HARI PERTAMA bagiku untuk memulakan hidup baru aku bersama Nick Haiman. Hatiku terasa sangatlah gembira. Akhirnya hati Nick Haiman telah pulih untuk bebaskan aku. Tapi, semalam dia ada cakap dengan aku setelah kami melakukan seks. Pagi lagi Nick Haiman sudah tiada di dalam rumah ini.
***
"Nizam.." Tegur Nick Haiman yang sedang dipeluk olehku di atas katil pada waktu malam.
"Hmm." Aku hanya pejam mataku.
"I nak cakap something lah."
"Apa dia?" Aku buka mataku.
"Sekarang awak sudah bebaskan?"
"Hmm?"
"Awak tak boleh goyang kaki je."
"Of course lah tak." Kata aku. Nick Haiman sudah hairan.
"Why you say that?"
"Because I'm your wife and you're my husband forever." Kata aku. Nick Haiman tersenyum lebar.
"Macam mana awak tahu saya nak cakap macam tu?"
"Ala. Lagipun saya dah habis sekolah."
"Macam mana dengan ibu? Awak nak study dekat Korea kan?"
"Pandai-pandai lah saya cakap cakap dengan ibu." Kata aku lalu Nick Haiman cium mulutku.
***
PADA waktu itu, aku terpaksa menjadi 'kuli batak' kepada seorang lelaki yang masih aku tidak terbuka lagi hatiku pada Nick Haiman. Terpaksa aku cakap macam itu untuk membebaskan diriku.
Kini, aku sedang mengemas bilik tidurku. Comforter terpaksa dibasuh kerana banyak kesan-kesan air mani. Aku letak comforter pada bakul kosong.
Aku terus beralih pada beg aku yang sudah ada debu-debu. Maklumlah, setahun ditinggalkan. Aku ambil beg itu dan campakkan di atas katil. Dibuka zip itu dengan perlahan. Hanya baju dan seluar sahaja. Diary, telefon, buku nota semua tiada.
"Abaikan jelah. Of course Nick Haiman buang." Aku bermonolog.
Aku pun letak baju dan seluar aku di dalam almari bersebelahan dengan TV.
Selepas sahaja kemas dalam bilik aku, aku pergi ke bilik ketiga kerana semalam tidak sempat nak tengok.
Apabila pusing tombol pintu itu, ia berkunci.
"Abaikan!" Kata aku lagi.
Aku angkat bakul yang dipenuhi dengan comforter. Lalu aku turun pergi ke bilik stor untuk basuh comforter itu.
Tiba-tiba,..
YOU ARE READING
M.N.N : SAKIT (#2)
Romansa2017, sudah setahun setengah bulan NIZAM menjadi seorang pemuas nafsu bagi seorang lelaki yang kejam iaitu NICK HAIMAN. NIZAM tidak berdaya lagi akan peristiwa yang terlalu menakutkan ini. "Aku tahu kau sayang aku. You know, tugas kau kena layan aku...