2.Bölüm

1.4K 63 1
                                    

Multimedia : Sude Tekin

Annemin doktorla konuşmak için yanımdan ayrıldı. Annemin doktoru ikna etmesini isteyerek birazda olsa  hastaneden uzaklaşmak istiyordum. Tedaviye ara verip bir süre dinlenmeliyim hatta annemle daha çok vakit geçirmeliyim. Yanımda bulunan defterim aklıma gelince bulunduğum banka baktım. Yanıma aldığına emindim . Ama şimdi nereye koymuştum?

Bu hastalık yüzüne iyice unutkan olmaya başladım.Ve şimdi bu unutkanlıgım tekrar kendini belli etmişti.  Hastanenin bahçesini dört dönmüş bir şekilde o defterimi ararken tam ağlamak üzereydim. Böyle önem verdiğim bir defteri nasıl kaybedebilirdim anlamıyorum. Bakmadığım yer kalmayınca en son çare birilerine sormaya karar verdim .

Orta yaşlarında gazete okuyan tombul seyrek saçlı adamın yanına gittim."Acaba burada bir defter gibi bir şey gördünüz mü ?"

Gazeteden gözlerini bir süre gözlerini çekip bana baktı "Hayır kızım görmedim. " Sözlerine umutsuzluga kapılmamak adına başka birine sormak için yanından ayrılıp diğer bankta oturan  el işi yapan  teyzenin yanına geldim.

"Teyze sen burada defter gördün mü?" Teyzenin merakla bakışı ve ardı arkası sorularını bir çırpıda söylemeye başladı.
"Ne defteri kızım?  Önemli miydi ya ? Yoksa kayıp mı ettin ?"

Bıkkınlıkla "Evet teyze önemliydi. Kaybettim gördün mü? "

"Yok kızım. Ne görmesi şu ilerdeki amcaya sor belki biliyordur." Kısaca görmedim demek yerine gereksiz soru sonrasına göz devirdim .Biraz ilerde bulunan orta yaşlarında  düşünceli olan amcanın yanına gittigimde geldiğimi farketmemişti . Beni farkettiğinde  gözlerinde merakla parıldıyordu.

"Amca burada bir defter gördün mü?" Ciddi ifadesini bozmadan evrak çantasından çıkardığı defterimi bana uzatırken yüzündeki o bakışını pek anlamasam da elindeki defterimi aldım. Amca ne olduğunu anlatmak için konuşmaya başladı.

"İki çocuk oynamak için buraya getirmişler bende bankta gördüm zaten hastanedeki kayıp eşya bölümüne teslim edecektim  ."

"Teşekürler ederim amca. "Minnet dolu bakışlarımı ona sundum .O ise bunu umursamadan bana başka bir şey sormaya çalışıyordu. Kendi kendine mırıldanmasından cesaret etti .

"İçinde yazılı olan hayallerini gerçekleştirmek istiyorsun anlaşılan?"

Gülümseyerek " Evet  amca . " Bu amcayla küçük bir sohbet başlayacaktı. Insanlarla iletişim kurmayı sevdiğim için yanındaki boş yere  oturdum .

Amcanın meraklı bakışları daha çok soru sorma istediğini artıyordu. "Peki bu hayalleri gerçekleştirmen için hastanede olmaman gerekiyordu ama sen buradasın nasıl olacak bu?" Buradan çıkmak bu hayallerim için en kolayıydı.

"O kolay iş amca hastaneden çıktığım zaman bütün bu hayallerimi gerçekleştirmeyi düşünüyorum. "

Gözlerini benden kaçırmadan "Bunun için çok paran var herhalde ."

"Hayır  amca o kadar param yok .Ben normal yaşantısı bir insanım alt tarafı. Küçük şeylerle mutlu olduğum için  ufak bir mutluluğun parayla geldiğini düşünmüyorum. " Evet bu düşüncedeydim. Parayla insanlar mutlu olamazdı.

"Ama burada yazmış olduğun Gökyüzünü yakından izlemek helikopter gezintisinde paraşütten atlama ve deniz altı dünyasını gezme gibi hayallerini nasıl yapmayı düşünüyorsun?" Diğer hayallerim gerçeklestirsem o bile yeterdi .

Gülümseyerek "Amca öteki hayallerimi gerçekleştiririm bende zaten benim zamanım kısıtlı o kadar yaşar mıyım kim bilir ?"

Amca hafif kahkaha attı. Sanırsam söylediklerime inanmamıştı. " Sen daha çok gençsin hem ne ölmesinden bahsediyorsun görende seni öleceksin sanacak ."

Amcanın söylediklerine gülmediğimden söylediklerimin ciddi olduğunu anlamıştı. "Ben özür dilerim sadece senin gibi kıpır kıpır neşeli gözüken birinin bu durumda olmasına şaşırdım. " Mahcup bir ifadeyle bakmasına "Önemli değil  amca  ."

