Hoofdstuk 6-Julie Steenman

27 0 0
                                    

Hand in hand lopen we terug van het strand. Britt wil me haar plek laten zien zodat ik haat kan vinden als ik wil. Als we aan komen lopen zie ik 4 meisjes voor de tent zitten. Shit, ze was hier met vriendinnen, tuurlijk was ze hier niet alleen. Sukkel, sukkel, sukkel. Britt houd vastberaden mijn hand vast en trekt me mee richring de tent. 'Zozo, dus je hebt bij hem geslapen vannach!' zegt een meisje met blonde haren tegen Britt. Britt knikt en stelt me voor aan haar vriendinnen, er klinkt een gezamelijk: 'hoii' terug en daarna gegiechel omdat ze het tegelijkertijd zeiden. De meisjes stellen zich een voor een voor, het meisje dat net over mij praatte heet Julie, Het meisje met de krullen heet Moon en verder hebben we dan nog Sophie en Pip. Na de voorstelpartij zegt Julie terwijl ze haar ogen over mijn lichaam laat glijden; 'goed gedaan Britt!' Ik voel me ongelofelijk naakt nu ik zo voor hun sta. Ik heb dan wel gewoon kleding aan maar het voelt alsof Julie er dwars doorheen kijkt. 'Britt, t is jou beurt om brood te halen!' Roept Julie. 'Sophie en Pip moeten de borden van gisteren voor het ontbijt nog afwassen en Moon moet de was nog in de wasmachine gooien!' Alle vier knikken ze. Dan vraagt Britt aan Julie: 'En jij dan? Wat ga jij doen?' 'Ik ga jou vriendje eens even aan de tand voelen, kijken of hij wel goed voor je is terwijl we de badhandoeken alvast op het strand leggen.' Even schrik ik. Ik moet met Julie mee naar het strand terwijl Britt brood gaat halen. Britt lijkt het echter minder erg te vinden en lacht erom. 'Doe dat maar!' Zegt ze. 'Doe je wel een beetje voorzichtig met hem?' Vraagt Britt. 'Tuurlijk!' Antwoord Julie terwijl ze Britt een knipoog geeft. Wat denken ze nou? Ik sta erbij hoor? Mag ik ook nog wat zeggen? Ze mag me niet meegeven. Niet aan haar. Niet aan Julie Steenman. Britt loopt naar me toe en zegt: 'Ik zie je zo weer!' Dan drukt ze een vlugge kus op mijn lippen onder het zachte geluid dat klinkt als : 'oehhhh' Britt loopt weg richting de winkel. Als ik zeker weet dat ze de hoek om is draai ik me om naar Julie die met haar tong tegen haar tanden tikt en naar me staat te kijken. 'Zo lekker stuk, treffen wij elkaar weer, alleen dan aan de andere kant van Europa....'

Summer nightsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu