Hoofdstuk 18-Yeehaa

25 0 0
                                    

Dylan

Die meiden hebben zich met ons ingeschreven voor de country avond die over 10 minuten begint. Sophie, Pip, Julie en Moon zijn vanmiddag wezen shoppen en hebben voor zichzelf en voor Britt en mij country kleding op de kop getikt. Ik trek een licht blauwe jeans over mijn benen met overal gaten. En grauwe plekken alsof ik erin op het land gewerkt heb. Ik moet ook nog een bloesje aan. Een rood met wit geruite. Mijn haar kam ik naar beneden, alsof ik zo ben opgestaan, ik zet een cowboy hoed op mijn hoofd en tenslotte trek ik de leren bruine cowboy laarzen over mijn enkels. Ik kijk in de spiegel en vind dat het bloesje er nogal saai uit ziet. Ik doe wat knoopjes open aan de bovenkant. Ik hoor Julie en Moon praten buiten. 'Julie?' 'Ja?' Hoor ik. 'Die bloes, is die gekocht? En moet je die terug hebben?' 'Ja, hij is gekocht en nee, je mag hem houden. De laarzen wil ik wel terug!' 'Oke!' Antwoord ik. Ik doe alle knoopjes van de bloes open en trek hem uit. Dan scheur ik de mouwen eraf. Ik doe het bloesje weer aan en knoop hem dicht totdat je mijn buikspieren net niet meer ziet. Ik kijk in de spiegel en open dan de deur van het toiletgebouw. Julie was druk in gesprek met Moon totdat ik uit de deur stapte. Haar mond valt open van verbazing en direct is ook alle aandacht van Moon op mij gevestigd. 'Wauw! Je ziet er goed uit!' Zegt Moon terwijl ze haar ogen over mijn armspieren en half open (kapotte) bloes. Ik glimlach naar haar als bedankje zeg tegen hun dat ze er ook leuk uitzien en vraag dan: 'waar is Britt?' 'Die komt er zo aan' zegt Julie. Dan stapt Britt uit de andere deur van het toiletgebouw. Nu js het mijn beurt om mijn mond van verbazing open te laten vallen. Ze draagt een super kort spijkerbroekje met een bruine riem waar haar rood met wit geruite bloesje in zit gestoken aan de voorkant. Ze heeft haar ogen heel zachtjes opgemaakt en haar lippen zijn licht roze. Als finshing touch heeft ze (vrouwelijke) cowboy laarzen aan en een stro hoed die naar buiven buigt aan de zijkant waar haar blond-bruine haar onderuit komt. 'Wat is er schatje? Is t niet goed?' Fluisterd ze in mijn oor als ze naast me staat. 'Waar is Doornroosje gebeleven?' Vraag ik grijnzend. 'Niet hier' antwoord ze. 'Yeehaa, who's ready for a party?' Vraagt Pip als ze als laatste met Sophie verkleed en wel uit het toiletgebouw komt lopen.

Summer nightsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu