Chapter 15

185 12 0
                                    

Kyungsoo pov:

Lagi berapa minit je lagi nak pukul 12.00 tepat. Dan tiba lah hari yang ditunggu-tunggu. Hari krismas.

Lepas makan kitorang duduk dekat hall balik. Patutnya bila dah puas sambut krismas..baru makan. Tapi Eunji suruh kitorang makan dulu sebab Chanyeol dah lapar sangat. Nanti kang sakit perut susah pula.

Kitorang sambung berborak. Eunji nampak cute bila gelak. Serius dia ideal type aku.

"Hm...siapa antara korang yang paling kuat nangis." Tanya Eunji.

"Tao!" Jerit semua orang termasuk aku.

"Mana ada!" Kata Tao.

"Huh! Nak cover lah tu." Kata Suho.

"Huh!" Kata Tao.

"Tapi D.O pernah nangis jugak." Kata Baekhyun.

"Wau! Aku tak pernah nampak dia nangis." Kata Chanyeol.

"Aku pernah. Waktu tu dia tengon satu drama dekat TV..pastu nangis." Kata Baekhyun.

"Cerita tu sedih." Kataku.

Aku toleh sebelah. Eunji pandang je jam dia. Tah apa yang best aku pon tak tau..aku perhati je dia.

3
.
.
.
.
.
.
2
.
.
.
.
.
1

"Merry Chrismas!! Yahoo!!" Eunji jerit sambil terloncat-loncat. Semua orang ikut.

"Haha..lawak lah chagi ni." Kataku.

Kitorang berborak sampai pukul 1 pagi. Pastu masok bilik. Hadiah dah diagihkan. Tapi Eunji belom lagi bagi hadiah aku. Aku pon belum bagi hadiah dia.

"Well..mana hadiah oppa?" Tanyaku.

"Hm..nah.." hulur Eunji. Kotak tu berbalut kertas warna bercorak perkataan love you.

Aku bukak kertas tu and bukak kotak tu. Wah! Jam yang aku dah lama idamkan. Bukan tak mampu beli..cuma..tak sempat.

"Thanks chagi." Kataku.

"Hm..mana hadiah chagi?" Tanya Eunji.

"Close your eyes." Kataku. Aku keluarkan teddy bear pororo sebab eunji suka pororo. And..rantai ada loket infiniti. Aku punya pon sama.

"Open your eyes now." Kataku.

"Wah~ gumawo oppa!" Katanya. Aku pakai kan dia rantai tu. Nampak happy je dia.

"Dah jom tido. Goodnight." Kataku.

"Oppa..oppa tak nak 'benda' tu ke malam ni?" Tanya Eunji. Seriusly. Ni first time die tanya.

"Kalau oppa kata nak chagi nak bagi ker?" Tanya ku balik.

"Kalo chagi tanya maknenyer chagi nak bagi ler." Kata Eunji.

"Ok! Are you ready?" Tanyaku.

"Hm..ready kot.." kata Eunji.

"Hana..deul..set!" Kataku sambil tolak Eunji ke atas katil. Aku naik atas badan dia and mula kan kerja aku yang dah lama aku tunggu.

"Apa yang buat chagi nak bagi oppa..oppa hensem sangat ker?" Kataku.

Author: ok..nk muntah jp.

D.O : pahal author menyibuk nih?

Author: suka ati author lah..kan cerita author.

D.O: bruhh...

Ok back to our story..

"Eii..oppa perasan lah. Hari ni kan krismas..so chagi bagi lah memandang kan hari ni hari istimewa." Kata Eunji.

"Wah~ agak-agak kan..kalau bithday xiumin hyung..oppa dapat tak?" Tanyaku yang masih ralit melakukan kerjaku.

"Hm..tak kot." Jawab Eunji.

"Hahahaha.." kataku.

Kitorang menjalankan tugas kami sehingga pukul 2.45 pagi.

Aku tertidur dengan Eunji dekat katil sambil Eunji peluk pinggang aku and baring dekat dada aku.



Kyungsoo My Byuntae Husband (Malay Ff)Where stories live. Discover now