Günler Hanedanoğlu konağında hızla, geçiyordu. Esra ve Afran 'ın evlenmesinin üzerinden 2 ay geçmişti aşiret bebek haberi bekliyordu. Afran sevmese de Esra ya karşı kocalık görevini yerine getiriyordu. Esra halinden memmundu , Afran fazla konuşmasa da ,tek sorun aşiretin bebek beklemesiydi. Afran Esrayı sevmese de ona karşı saygı duyuyordu. tabi sert ve katı hallerinden vazgeçmiyordu.
Yine sabah erken kalkmış, kahvaltıyı bahçeye hazırlıyordum . Evde yardımcımız olmasına rağmen babam madem okuyacaksın bir işin ucundan tut demişti . Tek avuntum okula gitmekti. Zaten lise son sınıfta olduğum için bu son ayların tadını çıkarıyordum , Çünkü biliyorum ki 18 yaşına gelmiş ve liseyi bitirmem bile , Mardin de mucizeydi.Okula gitmemde en büyük destek abim Alan dan gelmişti .Abim 24 yaşında ve evli , üç yaşında dünyalar tatlısı bir oğlu var Emre , tabi yengemi de unutmamak gerek Şeyma yengem dert ortağım, Şeyma yengem 7 aylık hamile ikinci bir Ataoğlu varisine , neyse annem , Zeliha Sultan , babam ise Şiyar Ağa ,tam kahvaltı masasına son tabağıda koyarken abim yengemin koluna girmiş , masaya doğru yaklaşıyorlardı.
-Rojbaş Efram . diyerek yerine geçen abim ve yengeme gülümseyerek bende yerime oturup kalkmam bir oldu elime bir dilim ekmeğin üzerine biraz reçel sürüp abime dönüp geç kalıyorum .dedikten sonra koşar adım çantamıda alıp şoför Salih abinin yanında soluğu aldım okulum yakın olmasına rağmen abim ben seni okula göndermek için herşeyi yaptım ,ama seni okula şoför bırakıp o alacak demiş itiraz etmeme izin vermeden konuşmayı kesmişti. Salih abinin; -Efra hanımım bugün okul çıkışı sizi alamayacağım , Şiyar ağa mın benle işi varmış demesiyle başımı onaylar şekilde sallayıp hızla arabadan indim en yakın arkadaşım Rojda herzaman ki gibi beni kapıda bekliyordu.O kula bugün biraz erken gelmiştik o yüzden fazla kişi yoktu Rojda 'nın canı sıkkın olduğu yüzünden belliydi yanına gittiğimin bile farkında değildi.
-Rojdam neyin var? dememle irkilip bana dönmesi bir oldu.
-Efra ev çok huzursuz, eskiden evimiz çok huzurluydu, abim evlendiğin günden beridir huzursuzluk çıkmaya başladı ,Esra hiç göründüğü gibi olmadığını evdeki herkes farkına vardı ama .. çok geç oldu. Kuşkamin bugünde aşiret abim den soyumuzun devamı gerektiğini söyleyecekler annem babamla konuşurken duydum.Tamam biliyorum buralarda eğer çocuğu olmazsa kuma alınıyor ama , abim zaten Esra iyi olsun yada olmasın yinede karısı olduğu halde soğuk ve demir gibi katı eğer kuma kararı alınırsa , abim daha sert olacak ve ...tekrardan hıçkırıklarıyla derin hırıltılı zoraki bir nefes aldı. Neyse eğer kuma gelirse konakta huzur olmayacak ve kuma gelecek kızada zindan olcak .
Rojda 'nın böyle demesiyle yanımdan kalkıp hızla uzaklaşmasıyla peşinden gidecek olsam bile vazgeçip yalnız kalmasını istedim . Demek babam bu yüzden Salih abiyla işi varmış.
Yine ağa olmanın zorluklarından biri aşiret toplanma kararı , aslında bu kararın ne üzerine olduğunu bilsem de , sinirlenmemek için bilmiyormuş gibi davranmaya çalışıyorum.Tam arabama binecekken yanımdan geçen iki genç den ismimi duymamla , kulak veriyorum.
-Lan oğlum babam dediğine göre Afran ağanın çocuğu olmuyormuş
-He valla babam da dediydi Allahtan ,Çiya 'nın erkek evladı varda soyları devam ediyor.
Demek anamın da babamında sabahki suratları bu yüzdendi. tek bir çözüm kaldı... Tek çözün ne ?
Afran ne yapacak?
Karmaşık kitabıma da bakar ve fikirlerinizi mesaj atarsanız , her an cevap verebilirim şimdiden teşekkürler...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EFRA
General Fictionİnsan sevmediğiyle evlenir ama ? ikinci kez sevmediği değil tanımadığı, kardeşinin en yakın arkadaşıyla evlen...