AKHIRNYA aku selamat juga sampai di Malaysia. Aku rindu dengan Fariena dan Nik sejak aku pindah sekolah. Aku sedang makan petang bersama ibu di McDonald's, KLIA.
Aku memesan coke dan McChicken manakala ibu memesan ice lemon tea dan Chocolate Lava Cake di McCafe.
"Kamu nak sambung belajar tak, Nizam?" Soal ibu.
"Hmm.. Boleh tak buat sementara ni Nizam nak jumpa dengan kawan sekolah? Rindulah."
"Sure." Kata ibu lalu dia minum airnya itu. Kami berdua diam dan tumpu pada makanan yang ada di depan mata.
***
NICK HAIMAN telah menghadiri bacaan yassin di rumah Syazbanie kerana Encik Ayob iaitu ayah Syazbanie telah mengajaknya pada malam itu.
Nick Haiman begitu yakin dan fokus dengan bacaan yassin itu. Dengan memakai baju melayu warna hitam dikenakan dengan seluar slack warna putih bersama songkok memang senang dipandang oleh orang ramai. Walaupun di Paris. Muzammil duduk di sebelah encik Ayob manakala Syazbanie duduk di sebelahnya.
Selepas sahaja habis bacaan yassin, mereka telah menyediakan makanan seperti mee kari, kuih karipap, air oren dan lain-lain. Nick Haiman ambil makanan dan minuman lalu duduk di ruang tamu keseorangan. Muzammil mendekatinya lalu duduk di sebelah Nick Haiman.
"Hey." Tegur Muzammil acuh tak acuh pada Nick Haiman.
"Hey."
"Nak tanya something boleh tak?" Soal Muzammil.
"Sure."
"Kenapa kau jadikan Nizam sebagai hamba seks kau dan kawan-kawan kau?" Nick Haiman terdiam bila Muzammil kata begitu.
"Why?"
"Sebab aku bodoh." Muzammil tersengih bila Nick Haiman kata begitu.
"Nak tahu asal aku bodoh? Sebab aku tak sedar yang dia orang pertama yang cinta aku dan aku cinta dia. Aku bodoh sebab aku layan dia macam tu." Nick Haiman berhenti makan lalu mengesat air mata pada bajunya.
"Sorry." Kata Muzammi lalu ingin bangun tinggalkan dia. Tapi, sempat Nick Haiman pegang tangan Muzammil supaya jangan bangun. Muzammil duduk balik di sebelahnya.
"Setiap hari dia terpaksa layan aku. Aku kurung dia selama setahun. Suruh die melayan kawan-kawan aku yang sangap! Tapi, dia tak pernah dapat ganjaran daripada aku atau kawan-kawan aku."
"Tapi, Syazbanie cakap yang Nizam selalu dapat duit?"
"Why do you trust him?"
"Why?"
"Because he so fake. Don't trust him. Sebab kawan aku baru kena tipu dari dia. Hilang duit member aku. 20k lesap kat tangan Syazbanie."
"Do I have to trust you?"
"Idk. But, if I were you I doing the right thing." Kata Nick Haiman lalu bangun tinggalkan Muzammil sambil bawa pinggan yang telah digunakan olehnya.
Muzammil buntu...
YOU ARE READING
M.N.N : SAKIT (#2)
Romantizm2017, sudah setahun setengah bulan NIZAM menjadi seorang pemuas nafsu bagi seorang lelaki yang kejam iaitu NICK HAIMAN. NIZAM tidak berdaya lagi akan peristiwa yang terlalu menakutkan ini. "Aku tahu kau sayang aku. You know, tugas kau kena layan aku...