"Peki kızım  senin hayallerinin gerçekleştirmen için parayı ben versem ." Sözlerine devam etmesine izin vermedim.
"Amca niye böyle bir şey yapasın ki ." Evet niye bana para vermek istiyordu ? Bunun bir sebebi olmalıydı mutlaka..

"Benim bir oğlum var . Çok ukala kadınlara güvenmeyen biri. Senden onu değiştirmeni istiyorum. Bana bu konuda yardım edebilirsin. Ve oğlumla beni barıştırsında ."Gözleri umutla parıldıyordu.

Hastanede karşılaştığım yaşlı amcanın söylediklerini anlayamıyordum. Oğluna yardım etmemi istiyordu ama ben nasıl yapabilirdim ki ? Ya da onu babasıyla barışmaya ikna etmek  . Böyle biri beni neden dinlesin ?

"Amca bak ben sana nasıl yardım ediyim ? Hem bütün bu söylediklerini anlayamıyorum."Aklımda düşüncelerimi bu soruyla sormuştum. Duyduklarıma daha fazla dayanamayıp  gülmeye başladım."Bu dediklerin filmlerde olur kim niye kabul etsin ki böyle bir şey. " Sorularımı sakince dinledi. Ne tepki vereceğini merakla bekliyordum.

"Hem defterinde de birinin hayatını değiştirmek istediğini yazmıştın bu hayalini gerçekleştirirsin. Bunun yanında sadece bir aylık sürecek bir şey yani o mutlaka seni görünce değişecektir. Sen oldukça farklısın. " Evet hayallerimden biri de oydu .Birinin hayatını değiştirmek bunu ölmeden önce gerçekleştirmek istediğim en çok istediğim hayalimdi.

"Amca bu dediklerin çok saçma hem düşündüğün şeyleri oğlun duyduğunda sana çok kızar. Hem benim hayalim bile olsa senin oğlun değişmeyi istemeyecektir . " Yaptığım açıklamaya üzgünce baktı. Beni ikna etmek için uğrasacaga benziyordu .

"Ne yani yaşlı Haluk amcanı üzüyorsunuz. 49 yaşlarında bu adamın bir ayağı çukurda oğlunun kadınlara olan düşmanlığının geçmesini istiyor. Sen bu yaşlı adamın ölmeden önce oğluyla barışmasına yardım etmeyecek misin ? "Üzgün konuşmasına vicdanımın yardım et baskılarına daha fazla dayanamayıp "Amca bak dediğim gibi bu onun değişmek istemesine bağlı bu yuzden 1 ay boşuna uğraşmış da olabilirsin ."

Kabul etmemi  isteyen amca güldü. "Sen yardım teklifimi kabul ette boşa uğraşıp uğraşmadığımı o zaman görürüz bak anlatıyorum baştan iyi dinle."

Bu yaşlı amcanın bu kadar ısrarcı olmasına garip bakışlarım sürdürdüğümde çoktan anlatmaya başladı.

"Her şeyi en baştan anlatıyorum bak kızım benim oğlum ukala sert mizaha sahip çapkın bir bordo berelidir. Onun için kadınlar tehlike varlıktır. Kadınlara güvenmeyen bu adamı değiştirmeni istiyorum . Eğer sana güvenirse benimle barışır. Sadece bir ay sürecek oyun. Bunu yapabilir misin ? " Oğluyla barışmak isteyen birine nasıl hayır diyecektim? Şimdiden gözleri umutla bakıyordu.

Vicdanım baskılarında aklımdaki düşünce şöyle olmustu . Bir askeri değiştirmek ne kadar zor olabilirdi ki ? Bunu düşünmek için biraz zaman istemek en iyisi ." Ben biraz düşünmek istiyorum . Hem oğlun bir askerse bütün bu oyunu anlamayacak mı ? "

"Bak kızım benim sayılı ömrüm kaldı. Ben sadece şu oğlum düzelmesini istiyorum. Senin sayende de benimle barışmasını. Senin ölmeden bütün dilekleri gerçekleştirecek parayı veririm . Yeter ki kabul et . Hem sadece 1 ay sürecek küçük bir oyun sonra sen istediğin yere gidersin kabul et .Bu yaşlı adamı sevindir . Sen rolünü iyi oynarsan anlamaz  merak etme." Kabul etmemi isteyen adama ne cevap vereceğimi bilmiyordum . Düşüncelerimin arasında kaybolmaya başlamıştım.

Ben bu parayı kabul edip bu oyunu oynayacak mıydım? Bir babanın ogluyla barışması için bu yapmalı mıyım ? Bir asker bu oyunu farketmez miydi?

Kalbimdeki Aşk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin