Kapitel 8

1.8K 37 4
                                    

*Tyras perspektiv*

När alla hade ätit klart var det dags för det roliga diska yeyy! Okej kanske inte det roligaste men det gick på 6min sen följde jag med Harry till källaren och hämtade madrasser.

- här. Följ efter mig, sa Harry och tog min hand och drog ner mig från trappan.

Alla han rörningar på min kropp fick min mage att pirra.

Vi gick tills vi kom fram till ett litet rum och han vände sig om och tittade på mig en lång stund innan han gick ett steg närmre så att jag kände hans andedräkt kika mot min kind. Och bara sådär så nuddade hans läppar mina. Det var helt fantastiskt och jag kunde vara med Harry i al oändlighet. Och avbröt kyssen och kramade han istället. Jag kände hans finglar göra cirklar i min hår botten.

jag tog ett steg bakåt och ramlade på en madrass.

- är det dom här, frågade jag och nickade mot madrasserna.

-japp! Men jag tror att några får dela säng inatt, sa Harry och räknade antalet madrasser.

Vi bar upp dom och när vi kom upp så såg vi Zayn sitta och nysa och det fick båda mig och Harry att skratta med Zayn.

- Vilken film ska vi ta!? Skrek Saga uppifrån

- After, skrek Harry tillbaka.

-vi kommer med madrasserna nu, skrek jag också

Vi gick upp med madrasserna och bäddade dom så att man kunde sova.

* Nialls perspektiv*

Skit vad Tyra var snygg i hennes långa hår som var ljusare längst ner. Och hennes kläder liksom...? Jag skulle gärna vilja krama henne (pgr av hennes text på tröjan) jag hoppades att Tyra och Harry inte har något på gång för jag lovar er att Tyra ska bli min!

- ska vi sätta oss ner, frågade Liam och tittade på Saga. Dom båda slog sig ner bredvid varandra.

- jag fixar pop cornen, sa Tyra

- jag kan hjälpa dig,svarade jag och tittade bak på Harry och jag såg att han blängde på mig.... Läskigt

Jag och Tyra gick ner först jag sen hon. Men på sista trappsteget så föll hon. Jag sprang snabbt och fångade henne.

Hon var så sjukt fin hennes ögon bara glittrade mot mig och jag kände hur hela jag blev varm.

-Oj. Uh! Tack,svarade Tyra och jag släppte ner henne på golvet försiktigt.

-Haha, inga problem, svarade jag och försökte ha min kropp under kontroll.

Vi fick mot ett skåp och plockade fram sakerna.

-Ehmm. Jag vill bara säga att du ser väldigt fin ut ikväll, sa jag och bet mig i tungan, varför behövde jag säga så?

-Åhh. Tack du med, sa hon och fortsatte med sitt.

- Jag ville bara säga att jag finns här för dig. okej? Sa jag igen utan att jag hade kontroll.

-Haha. Nialler du är bara för gullig, sa hon ironisk fast det fanns ändå sanning i det hon sa.

Vi poppade pop cornen och bara små pratade lite så där. Sen gick vi upp och alla vände sig om mot oss.

- let's see the movie then, sa Louis

Jag satte mig mellan Harry och Tyra. Borde inte gjort så för jag kunde känna Harrys iskalla blickar träffa mitt ansikte då och då.

Vi satte igång filmen och tittade en timme och jag tittade på klockan. Klockan var 23.40 det var en timme kvar av filmen. Jag såg hur Liam och Saga höll varandra i händerna och sov. Och det gjorde också Zayn,Louis och Harry.

Och helt plötsligt så kände jag hur Tyras huvud föll sakta ner mot mina knän. YES! Jag började massera hennes huvud. Och jag visste att hon sov och inte gjorde somnade i mitt knä med mening.

Jag lutade mitt huvud fram och kysste henne i hårbotten. Hon luktade så sjukt gott och tillslut så somnade jag också.

**

-God morgon every body, skrek Louis över hela vardags rummet.

- godmorgon, jag vaknade och lyfte snabbt upp Tyras huvud så att den lutades mot min axel istället.

Vi alla vaknade efter en stund

* Tyras perspektiv*

Jag vaknade av att jag låg mot Nialls axel. Oj! Jag ställde mig upp och såg att Harry gick iväg med sin mobil.

Jag sprang efter ler rättare sagt smög och lyssnade.

- Va? Är han d-d-dö? NEJ! Jag kommer genaste, snyftade Harry.

Jag sprang in i rummet och tittade på Harry.

-Harry? Vad har hänt, frågade jag oskyldigt.

- Du skulle bara veta. Hejdå, sa Harry argt och knuffade undan mig medan han gick iväg.

Jag sprang och stoppade honom

-Harry berätta, sa jag ledset

-Igår så hände en olycka med min pappa men eftersom att du var med mig blev jag distraherad. Alla ringde mig men eftersom att du sa att jag skulle lägga ifrån mig min mobil så fick jag inte reda på någonting tack vare dig! Är du nöjd eller? fattar du inte vad du har sårat mig? Hejdå, sa han och knuffade undan mig och gick ut igenom dörren.

Jag fick ont i armen. jag ramlade inte eller något åt det hållet. Men jag fattade inget!?

Jag sprang in på toan och började gråta. Jag hatade att folk var arga på mig. Mina minnen flög upp av min bror som dog när jag var tio. Han och hans kompisar var ute och lekte och en av hans kompisar fastnade vid ett tåg räls (dom var ute och gick) och min brorsa skulle springa och lossa honom men då kom tåget och båda kom upp men den andra killen puttade ner min bror. Efter min brors död brukade jag skära mig själv. Ingen visste att jag gjorde det och Saga visste bara att jag hade varit annorlunda efter min bror död.

Jag kände smärtan av Sorgen. Tänk om Harrys pappa eller mamma var död?

-Tyra, hörde jag Niall säga

Jag låste upp dörren för att Niall hade tvingat mig att göra det. Han kom in i badrummet och låste det sedan kramade han mig en lång stund.

- Ha-a-a rry gillar mig inte längre.... Tror jag, sa jag

Helt plötsligt pussade Niall mig på kinden. Jag blev lite besviken på Niall. Men det var det bästa på hela dagen just nu. Men det är iallafall inte något mellan mig och Niall.

----------------

Skriv gärna vad ni tycker.och tack för 25 röster!?!? Jag kommer att uptatera lösningen imårrgon tror jag. Men bara om jag har fått 30 röster. (Vill bara veta om det är någon som läser den) men ses :) novellen är lite seg nu men den kommer att ta fart igen. Ses!

Niall och jag?Where stories live. Discover now