7.BÖLÜM

8.3K 272 7
                                    

Hani zaman durur da herşey yavaşça olur şimdi tam da öyle bir anda yarık. Önce gelen silah sesiyle korkudan gözlerimi kapatıp açtım .

Ardından Aftan Ağa'nın barniton sesi , avluda büyük bir hareketlenme oldu.
Elinde silahıyla içeri alev alan gözleri önce etrafında göz gezdirdi bir anlık gözleri beni bulduğunda isteksizce bir adım geri adım attım.

"Ooo Asıl beklenen kişi de gelmiş."deyip yayvan bir şekilde avludaki sedire oturup konuşmasına devam etti.

" Bende hanım ağamızla tanışmaya gelmiştim ki , gelin Ağa'nın meğerse iki ay önce bana istenen dillere destan Şiyar Ağa'nın kızı Efraymış. Üstelik beni kabul etmeyen Şiyar Ağa'nın kızını kuma olarak vermesi yazık diyip başaran ayağa süzdü.

O an iki bariton ses birden duyuldu avluda.Biri bu hale düşmeme ses etmeyen abim diğeri ise yıllardır abi bildiğim ama artık kocam olan adam...

" Cihan!"
Abim Afrana göre daha sakin kalmayı deneyerek.

" Cihan ağa ne dediğini tartıp öyle söyleyesen unutma ki karşındakiler de ağayken , hele ki bacım hakkında konuşacaksan da edebinle konuşasın ki Tanrı misafirirni konaktan kovmak gibi bir hareket yaptırmaya san.

"Böyle konuşarak neyi kapatmaya çalışıyorsun Alan ağa yoksa bacını durup dururken hem de talipleri çok ken ikinci kadın olarak verirsiniz ki.

" Seni ilgilendirmeyen konulara karışmaya sınavı Cihan , hele ki konuşursan ki duyarım bilirsin . Özelliklere karım hakkında bir daha konuştuğunda yada konuşmaya kalkarsan seni bu topraklardan sürerim. Şimdi müsaade senin Cihan ağa.

Cihan ağa birşey demeden oturduğu yerden kalkıp adamlarına başıyla kapıyı gösterdi.Sonra başını benden tarafa çevirip gülümseyiş Afrana baktı ve kapıya yöneldi .
Afran ardından gidip omuzuna dokunup kendisine dönmesini bekledi.

" Ben senin gibi arkadan bıçaklamam Cihan ağa o yüzdendir bu hareketimi yanlış anlamaya san daha yaptığını affetmedim .diyip kulağıma doğru eğilip birşey söyledi ne söylediğini duymadım ama Cihan ağa da etkisi bay büyük olmuştu.Bu sefer başka bir yere bakmadan hızla konaktan çıktı.

Abim Afrana sediri gösterip buyur etti. Ben ne yapacağımı bilmez bir halde olduğum yerde donup kalmıştım.

"Efra ....Efra'm bacım?"
"Kusura bakma abi buyur?"

"Bacım iki kahve yapıya getir."

Başımı sallayarak zorla ayaklarımı kıpırdatabildim mutfağa gitmekle hızla. Çekmece den iki cezve çıkardıktan sonra kahve ve şekerinde çıkarıp abime orta Afran ağaya da sade kahvelerini katıp ocakta kaynamasını beklerken Cihan Ağa'nın söyledikleri bir bakıma doğruydu.

Babam madem beni evlendirmek istiyordu neden taliplerim de varken ikinci kadın olarak verdiki...?

Ben düşüncelere dalmışken ocaktaki cezvelerin taşmak üzere olduğunu görür görmez ocağın altını kapatıp hızlıca cezvelerin boşalttıktan yanlarında lokum koyup derin bir nefes alıp mutfaktan çıktım.

Abim ve Afran ağa hareketli bir şekilde birşeyler konuşuyorlardı , Afran ağaya göz göze geldik gözlerini benden ayırmadan abime birşeyler söyledi söylediği neyse abimin de gözleri beni buldu .

Elimdeki tepsi titremesi önlemek için sıktıkça sıktım .Yanlarına vardığımda önce Afran ağaya kahvesini verdim sonrada abime kahveden bir yudum alan Afran Ağa'nın gözleri beni buldu.Nasıl kahve içtiğini evlerine çıkıp gittiğim için ister istemez biliyordum.

Evden uzaklaşmak ve Rojdaylada artık konuşmam gerekiyordu.

Dudaklarını içe doğru büküp başımı yere eğdim.Abimin sözleriyle başımı ondan tarafa çevirdim.

EFRAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin