SELEPAS sahaja makan malam bersama Syazbanie, Muzammil tolong angkat pinggan kotor di atas meja lalu letakkan di dalam sinki. Manakala Syazbanie pula tolong basuhkan pinggan mangkuk yang kotor.
Muzammil lap atas meja makan setelah kemas pinggan mangkuk. Dia pergi ke dapur dan ambil jus oren di dalam peti sejuk. Syazbanie memandangnya. Dia pun berhenti membersihkan pinggan terakhir itu.
"Amil.." Kata Syazbanie. Muzammil terus pandang ke arah Syazbanie.
"Hmm?"
"Amil tak bagitahu pun why you came here."
"Oh.." Muzammil berhenti bercakap dan sambung balik.
"Actually, I came here in Paris because I want to find my truly love."
"Who's your truly love?" Nafas Syazbanie turun naik.
"Nizam and finally I met him."
"Wait, him?"
"Yeah. Why?"
"Nothing." Syazbanie tersenyum kelat. Dia sambung lagi ayatnya.
"Why do you love him?"
"Because he stolen my heart." Bila Muzammil kata begitu, Syazbanie terdiam.
"You say that you found him. Where is he?" Soal lagi Syazbanie.
"He's your neighbor." Terkejut Syazbanie bila Muzammil kata begitu.
"Like seriously you love him?" Dia tergelak sinis.
"Yeah. Why?" Muzammil mengerut dahinya.
"He's not virgin. Like me." Muzammil masih tidak faham.
"What do you mean?"
"Si Nizam tu, jadi hamba seks kepada lelaki yang bernama Nick Haiman." Muzammil terdiam.
"Dia suka Nick Haiman dan kawan-kawan Nick Haiman. He's handsome what. Also after doing sex, Nizam dapat duit yang banyak." Syazbanie saja ingin Muzammil benci padaku.
"Betul ke apa yang Banie cakapkan?"
"Betullah." Syazbanie memaut lengan Muzammil.
"Nizam tuh dua talam muka." Katanya lagi.
"You're way to much, Banie." Muzammil mula meninggikan suara.
"Kalau Amil tak percaya, go and ask himself." Muzammil dengan lajunya dia naik ke bilik atas. Dia baring atas katil.
"Betul ke apa yang aku dengar? Macam tak percaya. Amil, are you sure you want to believe Banie?" Kata Muzammil dalam hati. Hatinya ralat. Tidak tahu nak percaya siapa..
YOU ARE READING
M.N.N : SAKIT (#2)
Romance2017, sudah setahun setengah bulan NIZAM menjadi seorang pemuas nafsu bagi seorang lelaki yang kejam iaitu NICK HAIMAN. NIZAM tidak berdaya lagi akan peristiwa yang terlalu menakutkan ini. "Aku tahu kau sayang aku. You know, tugas kau kena layan aku...