Part 1.5

118 11 2
                                    

Nieuw deeltje :D Jeej! Morgen geen school! Aan iedereen een fijna dag 'verlof' en veel leesplezier! 

Wat vooraf gebeurde

Ik trek boos mijn horloge af, smijt hem op de grond, snok mijn brief van tafel en ren boos naar boven. Ik laat me huilend op bed vallen. Gwen wordt wakker. "Wat is er?" vraagt ze slaperig. Ik antwoord niet, maar huil verder. "Renesmee?" vraagt ze nogmaals. Ik geef weer geen antwoord. Ze staat recht en verlaat de kamer. Gwen weet wanneer ze me alleen moet laten. Dat is een goede eigenschap. Nu wil ik niemand zien. Ik wil naar Louis toe.

Nieuw dee

Renesmee POV

Ik lig op mijn bed. Op mijn zij kijkend naar de muur. Ik hoor voetstappen. "Renesmee...?" Het is Gwen. "Moet je niet werken?" vraag ik bot. "Ik heb middagpauze. Ik wou weten hoe het met je is." "Geweldig. Je kan terug weggaan." Ze komt naast me op bed zitten. "Je wist toch dat dit ooit ging gebeuren?" Ik draai me boos om. "Wat?" vraag ik. "Ik heb je genoeg gewaarschuwt dat mam en pap er boos voor zouden zijn. Wat dacht je? Dat ze lachend je relatie met Louis goedkeuren?" Ik ga terug liggen met mijn rug naar haar toe. "Het was niet de bedoeling dat ze het zouden weten. Maar ze kunnen mijn liefde niet tegenhouden door me hier te houden." Gwen zucht. "Ik weet het. Dat heb ik ook gezegd. Maar mam en pap denken dat dit toch de beste oplossing is." "Wel, dat is het dus niet." Gwen staat recht en vertrekt terug. Ik sta recht en neem de brief van Louis. Voorzichtig open ik hem.

Voor Renesmee,

Een brief vind je misschien ouderwets en klassiek, maar ik vind het best romantisch. En jij vind mij een romanticus... Weet je nog? Onze ontmoeting? Toen ik je omver liep en je jurk smerig was? Wandelen in het park? De romantische rit door Londen met de koets? De picknick? De speelhal? De speelhal was echt leuk, hé? Ons amuzeren met de jongens. Ze vinden je ook echt leuk, maar je bent van mij! We hebben eigenlijk wel al wat meegemaakt, niet? Toen je plots niet meer kwam, toen je dacht dat ik op iemand anders was. Maar nu zijn we eindelijk samen. Samen en gelukkig. Ik hoop voor eeuwig. Ik hou van je en zal je nooit pijn doen of je kwetsen.

Liefs Louis xxx

Toen ik klaar was met lezen, merkte ik dat ik huilde. De brief was zo lief. Hij zal me nooit pijn doen of kwetsen, maar ik kwets hem al voor de 2e keer. Ik wou dat ik het hem kon uitleggen. Dat ik voor eeuwig bij hem kon zijn. Want ik hou van hem. Mijn tranen stromen als watervallen. En ik laat ze stromen. Ik ben nog nooit zo verdrietig en verslagen geweest.

Louis POV

Het is al middag en Renesmee is er nog steeds niet. "Waar blijft ze?" Ijsberend loop ik door de woonkamer. "Toe, Lou! We worden gek van je heen-en-weer geloop!" zucht Niall. Ik plof neer in de zetel. "Misschien is er iets tussengekomen." zegt Liam begripvol. "Dan had ze dat gisteren toch gezegd of kon ze vlug langskomen om het te zeggen. Het is niet van haar gewoonte." Harry zucht. "Jullie zijn niet getrouwd, Lou! Ze kan gaan en staan waar en wanneer ze wil. Geef haar toch eens wat vrijheid! Het is en blijf een vrouw, altijd en overal te laat. Ze komt wel. De vorige keer had ze toch ook problemen met haar ouders. Nogmaals, jullie zijn niet getrouwd!" "Maar wel samen! Dat houd hetzelfde in." De jongens zuchten luid. Overdreven luid. Ik ga naar buiten. Aan het zwembad doe ik mijn schoenen uit en ga met mijn voeten in het water zitten. De deur gaat open. Het is Niall. Hij komt naast me zitten. "Ze komt vast nog." zegt hij bemoedigend. "Ze is nog nooit zo laat geweest. Buiten die ene keer...." Niall knikt. "Maak je geen zorgen. Ze komt wel boven water." Ik knik. "Potje voetbal?" lacht Niall. "Ja!"

