Tek çözümü kalmıştı bu işin , Ya babamın ve aşiretin vereceği kuma kararına tamam diyecektim , ya da verdikleri karara direnecektim . Ne yapacağımı bende bilmez durumdayım evlenmek istememe rağmen evlenmiş, daha evli olduğumu anlamadan çocuk , aşiret için soy istenilmişti. Eğer kumada karar kılınırsa ki biraz önce duyduklarım kabüllenmem de en büyük etken olacak gibi duruyor .
Biraz önceki halimin tam tersi daha sinirli bir şekilde arabama biniyorum. Kapıyı kendimi belli etmek için sert bir şekilde kapatıyorum. Biraz önce benim hakkımda konuşanların gözleri benden tarafa kayıyor, hızlıca yanyana geçip ellerini önde birleştirip, başlarını saygı icabı eğiyorlar. Hiçbir tepki vermeden hızla yanlarından ayrılıyorum. Aşiretin en büyük ve en yaşlı ağası Kudret ağanın konağının önüne geldiğimde dışarıdaki adamlar arabamdan inmemi bekliyor .Kahya koşarak yanımda beliriyor.
' Buyurasın Afran ağam aşiret ve Kudret ağa sizi bekliyor.' sözlerini bitiren adamın peşi sıra bende merdivenlere yöneliyorum koridor gibi bir yerden geçiyoruz adam başınu önüne eğip eliyle kapıyı işaret ediyor. Başımla onaylayıp , kapıdan içeriye adımımı atmamla beraber ağaların başları birden bana dönüyor hiç istemesem de başımla selamlıyorum Kudret ağa babamın yanındaki boşluğu göstererek oturmamı bekliyor. Bende yerime oturunca Kudret ağa söze başlıyor.
' Afran ağa sende bilirsin ki bugün aşireti toplama nedenimiz , senin soyunun devamı içindir. Sende bilirsin ki , bir ağa için erkek evlat soy demektir . Sen gelmeden önce ağalarla bizde onu konuşurduk . Aşiretin kararı kuma dır . En yakın zamanda bu kararımıza icabet etmen gerekir.
' Ağalar kararınıza saygım sonsuzdur sizde biliyorsunuz ki ben hiç bir zaman aşiretin veya babamın kararlarına saygısızlık yapmadım .' O YÜZDEN KUMA ALMA KARARINI KABÜL EDİYORUM.'
Kararımız bellidir ağalar , şimdi kuma alınacak kişiyi ağalardan birinin soyundan alınsın ki iki soyda birbirine akrabalık bağıyla bağlanıp aşiretin gücüne güç katsın. O yüzden sadece iki aşiretin kızları vardır. Şiyar ATAOĞLU 'nun kızı Efra , Azad KİRMENLİ 'nin kızı Hüda dır.
Azad ağa söze girdi , Kudret ağa kararınla beni şereflendirdin lakin kızıma amcasının oğlu, Kerim talip çıkmıştır. Kudret ağa yıllanmış şalvarına ellerini iki kere vurup -'Azad ağa sende bilirsin ki amaca oğlu talipse kız ona verilir o yüzden , Karar verilmiştir. Şiyar Ataoğlu 'nun kızı Efra , Hanedanoğlu aşiretinin ağası Afran ağa ya kuma olarak alınacaktır.
Efra yıllardır evimizden çıkmayan kardeşimin arkadaşı olan bacım diye seslendiğim kız karım olarak evime gelecekti , mecburdum kuma almaya ama kardeşim gibi gördüğüm birini, dahası bacım olarak geldiği eve artık gelin olarak gelecekti. Şiyar ağaya kaydı birden bakışlarım sıkıntılı başı öne eğik bir şekilde Kudret ağayı dinliyordu. Alan Şiyar ağanın oğlu sinirden elleri yumruk olmuş bana bakıyordu . Dostum olan adamın sinirli ve öfkeli bakışları yükümü daha da ağırlaştırıyor.
Ağaların ayaklanmasıyla ben de ayaklanıyorum , yanım dan geçen ağalara baş selamlarımı verip en son Kudret ağayla konuşan babam ağır adımlarla geliyor yanıma omzuma eliyle güç vermek için sıkıyor bir kaç defa 'ALLAH utandırmasın oğul, vardır bunda da bir hayır, hadi eve gidekte anangile kararı söyleyek te hazırlıklar başlasınlar.' sadece başımı sallıyorum ağır adımlarla önümüzden giden Şiyar ve Alan ağa ya takılıyor gözlerim . Onlarda kararı bildirmek üzere eve gidiyorlar.
Daha dün bacım olana , bugün karım olacağını söylemeye...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EFRA
Ficción Generalİnsan sevmediğiyle evlenir ama ? ikinci kez sevmediği değil tanımadığı, kardeşinin en yakın arkadaşıyla evlen...