special chapter :part 3

86 3 0
                                    

A few years later..

"OPPA! JANGAN LAH AMIK CHICKEN KITE!" Jerit si adik kepada abangnya.

"Alah! Oppa amik sikit je! Saeng ni kedekut sangat lah!!" Balas si abang.

"Jun..Hanna..apa bising-bising ni?" Tegur eunji yang baru siap mandi.

"Oppa amik chickenn!" Rengek Hanna si adik.

"Alah oppa amik sikit jee!" Rambut si adik ditarik oleh jun. Mula lah pergaduhan yang tak diduga oleh adik dan abang. Eunji sudah tidak keruan. Tiba-tiba si adik dan abang terapung. Pipi mereka dikucup seseorang.

"APPA!" teriak dua beradik itu lalu mencium pipi appa kesayangan mereka. Hati Eunji lega.

"Anak appa dah makan belum?" Dikucup dahi si abang.

"DAH! Omma suap." Hanna terkapai-kapai tangan minta ommanya dukung. Eunji mendukung anak perempuannya itu.

Kyungsoo mencapai tangan si eunji lalu mereka duduk di sofa ruang tamu

"Jun..Hanna..kwn appa nak datang..behave arra?"

"Ada uncle unicorn tak?" Tanya hanna. Kyungsoo tergelak. Mesti yang disebut itu adalah Lay.

"Uncle galaxy?" Tanya jun.

"Ada..semua ada." Tanpa bagi salam semua ahli exo menerjah masuk ke dalam rumah agam keluaga Do.

"UNCLE LULU!!"Hanna memeluk chanyeol."UNCLE STARWARS!" Jun pula memeluk Kris. Eunji tersenyum menyapa keluarganya yang hadir. Exo adalah ahli keluarganya.

"JUN! HANNA!" Sudah. Eunji terkaku. Diingatkan hanya exo yang hadir. Rupanya apink juga. Sesak dada eunji dengan kehadiran orang ramai itu. Lantas dia menuju ke dapur untuk membuat air.

Kordial dan gula di tuang ke dalam jug. Air panas diyuang separuh lalu air sejuk dituang memenuhi jug. Air batu di tuang juga.

Gelas disusun atas dulang lalu air yang dibuat tadi dituang ke dalam gelas. Dulang dianggkat lalu eunji menuju ke depanmeletakkan air tadi di atas meja. Terus disambar mereka. Haus agaknya.

"Gumawo eunji! Sedap!" Tao mengangkat gelas itu lalu menunjukkan pada aku. Aku snyum. "Kalau nak lagi ada kat dapur. Buat lah macam rumah sendiri."

Lalu dia duduk disamping kyungsoo. Hanna dan Jun sedang bermain dengan pakcik makcik mereka.

"Bahagianya kan chagi?" Tanya D.O

"Haha." Eunji tersnyum.

"Oppa sayang chagi." "Sayang oppa juga."

Kyungsoo My Byuntae Husband (Malay Ff)Where stories live. Discover now