Hoofdstuk 4- Morning after

40 1 1
                                    

Ik open mijn ogen voorzichtig, wat een hoofdpijn! De warmte stroomt langzaam de tent binnen via het doek, alsof er niks tussen zit. Dan pas merk ik dat Britt op mijn borst ligt en ik mijn arm om haar heen heb. Snel kijk ik onder de dekens. Godzijdank heeft britt alles nog aan! Ik heb alleen nog mijn korte broek aan. Ik raak in paniek, wat als mijn ouders zo de tent open maken? Wat moet ik zeggen als ik al uit de tent kom en mijn ouders Britt dan zien zitten? Ik voel dat ik steeds sneller ga ademen. Britt haar hoofd gaat steeds sneller op en neer op mijn borst. Ik probeer me te focussen op haar ademhaling. Langzaam wordt ik rustiger. Dan zien mijn ouders Britt maar, so what?! I don't care. Ik moet me niet zo druk maken. Ik voel Britt haar gezicht langzaam los komen van mijn borst en meteen grijpt ze met beide handen naar haar hoofd. Ze kijkt opzij. Ik zie haar vragende gezicht en dan zegt ze: 'sorry, maar wie ben jij? Wat doe ik hier?' Even schrik ik dan begint ze te lachen en drukt ze een kus op mijn mond. Voor een moment ben ik even van de kaart tot alles langzaam weer terug begint te komen. De bar, het strand, haar hand in de mijne, mijn smak in het zand, de eerste kus, de wandeling naar mijn tentje, een kotsende britt boven de put midden op de hoofdweg, de rits van de tent die niet open wilde waardoor we bijna in de broek plasten van het lachen, het toiletgebouw waarin Britt het slot de verkeerde kant op draaide waardoor ze dacht dat ze vast zat, mijn klimpartij over de muur van het ene hokje naar Britt haar hokje om vervolgens haar slot te openen, naar mijn tent te lopen om daar samen op het luchtbed neer te ploffen. 'Dus ga je me zo al aan je ouders voorstellen?' Vraagt ze. 'Als jij dat wilt!' Zeg ik. Britt knikt. 'Maar we hebben nog niet echt iets toch?' Vraagt Britt. Ik glimlach, ga op mijn knieën zitten, pak Britt haar hand en vraag: 'Zou jij in het écht iets met mij willen?' Britt schiet in de lach en zegt dan tussen het lachen door: 'Ja! Dolgraag!'

Summer nightsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu