Chapter 28

121 8 0
                                    

Eunji pov:

Aku sedang leka memerhati gerak geri Baekhyun. Dia sedang mencalitkan nail polish berwarna light pink tu di kuku tangan aku. Aku yang minta dia lakukan. Cara dia amat teliti sekali. Mula-mula dia melekat kan celotape pada kulit berdekatan dengan kuku aku. Tujuannya ialah untuk mengelakkan berlakunya kecomotan. Kemudian dia mencalitkan pula ubat nail polish yang berwarna jernih tu. Lepas tu baru lah dia mencalitkan nail polish tu. Last sekali dia calitkan nail polish yang ada kilat-kilat tuh. Nampak sangat lawa. Di sebelahku D.O yang ralit menyuapkan aku buah strawberry. Chanyeol sedang memicit kaki aku. Xiumin, Lay, Dan Suho sedang mengemas rumah. Kris dan Tao sedang menggosok baju dan segala urusan yang berkaitan dengan baju mereka uruskan. Luhan sedang memasak. Aku tahu d.o sepatutnya masak taoi aku tahu..nanti dia jeles sebab orang lain yang suap aku.

Sehun tolong cuci pinggan. Chen lap meja. Yang si kkamjong tu tengah dance depan aku. Dia ganti TV. Haha. Hari ni aku jadi Queen. Sebab...aku penat! Even dorang yang tawarkan aku macam tu. Aku ok je.

"Done, your majesty." Kata Baekhyun.

"Omo! Neomo yeopuda!" Kataku riang. Aku membelek setiap kuku aku. Cantik.

"We are finish ma'am." Kata Xiumin. Ku lihat semua bahgian bersih.

"Good. Now I want to go to the apink's dorm. Watch out. Don't ever you making a new mess." Kataku. Aku mangambil beg tangan aku lalu mengucup pipi d.o lantas aku kelua dengan tergesa-gesa. NaEun call aku ajak teman dia. Semua kelua. Dia tinggal seorang. Kesian aku tengok.

Setiba nya aku tercongok depan dorm. Aku tekan loceng. Tak sampai 5 saat..pintu di buka. Terpancar wajah NaEun.

"Anyeong." Sapaku. NaEun menjawab dengan seyuman. Macam aku tak paham. Dia kan memang pendiam. Sengih ja tahu.

"Kau dah makan? Kalau belum jom kita makan." Kata NaEun.

"Sorry babe..aku dah makan dengan D.O." kataku. Kulihat mukanya macam tersentak. Perasaan ja kot.

Lepas tu kami menonton televition. Naeun menghulurkan segelas air chocolate kepadaku. Selepas itu dunia terasa gelap. Dan aku tak ingat apa-apa lepas tu.

Kyungsoo My Byuntae Husband (Malay Ff)Where stories live. Discover now