Hoofdstuk 13- Opa en Oma

29 0 0
                                    

Julie

Wat moet ik doen? Moet ik hem terug zoenen? Het mag niet, het kan niet. Hij is met Britt.

Maar hij was je vriendje en je bent nog niet over hem heen! Zegt het lieve stemmetje in mijn hoofd

Je bent geen haar veranderd Julie Slettebak! Je weet dat hij stoned is door die pillen van je. Je had moeten ingrijpen toen hij ze uit je hand griste. Je had tijd zat Julie Slettebak! Schreeuwd de boze stem in mijn hoofd.

Laat je gaan, het kan geen kwaad, het is vertrouwd, hij is knap, je bent verliefd op hem. Doe het nou maar lekker. Maak maar wat lol.

Je waagt het niet Julie Slettebak!

Toe maar meisje, zoen terug, laat het los, laat het gaan!

Ik besluit de lieve stem te gehoorzamen en dus zoen ik terug. In het begin lief en zachtjes tot ik met mijn tong tegen zijn lippen tik waardoor hij zijn mond opent. In één soepele beweging heeft hij het shirtje over mijn hoofd getrokken.

Heel goed meisje! Zie je nou? Het kan geen kwaad.

Stop hiermee nu!

Opnieuw gehoorzaam ik de lieve stem waarvan ik altijd heb gedacht dat het mijn oma is. De norse stem in van mijn opa. Soms hoor ik ze samen kibbelen. Sinds ze hand in hand zijn overleden hoor ik ze in mijn gedachten. Eerst was ik bang, nu vind ik het rustgevend en fijn. Ze zijn toch nog een beetje bij me.
Ik voel Dylan frunikken aan de sluiting van mijn bikinitopje.

Lieverd, als je vind dat dit te ver gaat moet je stoppen.

Heel goed Nel! Geef er maar aan toe. Julie laat hem gaan. Duw hem van je af!

Ik wil hem niet van me af duwen!
"klik!' De sluiting van mijm bikini klikt open.
Ik duw met mijn hand tegen de borstkas van Dylan en eindelijk geeft hij mee en ploft naast me neer.

'Wat is er?, wooowwwwww je bent een konijn met 8 strepen over je hoofd! HAHA! Een paars konijn!' Dylan giert het uit. Ik sluit mijn topje en rits de tent open. Ik loop naar de grote tent, pak wat schoonmaakspullen, gooi van alles door elkaar op het kleed waar het bloed ligt en begin ijverig te poetsen. Heel langzaam laat het bloed los.
'Weetje je zou het niet achter me denken maar ik kijk ziek veel MÚSSSIICAAAALLLSSS' Zegt hij op zingerige toon. 'Ken je die ene met dat meisje met die drie vaders en die moeder. Oh hoe heet ze nou. Zij is zo goed! Oh ja Meryl Streep!' 'Is dat niet Mamma mia!? Met alle liedjes van ABBA?'
'Jazeker! YOU ARE THE DANCING QUEEN, YOUNG AND SWEET ONLY SEVENTEEN. DANCING QUEEN FEEL THE BEAT FROM THE TOMBOURINE OH YEEEEEEEE! YOU CAN DANCE! YOU CAN JIVE! HAVING THE TIME OF YOUR LIFEEEE, WOEHEOHOE SEE THAT GIRL, WHATS THAT SCENE DIGGIN' THE DANCING QUEENNNNN!!' Ik applaudiseer. 'Knap dat je dat helemaal uit je hoofd weet!' Lach ik hardop. 'Wacht tegen wie praat ik? Waar ben je? Zit je soms achter die enorme lolly?' Hij schud zijn hoofd en zegt: 'Jaaa, daar ben je weer!' Ik schiet opnieuw ik de lach en poets door terwijl Dylan op de achtergrond aan 'Take a chance on me' begint...

Summer nightsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu