Het verhaal is bijna gedaan. Dit is het voorlaatste deel. Niet zo lang, maar het moet nog een beetje spannend blijven, niet? Goed, hopelijk hebben jullie een beetje van mijn verhaal genoten. Nog veel leesplezier met de laatste delen :D
Wat vooraf gebeurde
Niall POV
Het is zo... vreemd. We horen al meer dan 2 weken niets meer van Renesmee. Ik maak me zorgen. Louis zit buiten een tijdschrift te lezen. Het is eindelijk eens wat beter weer! "Wat lees je?" vraag ik. "Eum... een magazine van Liam. Geen idee waarvoor al deze zever nuttig is." Hij gooit het tijdschrift weg. "Nog iets van Renesmee gehoord?" vraag ik voorzichtig. "Nee. Maar ik ga haar proberen te vergeten. Het is al de 2e keer dat ze me laat zitten." Misschien kan ze gewoon niet komen of mag ze niet." "Waarom verdedig je haar?" vraagt Louis bot. "Ik verdedig haar niet. Je weet toch niet waarom ze plots niet meer komt. Er kan best iets gebeurd zijn." Louis kijkt me niet meer aan. "Het blijft hetzelfde. Voor mij is de liefde over en uit. 2 keer is een keer te veel." Ahw...
Nieuw deel
Renesmee POV
Godver! Er zit weer een gat in mijn deken! Ik zoek in de kuikenla achter een naald en wat draad. Plots zie ik iets heel interessants. Mijn horloge! Ik prop hem in mijn zak en gooi de naald en de draad terug in de la. Ik zucht. Mam en pap komen er zeker achter dat ik opnieuw naar Louis ben gegaan. Maar nu wil ik maar 1 ding: bij hem zijn. Ik maak de grootste en moeilijkste keuze van mijn leven. Ik wil bij hem blijven. Dus ik ga de tijdslimiet overtreden. Ik ga langer dan 12 uur in zijn tijd zijn. Dan ben ik bij hem voor altijd.
Ik klop aan. Niall doet open. "Renesmee!" roept hij blij. Hij omhelst me stevig. "Waar was je?" Ik zucht. "Mam en pap zijn erachter gekomen. Ik mocht niet meer terugkomen. Ze hadden mijn horloge afgenomen maar ik heb hem stiekem teruggenomen." "Er is een probleem, Renesmee..." Ik frons mijn wenkbrauwen. "Renesmee?" Louis verschijnt achter Niall. Ik kijk hem glimlachend aan, maar hij mij boos. Even kijken we elkaar zo aan. "Ik laat jullie even." Niall gaat naar de woonkamer. "Waar was je?" vraagt Louis, volgens mij, boos. "Ik... euh..." Ik weet niet wat zeggen. "Nou?" "Het was moeilijk om naar je toe te komen..." Hij fronst. Volgens mij is dit het probleem waar Niall het over had. "Louis, ik..." begin ik maar hij onderbreekt me. "Ik wil het niet horen, Renesmee. Het is al de 2e keer dat je me laat staan, dan kom je na een tijdje terug en kan je niet eens een reden bedenken waarom je niet kwam. Voor mij gaat het zo niet. Het is over." Die woorden raakten me. Alles voelde zwaar. "Luister naar me..." "Nee, ik wil het allemaal niet horen." "Geef me tenminste een kans om het uit te leggen! Dat deed ik ook bij jou." "Ik had een reden! Sorry, Renesmee, maar zo kan het niet meer voor mij." Nog even en ik zak ineen. Ik voel de tranen komen. "Ik kon gewoon niet komen! Ik had besloten om bij jou te blijven. Het moeilijkste wat ik in mijn leven maar als keuze kan hebben heb ik gemaakt. En ik had voor jou gekozen. Maar blijkbaar had ik me de moeite kunnen besparen." De tranen stromen over mijn wangen.Ik draai me om een loop weg. Ik ga naar huis. Vertel mam en pap dat ze gelijk hadden. Nooit keer ik nog terug. Ik had beter moeten weten.
Louis POV
Ik doe zacht de deur dicht. Ik laat me op de grond zakken. Niall komt naast me zitten. "Ik begrijp er niet van." zeg ik. Niall zucht. "Het is omdat je niet alles weet." Ik kijk hem fronsend aan. Hij zucht weer. "Ze heeft de moeilijkste keuze in haar leven gemaakt. De keuze die de rest van haar leven bepaald. Ze heeft voor jou gekozen." "Ja, dat zei ze ook. Maar ik begrijp er niks van." "Weet je nog die keer dat je in het steegje enkel nog vonkjes zag en dat Renesmee en Gwendolyn plots weg waren?" Ik knik. "Dat weet ik nog heel goed." "Wel, ik had voor jou ook zoiets gezien. Maar anders. Ik zag Renesmee uit het niets verschijnen." Ik kijk hem aan alsof hij gek was. "Uit het niets verschijnen?" vraag ik ongelovig. "Verschijnen en verdwijnen. Ze kon niet anders dan me uitleg geven. Ze vertelde me alles. Kort samengevat: Renesmee kan tijdreizen." "Niall, het is echt niet het moment voor grappen." Ik wil rechtstaan maar hij trekt me terug naar beneden. "Het is geen grap. Het klinkt raar en ongeloofwaardig, maar het is zo! Ik heb het haar al zien doen." Ik snap er niets meer van. "Waarom zei ze dat niet? Dan waren er veel minder problemen geweest." "Het is haar grootste geheim, Louis." Dat is wel waar. "Maar wat is dat dan met die keuze en mij?" vraag ik verward. "Als ze langer dan 12 uur in en andere tijd is kan ze niet meer terug naar haar eigen tijd. Ze kwam elke dag naar dit jaar voor jou, maar haar ouders zijn erachter gekomen en hadden haar verboden nog te komen. Ze kwam stiekem, en had een keuze gemaakt. Ze koos ervoor om langer dan 12 uur hier te blijven. Ze kan dan nooit meer terug en blijft hier voor de rest van haar leven. Ze koos voor de liefde. Ze koos voor jou." Ik sla mijn hand voor mijn mond. "En ik heb het uitgemaakt." Ik spring recht. "Enig idee waar ze zou kunnen zijn?" vraag ik. "Ze verschijnt en verdwijnt telkens in het steegje." zegt Niall. Ik draai me om en sprint naar het steegje. Hopelijk ben ik niet te laat. Als ze weg is zie ik haar nooit meer...
Voorlaatste deel zit erop! Op naar het laatste! Iedereen die het gelezen heeft echt bedankt! Laat zeker achter hoe je het vond, dat vind ik zeer leuk!
xxxxxxxxxxxxjs
Me!
JE LEEST
The choice of my life #One Direction Story#
FanfictionDit verhaal gaat over Renesmee. Ze is mooi, jong, knap en leeft in het jaar 1602. Als ze op een dag haar tijdreishorloge naar de verkeerde kant draaid, komt ze terecht in het jaar 2013. Ze loopt er nogal raar, klassiek gekleed bij, omdat ze uit een...