Chapter 7

299 14 0
                                    

Eunji pov:

Hah...sampai pon kat bilik practice. Hm..diorang ngah makan..apink yg lain pulak boleh join sekali..eii..aku masih ligat dok main handphone. Insta lah..apa lagi.

"Noona..jom lah makan.." kata Sehun.

"Hmm...tak per lah..noona kenyang.." bohongku.

"Jagi..jom...makan skali.."kata D.O.

Hish..baru nak berlatih. "Ye lah..tapi just one piece."kataku.

"Hm" kata D.O. Dia terus tarik aku duduk disebelahnya. Aku pon..just amik one piece pizza. Pastu makan. Aku makan buat bodo jer. Malas layan exo yang nakal. Tiba-tiba aku rasa ada sos kat bibir aku. Betul-betul atas bibir. Tapi..argh..lantaklah. Lepas makan aku lap argh.

Tiba-tiba..cupp..argh..D.O kiss aku. Pastu boleh pulak dia jilat bibir. Tak tau malu ke?. Argh shit.

"Woooohooo!!!! Tahniah!!!" Kata Exo.

Aku yang ada kat situ cuma blushing je. D.O pulak buat bodo jer. Argh...tak boleh jadi ni..aku mesti buat sesuatu.

"Hm..saya dah kenyang..nak practice." Kataku cuba lari. Otak kau nak aku duduk situ lama-lama. Nak mampos?. Hish tak rela aku.

"Ala..lek lah dulu..kitorang tak abis makan lagi ni." Kata Chorong. Yang lain semua setuju ngan dia.

"Tak per lah. Korang gi lah makan. Aku berlatih dulu." Kataku.

Aku pon pegi dekat depan cermin. Exopink hanya duduk kat belakang aku. Tapi jauh sikit. Exopink? Ya..aku buat nama tu. So..what do I care. Nama ni dah famouse gila kat internet. Ni semua bermula dari perkahwinan aku dengan D.O. Tiba-tiba rasa nervous pulak. Bab diorang ngah tengok aku. Argh. Buat muka stoic aku tu cukup lah. Tapi masih nervous. Relaks lah Jung Eun Ji. Eh..salah. Do Eun Ji. Apa nak risau. Nanti kau kene perform gak. Aku tarik nafas dalam-dalam. Pastu hembus. Aku bagi ingatan kat diorang dulu lah.

"Er..guys." panggilku.

"Nae" Jawab mereka.

"Jangan pandang dulu. Please." Kataku.

"Ani..biar ah..nanti kau perform gak..so apa nak risau." Kata Bomi.

"Argh..fine." aku tarik nafas dalam-dalam sekali lagi..pastu hembus. Bayang kan je diorang tu semua patung. Lagu nonono aku pasang. Aku terus menari. Lama gak. Bila habis je lagu..semua orang tepuk. Terus hilang rasa nervous aku.

"Gumawo~" kataku. Aku bow sikit tanda hormat. Aku menuju ke arah D.O. Dia menghulurkan aku air. Aku pon minum lah macam penat sangat.

"Anyway..mana manager kita ni..kata nak datang." Bebel Chorong.

"Jap lagi sampai lah tu..dah Exo gi berlatih pula" kataku.

Mereka menuju ke tempat yang aku berlatih tadi. Langsong tak nampak risau. Biasa lah. Dah lama jadi idol. Mereka pun practice lagu wolf. Wah. Hensemnyer laki aku. Tak sia-sia aku kahwin dengan dia. Abis lagu tu..Apink pula practice. Sedang kitorang practice..tiba lah manager kitorang. Wah. Lawa gilor. Hehe. Dia tersenyum pada kitorang. Tapi lebih tepat ke arah aku. Aku ada buat salah ke? Salah group? Salah step? Alamak...ni yang aku takut ni. Habis je practice..kitorang duduk ramai-ramai hadap manager baru kitorang.

"Hai! Annyeong..Le Ra imnida." Kata Le Ra si manager. Semyuman dia hadiah kan pada kami. Sekarang legang. Semua orang pergi practice semula. So tinggal aku ngan manager je lah.

"Kenapa tadi awak senyum kat saya lain macam?" Kataku padanya.

"Ouh..saya tengok awak ni cantik sangat..paling saya suka rambut pink plum awak tu." Katanya jujur.

"Ah..kamsahamnida." kataku sambil senyum.

---

Balik practice aku terus baring atas katil. Empuknyer. Baru ari ni aku prasan yang katil aku ngam D.O ni empuk gebenor. Patut lah malam tadi aku tido lena gilos. Haha.

"Tak nak mandi dulu ke." Tanya suamiku.

"Oppa mandi lah dulu..saya nak rehat jap." Kataku. Aku dari baring meniarap terus duduk bersila. Kini aku menghadap suamiku 100%.

"Hm..saya pon penat..saya nak join awak lah." Katanya.

"Hm" aku meniarap semula. Argh..hilang rasa penatku.

"Awak nak air? Saya ambil kan." Kataku.

"Nak..saya nak air sejuk je." Katanya. Aku berlari turun ke bawah untuk mengambil air.
Kemudian aku naik ke bilik semula.

"Nah air awak." Kataku.

"Gumawo~" katanya.

"Cheonmayo." Kataku. Lepastu aku baring balik kat katil.

"Hm..mana yang lain?" Kataku.

"Kat bawah..tak perasan ke masa awak turun tadi?" Tanya D.O.

"Tak." Jawabku ringkas.

"Bila konsert?" Tanya D.O

"Bulan depan..minggu depan pulak nak kene buat mv." Kataku.

"Ouh.."

"Awak..saya nak mandi lah." Kataku. Badan dah melekit.

"Nak ikut.."katanya.

"Eii...byuntae." kataku.

"Hahaha..nak ikot jugak.." katanya. Bila dia dah cakap macam tu aku pon lari pegi bilik air.

############################

Hai!! Rindu author tak? Alololo..author pon rindu korang..huhu..author akan cuba update tok korang walau pon author ada percubaan upsr. Huhu..jngn lah majok..namti authoe update lah..muahehehe..dah lah..author nak belajar..bye..anyeong..

Kyungsoo My Byuntae Husband (Malay Ff)Where stories live. Discover now