Renesmee POV

Ik hoor de deur beneden. Is het al zo laat? Mam en pap zullen al thuis zijn. Gwen komt binnen. "Zit je hier nu nog steeds?" vraagt ze verveeld. "Nee, ik ben gaan surfen." zeg ik droog. "O, wat een humor!" Ik steek boos mijn tong uit. Mam komt binnen. "Wat willen jullie eten?" vraagt ze. Ik antwoord niet. "Renemsee?" Ik kijk verveeld naar buiten. "Gwendolyn?" "Nou, ik heb nog wat overschot van vanmiddag..." "Goed, ik warm dat wel op. Is dat goed voor jou, Renesmee?" Ik antwoord niet. Mam zucht en gaat weer naar beneden. "Wat ben jij spraakzaam zeg!" Ik geef Gwen een vernietigende blik. "Jij zou beter eens wat meer je mond houden!" Gwen rolt met haar ogen en houdt (eindelijk!) haar mond.

Mam komt mijn slaapkamer binnen. Ze gaat op mijn bed zitten. "Wat is er, Renesmee. Je zit hier al bijna 2 weken in je kamer en komt er alleen maar uit om te eten. En ons negeer je bijna compleet." Moest ze dat nog vragen? Ik antwoord niet. Hier had ik echt geen zin in. "Is het omdat we je horloge hebben afgenomen en je niet meer naar Louis kunt?" "Laat het gewoon!" roep ik. Mam zwijgt even. "Het is voor je eigen bestwil, Renesmee." "Mijn eigen bestwil?" lach ik. "Moet ik daar dan niet blijer en gelukkiger van worden?" Mam zucht. "Je ziet niet in hoe gevaarlijk dat wel is." Ik schud mijn hoofd. "Ik hou van Louis, en daar gaat mijn horloge afnemen en me verbieden hem te zien NIETS aan veranderen!" Ik draai me boos om. Mam staat recht en gaat naar beneden. De tranen stromen alweer over mijn wangen.

Niall POV

Het is zo... vreemd. We horen al meer dan 2 weken niets meer van Renesmee. Ik maak me zorgen. Louis zit buiten een tijdschrift te lezen. Het is eindelijk eens wat beter weer! "Wat lees je?" vraag ik. "Eum... een magazine van Liam. Geen idee waarvoor al deze zever nuttig is." Hij gooit het tijdschrift weg. "Nog iets van Renesmee gehoord?" vraag ik voorzichtig. "Nee. Maar ik ga haar proberen te vergeten. Het is al de 2e keer dat ze me laat zitten." Misschien kan ze gewoon niet komen of mag ze niet." "Waarom verdedig je haar?" vraagt Louis bot. "Ik verdedig haar niet. Je weet toch niet waarom ze plots niet meer komt. Er kan best iets gebeurd zijn." Louis kijkt me niet meer aan. "Het blijft hetzelfde. Voor mij is de liefde over en uit. 2 keer is een keer te veel." Ahw...

En? En? En? Soms heb ik zo de pest aan pc's ea! Die vallen uit als het niet moet en dan is heel u deel weg, foetsie! Dusja... Maar goed, hopelijk een mooi deel :D

xxxxxxxxxxxxxxxjs

Me!

The choice of my life #One Direction Story#Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu