När vi äntligen var framme vid flygplatsen så var det fullt med liv. Alla sprang hit och dit och efter ett tag hittade vi Saga och hennes mamma, båda vi två hade två stora väskor och jag kände att det började krampa i armarna. När vi hade fixat alla små detaljer med väskorna var det bara att vänta, så jag bestämde mig för att gå på toa.
*
Jag gick ett tag medan jag tittade på min spegelbild på det blanka golvet tills jag kände hur min tröja blev blöt och,it huvud gjorde ont.
- Oj, förlåt, sa jag och tittade upp på personen jag hade krockat med.
- Det gör inget, sa han och skrattade lite
Det ingen tjej får göra hände just. Jag sprang in i en blond snygg kille som höll i en smothey.
- Jag är hemsk ledsen, sa kilen och tog raskt fram lite papper.
- Det är okej men jag heter Tyra förresten, sa jag och bet mig i läppen herre Gud jag kunde inte kontrollera mig själv.
- Jag heter Niall horan,sa han och skrattade lite lätt
Vi stod och pratade en stund kanske tio minuter. och vi skrattade mycket. det bara kännes så lätt att prata med honom. efter en stund så tog han pappers biten som han hade i handen och torkade bort lite smothey från min kind, jag blev genast varm och lite rädd
- Ska du åka någonstans eller, frågade Niall
- Japp till London, sa jag lite humoristiskt
- vilken tur du har! Ska också dit, sa Niall med ett leende på läpparna
Han frågade om mitt nummer jag tvekade först, jag hade bara känt honom i en kvart men Why not.
-jag måste nog gå nu Niall min kompis väntar men vi hörs väll kanske?
- Hejdå, sa Niall och tog på sig sol brillor och en sjal runt halsen, jag undrade genast varför men tänkte inte så mycket på det. Men det konstiga var att jag tyckte att jag kände igen honom.
När jag kom tillbaka till mamma och Saga så hade sagas mamma gått iväg för att förbereda ett annat flyg. Så mamma tog mig i famnen och viskade samma sak som hon viskade innan vi åkte till flygplatsen. Jag tittade henne i ögonen och svarade att vi skulle vara försiktiga. Mamma gav mig brevet med One direction biljetterna i och sen gick hon iväg.
- Öhmmm? Varför var du borta så länge, sa Saga lite irriterat
- Haha, jag råkade springa in i en kille sen började vi prata lite, sa jag och fnissade.
- Vem var den dåren då, sa hon och log.
- Niall horan, han är faktiskt väldigt snäll om du frågar mig, sa jag lite kaxigt.
-HAHA SUUURE, att du träffade Niall horan. Låt mig gissa han hade blont hår, gulligt ansikte, lagomt lång, och pratar urgulligt.
- Ja... sa jag lite osäker
Saga skrattade och efter ett tag så gick vi och tog oss lite kaffe och en bakelse.
Sen så var det bara att gå ombord på flyget. Av någon konstig anledning så var våra biljetter inte bredvid varandra och då blev Saga rasande.
- Herre Gud, vi hade bokat våra biljetter BREVID VARANDRA, sa Saga argt till en flyg värdinna
- Tyvärr ni får leva med att inte sitta BREVID varandra, sa Flygvärdinna och suckade.
Dom stog och höll på så där i ett tag och det slutade med att jag fick sitta i första klass och Saga i andra klass bara för att Saga inte ville se den dära värdinnan igen.
Jag slog mig ner på sätet och skulle slå av min mobil när plötsligt nån satte sig brevid mig.
- Hejsan, sa en välbekant röst.
Jag vände mig om och såg ingen mindre än Niall horan.
- Heeej, sa jag och log
- vilket sammanträffande att vi sitter brevid varandra på samma flyg, sa Niall
- Ja eller hur, sa jag och fnissade lite lätt.
jag tog upp biljetterna till One direction konserten och la dom i min handväska. Så att jag kunde kolla att dom inte åkte bort någon stans.
- Vad är det där för något, sa Niall lite nyfiket.
- Det är min och sagas bilj....
- Nu vill vi vänligt att ni tar på er era säkerhetsbälten och tittar på den korta filmen om säkerhet på flyget, Ropades en till fixad röst och Niall tittade bort till skärmarna.
När filmen var färdig så började planet att lyfta. Och jag och Niall satt och pratade hela vägen till London vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Och det kännde som om jag hade känt Niall i hela mitt liv.
- Hejdå Tyra hoppas värkligen att vi träffas igen men jag ska gå av här fram istället, sa Niall och tog på sig brillor och en sjal igen...
Jag sa hejdå och han kramade mig vet inte varför men det kändes bra. Jag tog mina väskor och gick tillbaka till Saga.
- Här är vi London, sa vi i kör.
YOU ARE READING
Niall och jag?
Fanfiction(Allt är på svenska) denna fan fiction/ novell handlar om dom två tjejerna Tyra och Saga, dom bestämmer sig för att besöka staden London i England. Tyra och saga ska bo hos Tyras barndoms kompis Harry styles. Och saker händer mellan Tyra Harry och N...