Pencereden sessizce etrafı izliyordu Afran bugün, annesin zoruyla evleniyordu. Odaya giren kardeşlerini bile fark etmedi.En küçük kardeşi olan Rojda 18 yaşındaydı , onun büyüğü pusat 19 ve Pusat'ın da büyüğü Çiya 21 yaşında ve evliydi ,en büyükleri ise Afrandı . Pusat abisinin durgunluğunu biliyordu ama , elinden bir şey gelmiyordu.Odaya aceleyle anneleri zehra hanım girdi.
-'Hadi oğlum ne duruyorsunuz burda, daha kız evine gidilecek, hareket etmeyen oğullarını görünce ;''de haydee' diyerek odadan çıktı. bu sıradada Afran pencerenin önünden ayrıldı. Çiya'nın omzuna dokunarak'' hadi bıremin gidekte ,olsun bitsin bu iş,'' diyerek kapıya yöneldi.
Merdivenlerin başına gelince, biraz duraksadı 'hadi Afran yap bitsin gitsin dedi' kendi kendine , merdivenden ruhsuzca indi biliyorlardı Afran istemiyordu ama babası Berzan ağa söz vermişti yakın arkadaşına' kızın oğlumun helalidir' diye
Afran aşağı indiğine zılgıtlar eşliğinde çıktı evden Mardin sokaklarını son kez kurban olmadan izledi kız evine gidene kadar.
Kız evi Afran ağa'nın evinden farksızdı ama tek bir fark vardı. O da Esra zaten istekliydi bu evlillik için, En büyük abisi kuşağını bağladı.Esra' nın alnından öptü ve annesiyle babasıyla veda etmesini izledi .Dışardan gelen seslerle Afran 'nın geldiğini anladı bir gülümseme oldu yüzünde, anası kırmızı tülbenti duvağının üstünden örtü abisi Ahmetin kolunda çıktı evden. Afran karşısındaydı işte yıllardır beklediği kişi abisi Afra'nın yanına gelince durdu ;
-'Kardeşim sana emanettir Afran ağa.' dedi ve kenara çekildi
Afran sadece başını salladı kolunu kırdı ve Esra'nın girmesini bekledi .Esra anında girdi bu kız bu kadar mı istekliydi ? Afra 'nın istemediği evliliğe. Aslında bacısı Rojin demişti ama, Afran önemsememişti .Şimdi anlıyordu bu evliliği bir tek kendi istemiyordu.
Zılgıtlarla çıktılar evden Mardin alışıktı böyle şeylere , arabaya önce Esra yı bindirdi daha sonrada kendi ,konağa varana kadar Esra mutlu ,Afran ise sadece suskundu.
Konak kapısında içeri girmeden Zehra hanım testiyi uzattı gelinine, Esra testiyi ilk atmada kırdı ,zılgıtlarla girdiler konağa .Kendileri için hazırlana masaya oturdular.bu sırada Zehra hanım kızı rojini arıyordu evin her yerinde, Evin hizmetlilerinden , Fatma ; ''hanımım Rojin kızım , Şiyar ağa gili karşılamaya gittiydi.'Zehra hanım rahatladı ama biliyordu kızını işte deli doluydu Rojin...
Rojin kapıda Efra yı bekliyordu en yakın arkadaşıydı . Kapıdan önce Şiyar ağa girdi .Ardından Efra'nın abisi Alan , annesi Zeliha ve yengesi Şeyma, Ve arkasında yiğenini içeri girdirmeye çalışan bir Efra , Rojin ,Şiyar ağa ve Ala 'nın erkeklerin yanına çıkmasıyla oda Efra yı bir kenara çekmeye çalışıyordu.En son dayanamayıp ; Zeliha teyzem Efra bana yardım etse olur mu ? diyerek Zeliha Hanıma masum bir bakış attı.
-'Ey Allahım, sanki birbirlerini heç görmüyorlar , de hade gitte yardım et ' Rojin Efra 'nın kolundan tutup mutfağın kapısına kadar çekiştirdi . - 'Rojin neler oluyor?'
-'Efra ben abimin evlemmesini istemiyorum..'
-'Rojin anlamıyorum ki ne alıp veremediğin var ki kızla ?
-Efra o kız ,Esra göründüğü gibi birisi değil hem abimde istemiyor sırf babam söz verdi diye evleniyor o kızla.
-Rojin elinden bir şey gelmez , belki evlendikten sonra düzelir ha nedersin .
-hiç sanmıyorum ama inşAllah dediğin gibi olur , hadi Zehra hanımağa dellenmeden gidelim . bu sırada da yukarı çağırılan Esra ve Afran'ın imam nikahı kıyılıyordu . Afran tek şart olarak bunu istemişti.
Rojin ve Efra kadınların olduğu avluya çıktılar kadınlar kendi aralarında konuşuyordu , Efra annesinin yanına geçip oturdu anası Efra dan tarafa dönüp sıcacık gülümseme gönderdi yengesi Şeyma Efra ya doğru eğilip ;
-Efra'm geldiğimizden beri seni soruyorlar yengem ,anam kız okuyor diyor.Efra konağa adım attığından beri kadınlar Zeliha hanıma gelip Efranın yaşının geldiğini söylüyorlardı. Efra hiçbirzaman evliliği düşünmemişti ki...
Efra evliliği bile düşünmezken , KUMA nasıl olacaktı ki....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EFRA
General Fictionİnsan sevmediğiyle evlenir ama ? ikinci kez sevmediği değil tanımadığı, kardeşinin en yakın arkadaşıyla evlen...