Ryan
"Hmm yelah boss" - Mack, Had
Ryan masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan muka dan menggosok gigi. Salah satu rutin yang tidak pernah dia lupakan.
Bibir yang merah menandakan dia tidak merokok dan muka yang bersih menandakan dia mengutamakan rupa. Walaupun dia gangster, namun dia tidak merokok mahupun mengambil dadah. Dia tau itu salah dan dia tidak mengambilnya.
Membaringkan diri dan membuka Iphonenya. Lock screen wallpeper gambar dia memegang short gun dan home screen gambar keluarganya.
Tiba2 air mata mengalir. Mata sebelah kiri melepaskan air mata dahulu. Menurut kajian psychology, jika menangis dan air mata kiri menjatuhkan air mata dahulu ia menandakan hati kita sedang sakit atau sedih atau rindu dan sebagainya. Jika sebelah kanan bermakna itu merupakan air mata kebahagiaan.
'Abang rindu adik dan Chloe. Mama, apa patut abang buat? Abang dah lama nak bersama mereka namun seperti ada sesuatu yang menghalang. Mungkin belum tiba masanya untuk kami bersama lagi kan mama. Rindu nak buli Ena. Masa pergi rumah adik hari tu, abang rasa terlepas rindu sikit dik. Hmm good night adik.'
Meletakkam Iphonenya di sebelah lalu melelapkan mata bersama air mata yang masih bersisa. 😢😢😢😢😢😢
*soo sedih tak bab kali ni? 😂😂😂😂 baca tau. Kkk bye muaaah💋
YOU ARE READING
B612 CREW
Teen FictionYura Helena seorang anak jutawan Malaysia tetapi tidak dikenali umum. Telah berpindah ke Global International School dan mengubah 100% kehidupan kawan-kawannya dan dia. Menjadi GANGSTER!!!!. Apakah nasib mereka? Siapakah musuh mereka? Gangster? Tak...